אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרשת הטראפיק הנעלם: חיפשתם TripAdvisor ו-Yelp? קיבלתם גוגל

פרשת הטראפיק הנעלם: חיפשתם TripAdvisor ו-Yelp? קיבלתם גוגל

מנוע החיפוש הציג תוצאות ממאגרי המידע שלו גבוה יותר מאלה של אתרי ביקורות הגולשים, גם כאשר הגולשים חיפשו אותם. ב-Yelp זועמים, אבל גוגל טוענת שמדובר בבאג

25.11.2015, 11:28 | נמרוד צוק

האם גוגל פעלה במתכוון כדי לגנוב תעבורה מ-Yelp ומ-TripAdvisor? במהלך הסוף השבוע מספר רב של גולשים דיווחו על כך שתוצאות החיפוש הציגו תוכן מתוך מאגרי המידע של גוגל עצמה, גם כאשר הגולשים חיפשו דווקא אחר מידע מאתרי התוכן המתחרים. זאת בעקבות שינוי בעיצוב תוצאות החיפוש באתר גוגל, שהוביל בין השאר לכך ש-Yelp איבדה שליש מתעבורת המובייל לאתר שלה, ואילו טריפ אדוויזר איבדה כמחצית מתעבורת המובייל.

קראו עוד בכלכליסט

כך למשל, כאשר משתמש חיפש עבור המחרוזת "Yelp Ozumo" הוא בבירור נועד לאתר את הדף של מסעדת Ozumo בתוך Yelp, אתר ביקורות הגולשים הפופולרי. עם זאת, במקום זאת הגולשים דיווחו כי בראש הרשימה של תוצאות החיפוש של גוגל הופיע למעשה כרטיסיית המידע של גוגל, עם מידע מפורט על בית העסק, טלפונים וביקורות. הכרטיסיה תפסה למעשה את רוב שטח המסך על גבי מכשירי סלולר והסתירה את תוצאות החיפוש הרלוונטיות, שכללו בראש את הדף בתוך Yelp. כלומר, גם כאשר המשתמשים חיפשו עבור מידע לא רק על המסעדה אלא על דף המסעדה ב-Yelp, הם עדיין קיבלו את המידע מגוגל.

גוגל מנתבת מחדש תעבורה, ב-Yelp זועמים גוגל מנתבת מחדש תעבורה, ב-Yelp זועמים גוגל מנתבת מחדש תעבורה, ב-Yelp זועמים

גוגל עצמה פועלת בתחום ביקורות בתי העסק, ביקורות המסעדות והזמנות טיסות - בין השאר היא רכשה את שירות ביקורות המסעדות זאגאט ומערכת הזמנת הטיסות של IFA.  בעבר, Yelp וטריפ אדוויזר טענו כי גוגל מקדמת את מוצריה שלה על פני המתחרות, כאשר הן רלבנטיות יותר לצרכי המשתמשים משירותי גוגל. שתי החברות גם התלוננו בנושא כנגד ענקית החיפוש, מה שהצית את החקירה המתנהלת בשנתיים האחרונות כנגד גוגל באיחוד האירופי.

לטענת גוגל, לא מדובר בצעד מכוון אלא בבאג בעדכון תוכנה שיצא בימים האחרונים וכי הדבר בטיפול. החברה לא פירטה האם הכוונה לעדכון תוכנה באפליקציית החיפוש או במנוע עצמו. מנהלי Yelp וטריפ אדוויזר, עם זאת, מסרבים לקבל את ההסבר של גוגל. "זו רחוקה מלהיות תקלה, מדובר בדפוס התנהלות אופייני לגוגל", אמר מנכ"ל Yelp ג'רמי סטופלמן לאתר re/code.  

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
מה שהיה הוא שיהיה ואין חדש תחת השמש - ממש נפלתי מהכסא...
כך הם דוחקים את המתחרים של המוצרים שלהם - או שמעלימים אותם מתוצאות החיפוש לטובת המוצרים של גוגל או שיוצאים נגד המתחרים בקמפיינים דורסניים בין אם רגולטיבים או מעיפים מהבראוזר שלהם - הכל כדי לדחוק את התחרות ולהעלימה במקום פשוט להתחרות. גוגל הפכה למפלצת שיהיה קשה מאוד לרסן אותה והמפלצת רק גדלה וחולשת על עוד ועוד מתחומי החיים שלנו, הכל מבלי שנרגיש (איסוף מידע) ומבלי שמי ממשלות העולם עושות משהו בחקיקה.
זו דרכה של גוגל  |  25.11.15
לכל התגובות