אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שנת הדו–גלגליים: הקטנועים רוכבים על הרכבת הקלה

שנת הדו–גלגליים: הקטנועים רוכבים על הרכבת הקלה

עבודות הרכבת הקלה והצגת תוכניות מימון אגרסיביות הן בין הגורמים שהביאו השנה לעלייה של כ־10% במכירות והקטנועים

14.12.2015, 08:22 | תומר הדר

מתחילת השנה ועד תום חודש נובמבר נמסרו בישראל 14,506 אופנועים וקטנועים - כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב הדו־גלגלי באיגוד לשכות המסחר. בכך מסתמנת 2015 כשנת שיא למסירות של אופנועים וקטנועים בחמש השנים האחרונות.

קראו עוד בכלכליסט

לשם השוואה, בשנה שעברה נמסרו בישראל במהלך כל השנה 14,357 אופנועים וקטנועים, כלומר בממוצע חודשי עלייה של כ־10%. ב־2013 נמסרו בישראל 14,168 אופנועים וקטנועים, בשנת 2012 נמסרו בישראל 13,607 קטנועים ואופנועים ואילו ב־2011 נמסרו 14,933 אופנועים וקטנועים.

סאן יאנג ג סאן יאנג ג'וירייד. הנמכר ביותר סאן יאנג ג

על פי הערכות של גורמים העוסקים בשיווק רכב דו־גלגלי, שנת 2015 צפויה להסתיים בכ־15,500 מסירות. עם זאת, בחלוקה פרטנית לחודשים, חודש נובמבר נחשב לחודש החלש ביותר עד כה ב־2015, עם 971 מסירות בלבד. לשם השוואה, בינואר השנה נמסרו 1,479 אופנועים וקטנועים ואילו בחודש יולי השנה נמסרו 1,891 אופנועים וקטנועים.

הסיבה להאטה היא עונתית ונובעת גם ממגמות שוק בשונה משוק המכוניות. חודש נובמבר מסמל את בואו של החורף, הגורם לרוכבים רבים לוותר על רכישת אופנוע. בנוסף, בנובמבר מתחילה המתנת הלקוחות לאופנועים חדשים מדגמי 2016.

עם הגורמים שהביאו השנה לעלייה במכירות האופנועים והקטנועים נמנות עבודות הרכבת הקלה, כמו גם הצגתן של תוכניות מימון אגרסיביות.

השבוע ועדת הכספים ביטלה סופית את ההבחנה בין "אופנוע" ל"קטנוע" לנוכח שחיקת ההבדלים בין הכלים (כיום יותר ויותר קטנועים מתהדרים בביצועים של אופנוע לכל דבר), לטובת מעבר לשיטת חישוב המבוססת על הספק המנוע. מדובר ברפורמה שנכנסה לתוקף באוגוסט האחרון אך נקבעה בחוק רק כעת. כפי שנחשף ב"כלכליסט", עקב שינוי השיטה עלה מחירם של כמה דגמי קטנועים גדולים ואילו ההוזלות הורגשו בעיקר בקרב דגמי אופנועי השטח.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
תעשה טובה ורד מהעץ של "זיהום אויר"
קראתי את המחקרים ואת הביטול שלהם - לקחו רכבים חדשים מול אופנועים בני 30 שנה. למקרה ופספסת... לאחרונה הסתבר שרכבים ב-נסיעה פולטים עד "פי 30" ממה שהם פולטים בבדיקות. אני יודע לספר שיש לי רכב בן 15 שכשהוא מתחמם - עובר בדיקה וכשהוא קר - לא עובר בדיקה. אז את ה"סיפורים" של מנוע 1,600 סמק מוציא פחות מזהמים ממנוע של 250 סמק - תנסה למכור למישהו אחר.
אמיר ל-יוסי  |  15.12.15