אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ראיון כלכליסט

נשיא שברולט: "הכבישים עדיין לא בשלים לכלי רכב אוטונומיים"

אלן ביטי מנסה להפחית מהאיום הגדול ביותר על התעשייה שהוא פועל בה. לטענתו, האירועים הבלתי צפויים בסביבת הרכב אינם מאפשרים רכב ללא נהג. על פרשת דיזלגייט: "חוששים מאפקט דומינו"

23.11.2015, 06:54 | תומר הדר, לוס אנג'לס

"תקרית פולקסווגן מאיימת על התעשייה", אמר ל"כלכליסט" נשיא שברולט ארה"ב אלן ביטי במהלך תערוכת הרכב של לוס אנג'לס שנפתחה בשבוע שעבר. ביטי חושש שבעקבות חשיפת רמת הזיהום של פולקסווגן, הרגולטורים ידרשו לבדוק את כל יצרני הרכב. "מטבע הדברים אנו מודאגים מאפקט דומינו שישפיע על כל יצרני הרכב וגם עלינו".

לדברי ביטי, האחראי כיום למכירות שברולט בצפון אמריקה ובשוק הגלובלי, כדי לזכות בבולטות בהשוואה ליצרני הרכב האחרים יש לשים דגש לא רק על עיצוב, אלא גם על טכנולוגיה. "אנחנו עובדים מאוד חזק עם עמק הסיליקון על כל הנושא של אינטרנט ברכב: אנחנו המותג הראשון שמציע קישוריות של אפל וגם של גוגל. עבורנו זו שנה גדולה, השקנו שישה דגמים שחלקם חשובים מאוד לישראל כמו הספארק והמליבו. אנחנו רוצים לעשות כסף. כשיש לך מותג חזק, יש לך נאמנות לקוחות גבוהה, ונאמנות לקוחות פירושה הכנסות גבוהות".

אלן ביטי, נשיא שברולט: "ההחלטה לצאת מאירופה היתה נכונה וכעת היא משתלמת לנו. אנו עומדים להשקיע הרבה בהודו וזה יהיה טוב גם לישראלים", צילום: בלומברג אלן ביטי, נשיא שברולט: "ההחלטה לצאת מאירופה היתה נכונה וכעת היא משתלמת לנו. אנו עומדים להשקיע הרבה בהודו וזה יהיה טוב גם לישראלים" | צילום: בלומברג אלן ביטי, נשיא שברולט: "ההחלטה לצאת מאירופה היתה נכונה וכעת היא משתלמת לנו. אנו עומדים להשקיע הרבה בהודו וזה יהיה טוב גם לישראלים", צילום: בלומברג

ביטי גם ציין את ההתקדמות בנושא הרכב האוטונומי. לדבריו, רבים מהפיתוחים של הרכב הזה באים לעולם במרכז המחקר והפיתוח של ג'נרל מוטורס בישראל. עם זאת, לדבריו, העולם עדיין אינו בשל להשקת רכבים אוטונומיים בהיקף מלא, כפי שמתכננת גוגל. "כיום במציאות היומיומית של כל כביש בעולם מתרחשים בסביבת הרכב אירועים רבים - החל בהולכי רגל שמתפרצים לכביש, עבור בשיבושי דרך וכלה בתנועת מכוניות אחרות, ואלה מכשולים בדרך להשקת מכונית אוטונומית היום". מלבד זאת, טוען ביטי, "יש עוד הרבה נהגים שרוצים ליהנות מחוויית הנהיגה".

ביטי לא התבייש להודות כי שברולט היום היא מקום רביעי בלבד בטבלת המכירות והם "שואפים להגיע למקום טוב יותר". בנוגע לכך הוא הדגיש: "בשנה הבאה לדעתנו שברולט תחווה צמיחה משמעותית הודות להשקת הספארק האוטומטית והקרוז החדשה".

שברולט לא נחלה הצלחות בכל שוקי העולם, ולפני כשנתיים הודיעה על פרישה משוק הרכב האירופי. "אנחנו חברה גדולה ויכולים לעשות הרבה דברים, אך לא הכל. באירופה אין לנו מודעות צרכנים ומכרנו רכבים לצד אופל, שמתהדרת בהנדסה גרמנית. אז במקום זה החלטנו להתמקד בשווקים אחרים: סין, מקסיקו, קנדה והמזרח התיכון. טויוטה היא דוגמה טובה להצלחת המדיניות הזו. היא המותג המוערך ביותר בעולם, אך אין לה נוכחות חזקה בכל שוק. ההחלטה באירופה היתה נכונה וכעת היא משתלמת לנו. אנו עומדים להשקיע הרבה בהודו, וזה יהיה טוב גם לישראלים".

תערוכת הרכב של לוס אנג'לס נחשבת לתערוכת הרכב החשובה ביותר בחוף המערבי בארה"ב. עם זאת, מדובר בתערוכה שהולמת יותר את האופי של תושבי קליפורניה - כלומר היא קלילה וצבעונית יותר מתערוכות הרכב ה"רציניות" של ניו יורק ודטרויט, ומיועדת בעיקר לחובבי מכוניות ספורט ויוקרה.

תגיות