אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחכים לאישורי הבנייה: נדחו העבודות להארכת כביש 6 צפונה לאמצע דצמבר

מחכים לאישורי הבנייה: נדחו העבודות להארכת כביש 6 צפונה לאמצע דצמבר

חברת שפיר הנדסה, שהיתה אמורה להתחיל את הפרויקט אתמול, הודיעה על דחייתו. בדיקת כלכליסט מעלה כי הוועדה המלווה את הפרויקט, האמורה להתיר חסמי בנייה, טרם סיימה את עבודתה

26.11.2015, 08:54 | ליאור גוטמן

חברת שפיר הנדסה, זכיינית משותפת עם קרן נוי בפרויקט הארכת כביש 6 צפונה, הודיעה אתמול (ד') בלילה שהמועד לתחילת העבודות נדחה. המועד המקורי היה אתמול, אולם לפי הודעת שפיר "המועד האמור עשוי להידחות לתקופות נוספות", וללא השפעה מהותית על הפרויקט.

בדיקת "כלכליסט" מעלה שהוועדה המלווה של הפרויקט, שמורכבת מנציגי משרד הפנים, טרם סיימה את עבודתה. מדובר בוועדה שאמורה להתיר חסמי בנייה לאורך הפרויקט שעובר בשטחן של כמה מועצות, כך שבעת הנחת הכביש לא יגיע גורם כלשהו ויעכב את הביצוע מכל סיבה. הדחייה נעשתה בהסכמה עם אגף החשב הכללי שבמדרש האוצר, שאחראי על ליווי הפרויקט. עד לקבלת כל האישורים שפיר החלה בהכנת תשתיות העבודה באזור יקנעם.

קראו עוד בכלכליסט

המכרז להארכת כביש 6 צפונה הוא אחד מפרויקטי התחבורה הגדולים שגובשו בצפון המדינה. מדובר בסלילה והפעלה של שני מקטעים חדשים (מקטעים 3 ו-7) בחלקו הצפוני של כביש 6, כך שהנהגים יוכלו להמשיך את נסיעתם עד צומת סומך. נכון להיום הכביש מסתיים באזור יקנעם. עלות הסלילה נאמדת ב-3 מיליארד שקל. הזכיינים שנבחרו הם כאמור שפיר הנדסה וקרן נוי. זמן ביצוע העבודות נאמד בכשלוש שנים.

הראל וישראל שפירא, מבעלי השליטה בשפיר הנדסה, צילום: רודי אלמוג הראל וישראל שפירא, מבעלי השליטה בשפיר הנדסה | צילום: רודי אלמוג הראל וישראל שפירא, מבעלי השליטה בשפיר הנדסה, צילום: רודי אלמוג

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
חבל על כל רגע
אני גר בקריות. יש לי משפחה באזור המרכז. כביש 6 הוא מאוד שימושי בשבילי. אני מחכה בקוצר רוח להארכת הכביש צפונה. נכון, הקטע החדש ישפר רק במעט את תוואי הנסיעה שלי. אבל, בכל זאת, יהיה יותר נוח. כמה גונבים המנהלים? כמה הולך על שוחד? אין לי מושג. לא רק שאין לי מושג, גם לא איכפת לי, ממש לא איכפת. למה לא איכפת? כיון שגונבים ומרמים בכל מקרה. האיכפתיות שלי לא משפיעה על המצב. ממש לא.
אריקו  |  26.11.15
1.
שחיתות
כשנקבע תאריך התחלת עבודות על כביש, מאושרות שכונות מגורים שמבלי הכביש השזה יהיו סתומות... ברגע שניתן האישור לבנות השכונה, כבר לא צריך למהר ולבנות הכביש. למי שחושב שזה קונספירציה מוזמן לבדוק מה קרה עם כביש 531 (שאמור היה להפתח לפני שנתיים), שפיר (שזכתה במכרז הכביש, החזירה אותו ועכשיו עובדת כקבלן משנה) , והשכונות החדשות בצפון הוד השרון (שאוכלסו לפני שנה ותקועות בפקקים אדירים עד שיסיימו בעוד שנתיים הכביש) (וגם - שפיר הייתה מעורבת בבניה שלהן).
חי , הודש  |  26.11.15