אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל גלאס לא מת, הוא מתרחב: החברה תשיק מספר דגמים צילום: בלומברג

גוגל גלאס לא מת, הוא מתרחב: החברה תשיק מספר דגמים

הביקורת שהוטחה במשקפי גוגל לא גרמה לגניזת הפרויקט, אלא רק למיתוגו מחדש. כעת, בחברה מתכננים שלושה דגמים מסחריים, מתוכם אחד המיועד לשוק הארגוני ואחד ללא מסך

18.11.2015, 11:15 | רפאל קאהאן

השינוי הארגוני שעבר על גוגל - שהיא כיום רק החברה הגדולה ביותר בתאגיד אלפבית - לא פסח גם על אחד מפרויקטי הדגל של החברה, המשקפיים החכמים גוגל גלאס. זוג המשקפיים, שספגו ביקורת נרחבת על הפגיעה בפרטיות שנובעת מהשימוש בהם, עברו לטיפולה של חטיבת Nest ולבסוף מותגו מחדש בספטמבר האחרון כפרויקט אורה. עכשיו, שנסט היא חברה עצמאית בתוך אלפבית, מתברר כי החברה מתכננת להשיק לא פחות משלושה דגמי משקפי אורה: אחד המיועד לשוק הארגוני ושניים המיועדים לצרכנים, אשר ייחודו של אחד מהם שלא יצוייד במסך.

קראו עוד בכלכליסט

על פי הדיווח של אתר The Information, הדגם המעניין יותר מבין השלושה מיועד לשוק הפרטי ויגיע ללא מסך. במקום זאת, הוא יתבסס אך ורק על העברת מידע קולי על ידי שימוש בטכנולוגייה בה הקול מועבר דרך עצמות הגולגולת. משקפיים כאלו יהיו שימושיים במיוחד עבור ספורטאים ונהגים. טכנולוגיית bone-conducting שולבה גם באב-הטיפוס של משקפי גוגל גלאס המקוריים. אין מדובר בטכנולוגיה חדשנית, אך התאמתה לשימוש יומיומי במחיר שווה לכל נפש הופך אותה למעניינת מאוד.

משקפי גוגל גלאס, לפני המיתוג מחדש משקפי גוגל גלאס, לפני המיתוג מחדש משקפי גוגל גלאס, לפני המיתוג מחדש

על פי דיווח נפרד מאתר CNBC, המשקפיים החכמים יגיעו לשוק הפרטי כבר בתחילת השנה הבאה. עם זאת, לא ברור כעת איזה דגם יושק קודם לכן. מקורות שונים מדווחים כי יתכן וכי החברה לא תשיק את כל שתי הגרסאות המיועדות לשוק הצרכני בו זמנית. הגרסה הארגונית, שרוב פיתוחה כבר הושלם בשנה שעברה, תושק גם ההיא ככל הנראה, וללא שינוי ניכר מהגרסה המוכרת והותיקה יותר של גוגל גלאס.

משקפי גוגל נהנו באופן ראשוני מהייפ יוצא דופן בשוק, אבל השקתם לוותה בביקורת חריפה כנגד המוצר - הן מבחינת ביצועים ויכולות והן מבחינת הפגיעה בפרטיות. לימים, בכירים בגוגל יודו שהם שיווקו את המוצר בצורה לא נכונה ויצרו ציפיות שלא יכלו לעמוד בהם. החברה שקלה מחדש את מיצוב הפרויקט ולבסוף בחרה להעמיד את הפרויקט תחת אחריותו של מנכ"ל Nest, חברת מוצרי הבית ואינטרנט הדברים שגוגל רכשה ב-2013.

במסגרת המעבר, גוגל הקימה מחדש את כל צוות הפרויקט, כולל גיוס עובדים חדשים - ביניהם גם חוקרים ישראלים בוגרי הטכניון, אמיר פרנקל ודימה סבטלוב. הם גויסו מהמעבדות המסתוריות של אמזון, Lab 126, האחראיות על פיתוח כל מוצרי החומרה של הענקית הקמעונאית. מלבד פרנקל וסבטלוב, גוגל גם גייסה את אחד ממהנדסי החומרה הבכירים של אפל, מקס רטנר,  על מנת לעבות את צוות הפיתוח.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות