אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כולנו מצליחנים! מה זה אומר עלינו?

כולנו מצליחנים! מה זה אומר עלינו?

האנימטורית שיר קנובלר יצרה פרויקט שמפרק ומרכיב מחדש מוטיבים של הצלחה, בניסיון להבין את הרעב שמניע אנשים

15.12.2015, 08:51 | רעות ברנע

שיר קנובלר בנתה את מכונת ההצלחה האולטימטיבית וקראה לה, באופן טבעי, "Win Machine". זה בעצם מבחן אינטראקטיבי שבכמה שאלות פשוטות בונה לכל אחד את מסלול ההצלחה המובטח שלו, ומעוצב כמעין מכונת מזל המתבססת על אימג'ים מסרטי קולנוע וקליפים. היא נולדה כפרויקט הגמר של קנובלר (31) בלימודי תקשורת חזותית בבית הספר מנשר, שם הוצג כפלטפורמה אינטראקטיבית שבה כל אחד מוזמן לשחק בעצמו. כעת המכונה מוצגת כקליפ ערוך בתערוכה "חשופים — הרעב לפרסום ותהילה", שנפתחה בשבת במשכן לאמנות בית מאירוב בחולון (רח' הרצפלד 31, עד סוף ינואר, חינם).

"נקודת המוצא ונקודת הסיום שלי היא שכולם מצליחים", מסבירה קנובלר, אנימטורית ועורכת וידיאו.

שיר קנובלר, צילום: עמית שעל שיר קנובלר | צילום: עמית שעל שיר קנובלר, צילום: עמית שעל

האמירה שכולם מצליחנים היא אמירה אופטימית או צינית?

"אופטימית צינית. הרי לא אפשרי שכולנו נצליח. המטרה היא להראות שאנחנו פועלים לפי מסלול שהוא שטאנץ של הצלחה. כמו שהשאלות בשאלונים באינטרנט הן סוג של שטאנץ — הרי לא יכול להיות שכולנו באמת איזושהי דמות מ'חברים' או מ'הארי פוטר'".

האינטרנט והרשתות החברתיות הן ההקשר המיידי של העבודה. התערוכה כולה, שאצרה ניצה פרי, עוסקת ב"רעב הבלתי ניתן לסיפוק, שהוא תולדה של תרבות הצריכה של החברה המערבית והקפיטליסטית". וקנובלר מרחיבה: "הרצון של אנשים להיות מפורסמים רק מתרחב. ואם אנדי וורהול ניבא שכל אחד יזכה ל־15 דקות תהילה, האמירה המעודכנת היא שכל אחד יכול להיות מפורסם בקרב 15 אנשים — כי ברשתות החברתיות כל אחד מפורסם בסביבתו. ברגע שיש לך נוכחות אונליין אתה מרגיש שיש לך יכולת לכבוש את הקהל שלך".

מתוך העבודה "Win Machine". איך נראה שטאנץ של הצלחה מתוך העבודה "Win Machine". איך נראה שטאנץ של הצלחה מתוך העבודה "Win Machine". איך נראה שטאנץ של הצלחה

 

איך זה בא לידי ביטוי בעבודה?

"נקודת המוצא של העבודה היא מחקר שערכתי לגבי מונטאז'ים שעוסקים בהצלחה של דמות קולנועית או דמות בקליפ. אני במקור עורכת וידיאו, לכן עניין אותי להבין איך זה בא לידי ביטוי בעריכה. העבודה מורכבת מאימג'ים מעשרות סרטים וקליפים, שאליהם חיברתי כמה מוטיבים. הראשון הוא של מכונות ש'מגלות' את העתיד, כאלה שהיו פעם בשימוש בקניונים אמריקאיים ושמצאתי המון סרטונים שלהן ביוטיוב. על הדימויים הללו בניתי שאלון אינטראקטיבי, 'דמיין שאתה בחופשה, לאן תיסע?' 'איזה משחק ילדים הכי אהבת?' או 'איך אתה מתמודד עם מתח?'. לפי התשובות, הצופה עולה על אחד משלושה מסלולי הצלחה אפשריים: כוכב, גאון או טייקון".

ההצגה בתערוכה היא הופעת הבכורה של קנובלר בתערוכת אמנות רשמית, והיא יודעת שזו זירה לא מובנת מאליה לאנימטורית. "אנימציה היא באמת תחום ביניים. ואף שכרגע אני עובדת בחברה שעוסקת בצד המסחרי יותר של התחום, אני כן מקווה לעסוק בעתיד בפרויקטים אמנותיים ועובדת בימים אלה על כמה נוספים".

לינק לפרויקט 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות