אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראייר: שיא ברווח הנקי ברבעון השלישי

ישראייר: שיא ברווח הנקי ברבעון השלישי

אי.די.בי תיירות, שישראייר היא חלק ממנה, סיימה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 49 מיליון שקל - הגדול בתולדותיה. חברת התעופה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 51 מיליון שקל. בין הגורמים לגידול ברווח - עלייה במס' הנוסעים וירידת מחירי הדלק

28.11.2015, 15:03 | גולן חזני

בהקשר של שוק ההון הפכה חברת התעופה ישראייר שם נרדף לאחת מעסקאות בעלי העניין הבעייתיות ביותר לכאורה - מיזוגה לתוך אי.די.בי, בעסקת בעלי עניין, ששיחררה את בעלי השליטה נוחי דנקנר ואבי פישר מערבויות אישיות. תביעה נגזרת שטענה כי העסקה הביאה להפסדים של 480-360 מיליון שקל לאי.די.בי, הסתיימה בפשרה של 2.9 מיליון דולר בלבד לאחרונה.

קראו עוד בכלכליסט

דו"חות ישראייר שפורסמו אתמול במסגרת דו"חות אי.די.בי מציגים חברה שונה במקצת שצפויה לסיים את 2015 לראשונה בתולדותיה ברווח נקי. ישראייר סיימה את הרבעון השלישי ברווח נקי של 51 מיליון שקל, והובילה את אי.די.בי תיירות (שכוללת גם קמעונאיות נופשים) לרווח של 49 מיליון שקל.

הרווח הנקי ברבעון הוא הגדול בתולדות החברה המנוהלת ע"י אורי סירקיס, ומוביל לרווח נקי של 33.4 מיליון שקל בתשעת חודשים ראשונים של 2015 לעומת הפסד של 7.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרבעון השלישי נחשב טוב מסורתית בשל חודשי הקיץ המאופיינים ביציאות רבות של ישראלים לחו"ל וברבעון המקביל בשנה שעברה הרוויחה ישראייר 16.1 מיליון שקל.

ישנם מספר גורמים לרווח הרבעוני, ובהם: גידול חד בתנועת הנוסעים ובשיווק חבילות תיירות שהביאו להגדלה משמעותית במחזורי המכירות. רווח חד פעמי של 9 מיליון שקל ממכירת סוכנות התיירות דיזנהויז, ומחירי הדלק שצנחו והשפיעו ב-5 מיליון שקל על הרווח.

סירקיס הוביל אסטרטגיה של טיסות ליעדים קרובים, כמו יוון, על חשבון יעדים רחוקים יותר באירופה, ומכירה בעיקר של חבילות נופש על חשבון כרטיסי טיסה בודדים. החברה הפחיתה את המחיר הממוצע של חבילה ב-100 דולר, למחיר חבילה ממוצע של 635 דולר.

מטוס של חברת ישראייר, צילום: כרמית פלר מטוס של חברת ישראייר | צילום: כרמית פלר מטוס של חברת ישראייר, צילום: כרמית פלר

ה-EBITDA של החברה (רווח בניכוי הוצאות מימון, פחת והפחתות) הסתכם ברבעון השלישי של 2015, ב-54.9 מיליון שקל, לעומת 28.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2014 - גידול של 90%. בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הסתכם ה- EBITDA ב-66.6 מיליון שקל, לעומת 30.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 119%.

גידול של 20% במכירות

ברבעון השלישי של 2015 הסתכם מחזור המכירות של החברה ב-320 מיליון שקל, לעומת 267 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2014, גידול של כ-20% ובספטמבר היתה החברה בעלת מספר הנוסעים השני בגודלו בנתב"ג. ברבעון השלישי הטיסה ישראייר כ-225 אלף נוסעים בטיסותיה הבינלאומיות, לעומת 112 אלף נוסעים ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 100%. מתחילת השנה חל גידול של 60% במספר הנוסעים בטיסות הבינלאומיות של החברה.

לדברי סירקיס, התוצאות הכספיות מעידות על הצלחת תוכנית ההתייעלות והתוכנית האסטרטגית. "ברבעונים האחרונים אנו עדים לשיפור חד וכולל בביצועי החברה, זאת לאור פעולות התייעלות שעשינו, לרבות צמצום שכבות הניהול, התאמת פרופיל השירות בטיסות, צמצום זמני שהייה על הקרקע וניצול טוב יותר של המטוסים, וכמובן, יישומה המלא והמוצלח של האסטרטגיה העסקית שלנו, שעיקרה מעבר ממכירת יעדים למכירת חבילות נופש וטיולים מאורגנים. ישראייר כיום היא לא רק חברת תעופה, אלא ספק שירותי תיירות שיש לו גם צי מטוסים. לראשונה בתולדותיה צפויה ישראייר לסיים את השנה ברווח נקי, ולאור הצלחת יישום האסטרטגיה העסקית של החברה והכניסה הקרובה של מטוס האיירבוס החדש שלנו, אנחנו צופים המשך במגמת הגידול, הצמיחה והשיפור בפרמטרים העסקיים גם בהמשך".

תגיות