אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טסלה חשפה: עד כמה רכב חשמלי עדיף על רכב דיזל צילום: עמית שעל

טסלה חשפה: עד כמה רכב חשמלי עדיף על רכב דיזל

מאגר הפטנטים של טסלה חושף עד כמה רכב חשמלי עדיף על רכבי בנזין ודיזל מבחינת עמידות המנוע ועלות חלקי החילוף

18.11.2015, 08:41 | איתי להט

על רקע סקנדל הרכבים המזהמים של פולקסווגן, לא מעט בקהילת מומחי הרכב מציעים שהחברה שכשלה בהבטחתה לייצר רכבים מונעי דיזל חסכוניים ובלתי מזהמים, תעבור לייצור רכבים חשמליים כדי לשפר את תדמיתה. ויש הרבה סיבות טובות למעבר כזה. יצרנית הרכבים החשמליים טסלה, שפתחה את מאגר הפטנטים שלה כדי שיצרניות רכב אחרות ילכו בעקבותיה, מדגימה עד כמה הטכנולוגיה הזו עדיפה על מנועי בנזין ודיזל.

אחרי שהראתה ללא מעט רכבי יוקרה את האחוריים שלה בזינוק מאפס למאה קמ"ש עם מודל ה־S החדש, טסלה גם מכוונת לייצור רכבים שישאירו את האמינות של מנועי הבנזין הרחק מאחור. היתרון הממשי הראשון של מנוע חשמלי הוא היעדר מכלולים נעים. מנועי בנזין ודיזל נאלצים להיות בתנועה מתמדת. כל החלקים שמרכיבים אותם מתמודדים עם לחצים ותנועה שאינם פוסקים בזמן הנסיעה, וככל שיש יותר חלקים נעים כך גם רמת השחיקה שלהם גדלה. לעומת זאת, מנועים חשמליים הם נטולי חלקים נעים ולכן סיכויי השחיקה שלהם נמוכים. כמה נמוכים? הוויכוח עדיין ניטש בסוגיה זו, וטרם הצטבר מספיק ניסיון עם רכבים חשמליים. אבל לא מעט מומחי רכב מסכימים שמנועים חשמליים מסוגלים לשמור על תפוקה איכותית לפחות לתקופה כפולה מזו של רכבי בנזין. זה מה שמאפשר למשל לטסלה להעניק ללקוחות שלה על הרכבים החדשים שהיא מוכרת אחריות לשמונה שנים שאינה מוגבלת בקילומטרז'.

המטרות השאפתניות של אלון מוסק, הבוס האגדי של החברה, דולפות בהדרגה לרשת. בדו"ח הרבעוני האחרון של החברה, במכתב למשקיעים, פרסם מוסק יעד קילומטרז' חדש למנועים של החברה, שמזעזע את אמות סיפי תעשיית הרכב – חיי מנוע של 1.6 מיליון קילומטר. "הצלחנו להגיע לפריצת דרך בפיוז של הסוללה שתאפשר למנועים הבאים שלנו לשרוד מיליון מיילים (1.6 מיליון קלומטר)", כתב מוסק. "זה צעד גדול הרחק מתרבות הצריכה של קנה, החלף וזרוק, שאני חושב שהיא נתעבת בשל הנזק הסביבתי שהיא מייצרת. אנחנו רוצים בטסלה שהמכוניות שלנו יחיו לנצח ונציע לא רק מנועים שמסוגלים לשרוד קילומטרז' אדיר, אלה גם חבילות שדרוגים תקופתיות כדי להימנע מהחלפת רכב מיותרת".

אז מוסק יציע ללקוחות שלו לא רק טווח נסיעה שערורייתי, עם תיקונים שהם זולים בהרבה מרכב רגיל, בזכות העובדה שחלקי מנועי בנזין יקרים הרבה יותר מחלקי מנועים חשמליים, אלא גם יציע להם רלוונטיות. החברה תשדרג ללקוחות את הסוללה לסוללות חדשות, חזקות יותר ובעלות טווח שימוש ארוך יותר.

מכונית חשמלית של טסלה, צילום: עמית שעל מכונית חשמלית של טסלה | צילום: עמית שעל מכונית חשמלית של טסלה, צילום: עמית שעל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
איך אף אחד לא שם לב למספר הישראלי??
הדגם הזה שמבוסס על שלדה של לוטוס אליז (זו הטסלה הראשונה, לפני ה S) נמכר אז רק למיוחסים בלבד בכ 250K$ לפני מיסים- מאז מחירו לא ירד, נהפוך הוא... מה גם שמצוייד במערכת טעינה משקע ביתי שאסורה כמובן בישראל למרות שמותרת בכל העולם. אז מי המיוחס/מושחט שקיבל היתר ייבוא ללא תקינה ישראלית? אגב, טסלה מציגים טווח של 480 ק"מ בין טעינות ל S הבסיסית-מאוד דומה לכוניות היוקרה בסגמנט שלו שנוסעות על בנזין... עם מטומטם מגיע לו שישתינו עליו בקשת - תמשיכו לקנות ולנסוע בפחנועים, לשלם עליהם מחיר של פרארי בחו"ל, לההירג בכבישים והכי חשוב להצביע שוב ביבי ובנט בבחירות הבאות- הם כבר ידאגו לכם, בעתיד הלא רחוק המדינה הזו תהיה מפגרת גם ממדינות אפריקה.
א , מרכז  |  22.11.15
לכל התגובות