אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פור אייז עוד לא נחתה בבורסה - וכבר מאשרת שורה של צ'ופרים לבכירים צילום: עמית שעל

פור אייז עוד לא נחתה בבורסה - וכבר מאשרת שורה של צ'ופרים לבכירים

החברה מבקשת לאשר משרת יועץ ובונוס של 1.8 מיליון שקל לסוחר השלדים כפיר זילברמן, ושכר של 38 אלף שקל בחודש למייסד חיים סיבוני

17.11.2015, 10:45 | גיל קליאן

כפיר זילברמן, נכון להיום בעל השליטה בשלד הבורסאי אסיה פיתוח, רוצה לשלשל לכיסו 1.8 מיליון שקל על העסקה במסגרתה ימזג את פעילות חברת 4eyes לתוך השלד שלו. מדובר למעשה בדמי תיווך שמבקש זילברמן לאשר לעצמו עם השלמת העסקה, שנגזרים כ-2% מהערכת השווי של פעילות 4eyes.

קראו עוד בכלכליסט

בנוסף, זילברמן מבקש לאשר התקשרות של החברה מולו כיועץ - בהיקף של 40% משרה. תמורת משרת הייעוץ יקבל זילברמן שכר כנגד חשבונית של 27.5 אלף שקל, וכן החזר הוצאות בלתי מוגבל בישראל ובחו"ל. כמו כן יהיה זילברמן זכאי ל-5% מכל סכום שיגייס לטובת החברה. הסכם הייעוץ הוא ל-3 שנים, מתחדש כל שנה, וניתן לבטלו בהודעה מוקדמת של 6 חודשים.

את הבונוס לזילברמן ואת תנאי ההתקשרות כיועץ יצטרכו לאשר בעלי המניות של אסיה פיתוח, שייתכנסו לשם כך ולשם אישור עסקת המיזוג ב-22 בדצמבר.

לצורך העסקה נקבע שווי הפעילות שתתמזג לתוך אסיה פיתוח על 103.6 מיליון שקל, וזאת למרות שלחברה גרעון של 1.2 מיליון שקל בהון העצמי נכון לסוף ספטמבר. לאחר המיזוג, בעלי המניות של 4eyes יקבלו 62% ממניות אסיה פיתוח, ומנכ"ל 4eyes, חיים סיבוני, יהפוך לבעל השליטה החדש. בעקבות כך תשנה החברה הבורסאית את שמה לפור אייז אחזקות.

סיבוני מבקש לעצמו שכר חודשי בעלות של 38 אלף שקל עם השלמת המיזוג, שיועלה אוטומטית ל-52 אלף שקל בחודש אם החברה תגייס מיליון דולר, ויועלה אוטומטית ל-65 אלף שקל אם החברה תגייס 3.5 מיליון דולר. כמו כן יקבל סיבוני מהחברה רכב בעלות של 180 אלף שקל, ובונוס שיוחלט על ידי הדירקטוריון. בנוסף, יו"ר החברה, אלי יורש, מבקש לאשר לעצמו שכר של 30 אלף שקל בחודש על 60% משרה.

חיים סיבוני, צילום: עמית שעל חיים סיבוני | צילום: עמית שעל חיים סיבוני, צילום: עמית שעל

פור אייז עוסקת בפיתוח של מערכות נהיגה אוטומטיות לרכב. הפיתוח של פור אייז מבוסס על טכנולוגיה צבאית של החברה אם שלה - מגנ"א. מייסדי החברה הם חיים סיבוני ולוי צרויה. במצגת שפירסמה החברה למשקיעים היא טוענת כי הטכנולוגיה שלה היא טכנולוגיית תלת מימד לזיהוי מצבי כביש - טכנולוגיה עדיפה על טכולוגיות קיימות בשוק, כמו למשל זו של מובילאיי הישראלית, שעושות שימוש במצלמה אחת ומספקות תמונה דו מימדית של סביבת הרכב.

במצגת צוין כי החברה השלימה לאחרונה פיתוח אבטיפוס ראשוני למערכת התראה על מרחק. לחברה צורך בהשקעות נרחבות במחקר ופיתוח נוסף. מימון לחלק מאותם צרכים יגיע באמצעות קופת המזומנים של אסיה פיתוח, שם אמורים להיות 5 מיליון שקל עם השלמת המיזוג בין החברות.

תגיות