אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מנסה להמציא מחדש את הרשת החברתית הכושלת שלה

גוגל מנסה להמציא מחדש את הרשת החברתית הכושלת שלה

ארבע שנים לאחר השקתה, גוגל+ עדיין לא מצליחה להתחרות בפייסבוק. עכשיו ענקית החיפוש רוצה להפוך את הרשת החברתית שלה לכלי שיתמקד בקהילות ואלבומי תמונות

18.11.2015, 17:13 | עומר כביר

מתי שמעתם בפעם האחרונה על גוגל+? רוב הסיכויים שלפני זמן די רב, אבל גוגל עדיין לא מוכנה לוותר לחלוטין על הרשת החברתית שלה. הבוקר (ד'), היא השיקה גרסה חדשה של גוגל+, עם עיצוב שונה לחלוטין.

קראו עוד בכלכליסט

בניגוד לחזון המקורי השאפתני של גוגל, שקיוותה ליצור רשת חברתית שתתחרה ישירות מול פייסבוק אבל עם דגש רב יותר על שיתוף וקהילה, גוגל+ המחודשת היא כלי מצומצם וממוקד הרבה יותר. היא מוותרת על הרבה מהיכולות שאפיינו אותה בעבר ורשתות חברתיות בכלל, ובמקום זאת תתרכז בשתי תכונות עיקריות בלבד: קהילות (Communities), מעין מקבילה לקבוצות פייסבוק, ואוספים (Collections), שמאפשר למשתמשים לאסוף פוסטים שונים למעין אלבום נושאי.

גוגל+ החדשה גוגל+ החדשה גוגל+ החדשה

מאז השקתה ב-2011, הרשת החברתית של גוגל מעולם לא זכתה להצלחה משמעותית. אחרי תקופת עניין קצרה החלה דעיכה ארוכה ומתמשכת במספר המשתמשים שלה ובפיתוחה. נכון לאפריל האחרון, מספר המשתמשים הפעילים הוערך ב-212 מיליון בלבד. בתחילת 2014 סמנכ"ל גוגל שהוביל את הפרויקט, ויק גונדטורה, עזב במפתיע את החברה, כנראה על רקע כישלון גוגל+. במרץ האחרון הנחיתה גוגל מכת גרזן על הרשת החברתית שלה, והסירה ממנה את מעט הנכסים המצליחים שהיו לה –ובראשם שירות שיתוף וגיבוי התמונות Photos ושירות הצ'ט Hangouts. הם הפכה אותם לשירותים עצמאיים ומשגשגים.

העיצוב החדש לממשק גוגל+ הוא בפועל המשך של אותו מהפך שהחברה החלה במרץ האחרון. גוגל ממשיכה לדלל את יכולות הרשת החברתית, מצמצמת את היקף הפעילות שלה עוד יותר ומסירה ממנה שירותים קיימים. “היום אנחנו משיקים עיצוב מחודש של גוגל+, ששם את הקהילות ואת האוספים במרכז", כתב אדי קסלר, בכיר גוגל שאחראי על חטיבת Streams, השירות החברתי של ענקית החיפוש. “גוגל+ החדשה מתמקדת בתחומי עניין והיא פשוטה הרבה יותר. היא גם יותר יותר ידידותית למובייל. בנינו מחדש את אפליקציות הווב, ה-iOS והאנדרואיד".

גוגל+ החדשה הופכים למעשה את הרשת החברתית למעין שילוב בין אתר פורומים משוכלל לשירות תמונות דוגמת פינטרסט שמאפשר למשתמשים ליצור ולשתף אלבומי תמונות ממוקדים לפי נושאים שונים. ואולם, מכיוון שפייסבוק כבר מספקת מענה פופולרי ומוצלח לחלק הראשון בזכות פלטפורמת הקבוצות שלה, לא ברור האם החלק השני - היכולת ליצור ולשתף אלבומים - הייה גורם משיכה מספיק גדול על מנת להפוך את גוגל+ סוף סוף להצלחה. 

בנוסף, ייתכן מאוד שהרשת החברתית תאבד תכונות נוספות בעתיד הלא רחוק. “אנחנו מפשטים את גוגל+ והופכים אותה למקום שבו אנשים יכולים להתחבר סביב תחומי עניין משותפים", נמסר מהחברה בתגובה לפניית "וול סטריט ג'ורנל". “נסיר תכונות נוספות שלא תואמות את המיקוד".

אנליסטים בתחום הסושייל אמרו לג'ורנל הוא בעצם הודאה מצד גוגל שפייסבוק ניצחה בקרב על עתיד הרשתות החברתיות. “אנשים לא צריכים מקום נוסף להתחבר ולדבר בו עם חבריהם, הם כבר עושים את זה בפייסבוק", אמר מארק טראפגן מחברת הייעוץ Stone Temple Consulting. “אני לא רואה את גוגל+ הופכת למשהו משמעותי. זה מותג פגום שכבר הפך לבדיחה".

תגיות