אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האפליקציה החדשה של לינקדאין מנסה להיות פייסבוק צילום: בלומברג

האפליקציה החדשה של לינקדאין מנסה להיות פייסבוק

הרשת החברתית העסקית משיקה סוף סוף אפליקציית מובייל רלוונטית לתקופה ולחווית המשתמש, האם זה מעט מידי מאוחר מידי?

02.12.2015, 12:50 | נמרוד צוק

לינקדאין מעבירה את הפוקוס שלה למובייל, עם גרסה מחודשת לאפליקציה שלה שמאמצת שורה של אלמנטים מהעיצוב של פייסבוק, ושמה דגש רב על שליחת הודעות. גרסאות האפליקציה הקודמות הסתפקו בהעברה גסה של חווית השימוש בפלטפורמה למסך הקטן ולא זכו לפופולריות רבה.

קראו עוד בכלכליסט

האפליקציה המחודשת, לעומת זאת, בנויה סביב פיד מרכזי שמציג פוסטים בנושאים רלבנטיים שהחברים ברשת החברתית מפרסמים. החברה, לטענתה, שינתה אותו כך שיתמקד פחות בעדכונים על החיים המקצועיים של החברים ויותר בנושאים שמעניינים את המשתמש.

אפליקציית לינקדאין החדשה, צילום: גוגל פליי אפליקציית לינקדאין החדשה | צילום: גוגל פליי אפליקציית לינקדאין החדשה, צילום: גוגל פליי

העדכונים על עבודות חדשות וחברים שחוגגים שנתיים במשרה שלהם עברו למסך חדש נוסף בשם "הרשת שלי", לצד הצעות של חברים חדשים שלינקדאין ממליצה להוסיף לרשימה. מסך נוסף מספק גישה למערכת ההודעות, ששודרגה לאחרונה כדי להפוך אותה דומה יותר ביכולותיה למוצרי צ'ט כמו פייסבוק מסנג'ר או גוגל Hangouts. שיפור נוסף הוא מנוע חיפוש במיקום בולט יותר שאמור לטענת החברה לעבוד במהירות גדולה פי שלוש ממנוע החיפוש הקודם.

בלינקדאין השקיעו חצי שנה בפיתוח האפליקציה החדשה, שעל קיומה הכריזו באוקטובר. חלק מהפיצ'רים המעוצבים מחדש נלקחו למעשה מהאפליקציות הוורטיקליות שהחברה השיקה בחודשים האחרונים, כגון אפליקציית החדשות Pulse או אפליקציית Connected שהציגה עדכונים על הקריירה של החברים. הסיבה לשחרור האפקליציות הוורטיקליות ולהשקעה הרבה בעיצוב מחדש נובעת מהפער הגדול בין המעבר המהיר של רבים ממשתמשי החברה למובייל - 40% לטענתה - לבין חוויית השימוש הפרימיטיבית יחסית שהציעה האפליקציה המרכזית שלה. גם אסטרטגיית ריבוי האפליקציות, עם זאת, לא ממש משכה את המשתמשים בהמוניהם.

לצד האפליקציה מבצעת החברה שיפורים הדרגתיים בגרסת הווב של הפלטפורמה, אבל כדי להפוך שוב לשחקנית משמעותית היא תצטרך קצת יותר מעיצוב מחודש. רבים ממשתמשיה מעדיפים להיעזר בה רק כשאין להם ברירה אחרת, הן בשל חוויית המשתמש המסורבלת והמיושנת והן בשל התחושה כי היא הפכה להיות פחות רשת חברתית מקצועית ויותר פלטפורמה להפצת ספאם, הצעות חברות מאנשים לא רלבנטיים ועדכונים מיותרים שלא מעניינים את המשתמשים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות