אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תפסה טרמפ: פרטנר מציצה לשיחות החו"ל של לקוחותיה צילום: עית שעל

בלעדי לכלכליסט

תפסה טרמפ: פרטנר מציצה לשיחות החו"ל של לקוחותיה

החברה עוקבת אחר השיחות הבינלאומיות שמנויי אורנג' מבצעים דרך ספקיות קטנות כמו 015 hallo, ואז מציעה להם לעבור אליה

14.12.2015, 07:16 | עומר כביר

פרטנר, מפעילת מותג הסלולר אורנג' בישראל, עוקבת אחר השיחות לחו"ל שלקוחותיה מבצעים באמצעות ספקי שיחות בינלאומיות ומנצלת את המידע כדי לגייס את הלקוחות למסלול השיחות הבינלאומיות שלה, בניגוד לתנאי הרישיון שלה ולחוק להגנה על הפרטיות ‑ כך עולה ממייל ששלח נציג פרטנר לאחד מלוקחות החברה ואשר הגיע לידי "כלכליסט". באורנג' טוענים שמדובר באירוע בודד.

קראו עוד בכלכליסט

בשוק השיחות הבינלאומיות פועלות שחקניות גדולות כמו סלקום ופרטנר, שמחזיקות בתשתית טלפוניה שמאפשרת לבצע שיחות לחו"ל, ולצדן פועלות חברות קטנות יותר, דוגמת 015 hallo ו־018 אקספון, שאין להן תשתית משלהן והן רוכבות על התשתית של החברות הגדלות.

במייל ששלח נציג מכירות בפרטנר לאחד מלקוחות החברה נכתב: "במהלך חודש אוקטובר בוצעו מהקו שלך שיחות בינלאומיות דרך חברת hallo 015 אשר חויבו כמזדמן. תוכל להוסיף את המספר הנ''ל + קווים נוספים לשיחות בינלאומיות דרכנו ובכך ליהנות מתעריפים מוזלים ולחסוך בעלויות. האם תרצה שאשלח הצעת מחיר?".

לדברי יורם דרורי, סמנכ"ל השיווק והמכירות של 015 hallo, אין מדובר במדובר במקרה יחיד. "קיבלנו עוד כמה פניות טלפוניות מלקוחות שסיפרו סיפור דומה", הוא אמר ל"כלכליסט". "לכאורה אורנג' סורקת את רשימת השיחות של הלקוחות שלה, דבר שאסור, בודקת דרך איזה מפעיל הם מחייגים לחו"ל ופונה אליהם באמצעות אנשי המכירות".

יורם דרורי, סמנכל השיווק של hallo 015. "משרד התקשורת נפנף אותנו" יורם דרורי, סמנכל השיווק של hallo 015. "משרד התקשורת נפנף אותנו" יורם דרורי, סמנכל השיווק של hallo 015. "משרד התקשורת נפנף אותנו"

דרורי העריך שלא ייתכן שמדובר ביוזמה של איש מכירות אחד: "אנחנו מניחים שיש לכאורה מישהו שנתן הוראה כזאת. לא הגיוני שלאיש מכירות אחד תהיה גישה עצמאית לנתונים האלו".

015 hallo פנתה למשרד התקשורת בדרישה שיטפל במה שהיא מכנה "פעילות לא חוקית לכאורה". לטענת 015 hallo, תגובת משרד התקשורת היתה שפרטנר דוחה את הדברים ואומרת שאלו טענות שווא. פניות המשך שהעבירה 015 hallo למשרד התקשורת לא זכו למענה. "ההרגשה שלנו היא שמשרד התקשורת אומר לנו 'רדו מזה, זאת פרטנר. אין לכם מה לעשות'", אמר דרורי.

בפרטנר הכחישו תחילה את הטענות, אולם לאחר שאנשי החברה ראו את המייל, הם שינו את הגרסה ומסרו כי "מדובר באירוע בודד שכבר טופל ואינו תואם את מדיניות החברה".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה המשרד פעל לבדיקתה ובהמשך דרש להפסיקה. חברת פרטנר הסבירה כי מדובר בקומץ נציגים בלבד שפעלו כמתואר בפניה, וכבר הונחו הנציגים הרלוונטיים לחדול מכך. המשרד, יעקוב כדי לוודא שאכן פרקטיקה זו פסקה. למשרד התקשורת יש קושי להתייחס לאמירות או תחושות כפי שעולה בפנייה ומיוחסות למר יורם דרורי: 'רדו מזה, זאת פרטנר. אין לכם מה לעשות'. המשרד בכלל ואגף הפיקוח בפרט פעל ופועל על מנת לוודא ציות להוראות ע"י כלל החברות, לרבות חברת פרטנר. אנו כמובן נמשיך לפעול גם בעתיד על מנת לוודא ציות החברות להוראות, על פי תוכנית עבודה וסדרי עדיפויות שנקבעות על ידו ונמדד במעשים ובתוצאות".

תגיות