אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחראי השיווק של קדילאק: "רצינו להיות כמו הגרמנים זו היתה טעות" צילום: תומר הדר

אחראי השיווק של קדילאק: "רצינו להיות כמו הגרמנים זו היתה טעות"

אווה אלינגהאוס, לשעבר בכיר בב.מ.וו, מספר בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס ל"כלכליסט", כי "הלקוחות שלנו בסין הם בני שלושים פלוס, שדווקא לא רוצים רכב גרמני. הם מחפשים רכב בולט"

18.11.2015, 21:03 | תומר הדר, לוס אנג'לס

"אנחנו לא מכוונים להיות מרצדס,לא ב.מ.וו ולא אאודי" ,כך אמר ל"כלכליסט" אווה אלינגהאוס (uwe elinghaus) – אחראי השיווק של קדילאק,עם פתיחת תערוכת הרכב הנערכת בלוס אנג'לס.

בעבר כיהן אלינגהאוס במספר תפקידי מפתח בב.מ.וו. "אנו בקדילאק מעוניינים לפעול נגד שמרנות ונגד המיינסטרים. עלינו להיות מודעים לעובדה שבניית מותג שמעוניין להתחרות בגרמנים חייבת להתבסס על היכולת לספר סיפור טוב ופחות על פרסום. אנו יודעים שכיום הלקוח מעוניין בסיפור רקע. לא רק בפרומות ותדמית", אומר אלינגהאוס.

דבריו של אלינגהאוס נאמרים בוקר השקת קדילאק XT5 - רכב כביש שטח המחליף את רכב הכביש שטח קדילאק SRX המשווק בישראל. לדבריו, "השנה שעברה תהיה עבורנו שנה של צמיחה ואנו מקווים להיות רלוונטיים בקרב רוכשים של מכוניות יוקרה".

"רצינו להתחרות בגרמניות. טעינו"

"בעבר קדילאק הדגישה כמה היא רוצה להתחרות בגרמניות. וזו טעות" אומר אלינגהאוס. "התעשייה מסתכלת על ב.מ.וו וחושבת שעליה לחקות את הצלחתה. כעובד ב.מ.וו לשעבר, אני יודע שאין שום טעם לרכוש עותק של ב.מ.וו. אנו בונים כיום את המכוניות שב.מ.וו לא בונה יותר. כיום ב.מ.וו ממוקדת בשוק הסיני ולכן איבדה את הלקוחות שמחפשים ביצועים - ואת זה אנו נותנים ללקוח כיום", מסביר אלינגהאוס.

קאדילק (ארכיון), צילום: Jim Fets   קאדילק (ארכיון) | צילום: Jim Fets קאדילק (ארכיון), צילום: Jim Fets

"יש לקוחות שיאמרו שהרכבים שלנו יותר מדי נוקשים ויותר מדי ספורטיביים - לי זה לא אכפת", הוא אומר. "מבחינת עיצוב, אנחנו לא רוצים להיות עגלגלים, לא להיות חביבים. כיום יש בתעשייה פחד,שאם לרכב יש עיצוב ייחודי, הוא יצור קיטוב בלקוחות,ויצור לקוחות ששונאים את הרכב. לנו אין כוונה למתן את הרכבים ואין לנו כוונה למתן את העיצובים. זה מה שהופך אותנו למיוחדים ואין לנו שום כוונה לוותר על שפת העיצוב המוחצנת".

עם אי יציבות פוליטית באה חיבה למותגים אמריקאים

לקדילאק אין כיום אחיזת רגל מהותית בשוק הרכב האירופי, זאת בניגוד לב.מ.וו,אאודי ומרצדס: "הרכבים שלנו חזקים מדי לאירופה וגדולים מדי. אין לנו כיום את היצע המוצרים או את רשת ההפצה", מסביר אלינגהאוס. "איננו בונים על 100 אלף רכבים בשנה. כיום אירופה היא היבשת הכי פחות רווחית בעולם. והתחרות שם מצד הגרמנים קשה. אנו יודעים שנישאר שם בכמויות מוגבלות כי המיצוב והשיווק באירופה קשים. באירופה אין גם מודעות להיסטוריה".

לדבריו, "לשם השוואה, בסין הסוכנים שלנו הציבו מכוניות קדילאק עתיקות באולם התצוגה. הלקוחות שלנו בסין הם בני שלושים פלוס, שדווקא לא רוצים רכב גרמני. הם מחפשים רכב בולט. כיום יש הרבה סינים שרוצים רכב שונה. בשנה שעברה מכרנו בסין 73,500 מכונות, והשנה נמכור יותר. הלקוחות בסין רוצים מותג אמריקאי במובהק.יש כאן עיניין מאוד מעניין: באזורים

שבהם יש אי יציבות פוליטית,יש הערכה גדולה לאורח החיים האמריקאי ולמותג אמריקאי, כשהדוגמאות הבולטות הן סין, המזרח התיכון וגם ברית המועצות לשעבר".

לדברי אלינגהאוס: "בעתיד יהי ניתן לצפות גם לרכב שטח קטן, יותר קטן מ-SRX וגם לרכבי שטח גדולים. בסך הכול נציג בעתיד ארבעה רכבי שטח חדשים. הסגמנט הזה גדל באופן כה מהיר, שהוא בולע כל מה שמציגים. והרכבים שנציג יהיו דומים מבחינה עיצובית. ניתן כיום לראות שהרכבים האלה דומים וגם דגמי העתיד שלנו יהיו דומים. כיום הדגם הבכיר ביותר שלנו הוא האסקלייד, רכב שטח ענק, שמהווה מותג בפני עצמו. עם זאת,מדובר ברכב שונה מאוד,הוא לא מוכוון ביצועים ומכיוון שהוא עומד בפני עצמו כמותג, אותו לא נוכל לקנות. בעתיד הלא רחוק נשים דגש על רכבי פלאג אין הייבריד. בנוגע לרכב חשמלי, לדעתי הטווח ישאר מוגבל במהלך השנים הקרובות והלקוחות יעדיפו רכבי פלאג אין הייבריד", סיכם אלינגהאוס.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
סופסוף קיבלו שכל
לפני לא כל כך מעט שנים כל יצרנית ממוצא כלשהו ניסתה "לשבור את הסטיגמה" ולהיות קצת כמו מישהו אחר: היפניות והאמריקאיות - כמו האירופאיות, הקוראניות - כמו היפניות, האירופאיות - ניסו לספח את האמינות מהיפניות והספורטיביות והפינוק מהאמריקאיות. כל יצרן ניסה להיות משהו אחר. זה לא ממש עובד. מי שרוצה רכב גרמני - יש לו לפחות חמישה מותגים מבוססים שיכולים לתת לו מענה. הוא לא מבקש קאדילק. מי שנכנס לסוכנות קאדילק רוצה רכב אמריקאי - גדול, חזק, מפנק, בולט וכו', לא רכב גרמני. זה נכון בכל המדינות, ולא מפתיע שסין היא המקום הראשון שמזהים את המגמה הזו. צרכן סיני לא מתלבט בין ב.מ.וו לקאדילק, הוא מתלבט בין ב.מ.וו למרצדס או אודי, ולעומת זאת בין קאדילק לבין לינקולן, יגואר, DS, או משהו שאינו גרמני, ואפילו בין קאדילק לבין עצמה - הוא פשוט רוצה רכב אמריקאי מפואר.
יגאל  |  18.11.15