אמזון נסוגה: הסירה את מודעות הפרסומת הנאציות מהרכבת התחתית בניו יורק
השימוש שעשתה החברה בקרון סאבווי לקידום סדרה בדיונית המתארת עולם בו הנאצים ניצחו במלחמה והשתלטו על חלקים מארה"ב הכעיס רבים, בהם גם ראש עיריית ניו יורק שכינה את הפרסומת "לא אחראית ופוגענית"
התלונות עזרו ואמזון הורידה את הפרסומות שכיסו קרון רכבת שלם לקידום הסדרה "האיש במצודה הרמה". נוסעים רבים, וכן ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלסיו והמושל אנדרו קואמו הביעו מחאה על המודעות שנפרשו על המושבים, הקירות והתקרה של הקרון ובהם דימויים נאציים.
קראו עוד בכלכליסט
הפרסומות השנויות במחלוקת התנוססו ברכבת המחברת בין טיימס סקוור וגרנד סנטרל סטיישן. אדם ליסברג, דובר של רשות התחבורה בעיר אמר כי הקרון המדובר הוצא משירות בשעות הערב כדי להסיר את המודעות. "אמזון החליטו להוריד אותן", אמר, אולם באמזון הכחישו כי היו מעורבים בהחלטה וליסברג הוסיף כי קואמו התקשר בעצמו למנהל הרשות וביקש להסיר את המודעות. קדמו לכך קריאות גם מצידו של דה בלאסיו שטען כי המודעות הן "לא אחראיות ופוגעניות לניצולי מלחמת העולם השנייה והשואה, בני המשפחה שלהם ואינספור ניו יורקים". המודעות הרגילות לתכנית יישארו על קירות קרונות שאר רכבות הסאבווי.
הפוסטרים מציגים בין השאר את דגל ארה"ב עם נשר גרמני וצלב במקום הכוכבים, וכן דגל יפני בעיצוב אימפריאליסטי. הסדרה, המבוססת על הספר מאת פיליפ ק. דיק, מציגה עולם שבו הנאצים ניצחו במלחמת העולם השנייה והשתלטו על חלקים מארה"ב.
"החשש שלנו הוא שהדימויים הנאציים שבשימוש כחלק מהקמפיין מגיעים ללא הקשר", אמר ראש הליגה נגד השמצה אוון ברנשטין. "בתכנית הטלוויזיה שמסבירה את הרעיון שאמריקה נשלטת על ידי היטלר, מבינים את ההקשר. אך על הרכבת כשרואים את הדגל האמריקאי עם הסמל הנאצי יש פה פגיעה מכיוון שאין שום הקשר למשמעות".
תגובה אחת לכתיבת תגובה