אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התעשייה האווירית תפצה את בואינג ב־27 מיליון דולר צילום: בלומברג

התעשייה האווירית תפצה את בואינג ב־27 מיליון דולר

לטענת בואינג, מחירם של חלקי המטוסים שנקנו מהתעשייה האווירית היה גבוה מתמחור השוק

02.12.2015, 07:21 | הדס גליקו

התעשייה האווירית (תע"א) תפצה את בואינג ב־27 מיליון דולר בעקבות הסכם פשרה בין השתיים. הסכם הפשרה נסב על מחירם הסופי של תתי־מכלולים (חלקי מטוסים) שמייצרת התעשייה האווירית למטוסי הבואינג 787, כך עולה מדוחותיה הכספיים של החברה לרבעון השלישי שהתפרסמו שלשום.

קראו עוד בכלכליסט

בואינג 787 דרימליינר, צילום: בלומברג בואינג 787 דרימליינר | צילום: בלומברג בואינג 787 דרימליינר, צילום: בלומברג

תע"א מייצרת חלקי מכלולים בין היתר לשוק מטוסי הנוסעים הגדולים שבו פועלות כיום חברות בואינג האמריקאית ואיירבס האירופאית.

החל משנת 2007 משמשת תע"א כקבלן של בואינג ומייצרת עבורה מכלולי מבנה זנב ורכיבי כנף למטוסי בואינג מדגם 777 ומכלולי מבנה בסיס למטוסי בואינג מדגם 787. בסך הכל הסתכמו הכנסותיה של תע"א מבואניג בגין ייצור רכיבים בשנים 2014 ו־2013 בכ־217 ובכ־214 מיליון דולר, בהתאמה, שיעור של כ־ 6% מהכנסות החברה בכל אחת משנים אלו. ב־ 2010 הסכימו החברות שהמחיר שישולם על ידי בואינג לחברה יהיה מחיר ביניים, עד שהצדדים יסכימו על מחיר סופי בהתאם לתנאי החוזה.

בסוף 2014 פנתה בואינג לתע"א בדרישה לקבוע מחיר סופי ודרשה שיוחזר לה סכום כולל של כ־52 מיליון דולר, זאת מכיוון שלטענתה המחיר שתע"א גבתה היה גבוה משמעותית ממחיר השוק.

נכון למועד חתימת הדו"חות השנתיים לשנת 2014 דחתה תע"א את דרישת בואינג. אולם בדו"חות הרבעון השלישי של 2014 הודיעה התעשייה האווירית כי תפריש 27 מיליון דולר בגין הפסד הכרוך בהסכם הפשרה.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
מה חדש
הישראלים עוסקים קבוע בהצלחנו - מתנצלים אחר כך " לא הצלחנו " גם בחיובים קטנים בכרטיסי אשראי גובים כספים גם אחרי הפסקת מתן שרות - אז אם מתמזל מזלך ואתה ערני ועולה על חיוב מיותר - אז מתחילה הווייה דה לד רוזה - ביטול זמן והוצאות מול מערכות אטומות עד שהם רואים "וואלה האדם הזה לא מתייאש " ואז מחזירים לו את הכסף .
מאיר  |  02.12.15
לכל התגובות