אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האמוג'י משתלטים על טוויטר ומילון אוקספורד

האמוג'י משתלטים על טוויטר ומילון אוקספורד

בשנה האחרונה, האמוג'י הפכו לתופעת תרבות חובקת עולם - ולא רק ביפן. ההוכחה לכך? מילון אוקספורד המכובד בחר באחד מהם כמילת השנה שלו ושטוויטר מתנסה בהפיכתם לחלק עיקרי מציוצי המשתמשים

17.11.2015, 16:41 | רפאל קאהאן

בקרוב כולכם תדברו באמוג'י: מספר הכרזות נפרדות מהימים האחרונים משקפות עד כמה אמוג'י הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. אחד המילונים הנחשבים בעולם, אוקספורד, הודיע שאמוג'י אחד הפך ל"מילת השנה" שלו ויכלל בכל המהדורות העתידיות של המילון, טוויטר החלה לבחון את השימוש באמוג'י (ולא רק בסמיילים) בתוך הציוצים הקצרצרים שלה ולאחרונה אמזון החלה למכור מילון שמתרגם רצפי אמוג'י לאנגלית, ובחזרה.

קראו עוד בכלכליסט

האמוג'י הם פיתוח יפני של האמוטיקונים (Emoticons), אותם סמיילים שהפכו נפוצים קודם כל בפורומים השונים באינטרנט. מהפורומים הסמיילים הגיעו למערכות המסרים המיידים, והחלו ליצור שפת דיבור חדשה, במיוחד בקרב הקהל הצעיר יותר ביפן, שהיא מדינה עם תרבות יחודית וחדירה גבוהה במיוחד של מכשירי מובייל, אבל גם עם שפת כתיבה פיקטוגרפית המבוססת על סמלים ולא על אותיות. שם, נוצר צורך בסמיילים חדשים, עם שלל עיצובים מקוריים. רובם לא מבוססים על הסמיילים המוכרים המערביים, אלא דווקא על ציורים גרפיים מופשטים שהתכתבו עם עולם הקומיקס היפני. כאשר האמוג'י יצאו מיפן והגיעו למערב, הם בעצם השלימו סיבוב של 360 מעלות.

מילון אוקספורד מילון אוקספורד מילון אוקספורד

כעת, האמוג'י נמצאים בשימוש אצל המשתמשים בכל העולם. אבל הגושפנקה הרשמית לכך מגיעה מבית המילון האנגלי המפורסם אוקספורד, שבחר באמוג'י של סמיילי צוחק עד דמעות כמילת השנה שלו. בין הסיבות שמנו אנשי אוקספורד לבחירתם: הקושי של שיטות הכתיבה מבוססות האותיות להתמודד עם עולם התקשורת הדיגיטלית והיכולת להעביר מסרים מורכבים באופן אוניברסאלי דרך סמלים. זאת גם אינה הפעם הראשונה שאנשי אוקספורד בוחרים מילה המגיעה מעולם הטכנולוגיה ותרבות הרשת: ב-2012 מילת השנה הייתה GIF וב-2013 היא הייתה סלפי (selfie).

בתוך כך, גם טוויטר החלה לבצע ניסויים מעניינים באמוג'י. הרשת החברתית, שמתקשה לפרוץ את תקרת הזכוכית ולהגדיל את מספר המשתמשים שלה, החלה לבדוק אפשרות לשילוב אמוג'י כמעין תגובה מהירה במיוחד לציוצים. במקום כפתור הלייק המוכר של פייסבוק, או סימן הלב הנוכחי בטוויטר, בעתיד יתכן ומשתמשים יוכלו לסמן את דעתם על ציוצים על ידי אמוג'י מיוחדים.

תגיות