אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נתון רשמי: מעל מיליארד איש צפו בגמר מונדיאל 2014 צילום: אי פי איי

נתון רשמי: מעל מיליארד איש צפו בגמר מונדיאל 2014

פיפ"א חשפה את הנתונים, שהתקבלו מחברת המחקר קנטאר מדיה ומדו"ח קהל הטלוויזיה החדש של הארגון עבור מונדיאל 2014. במקביל, מעל 750 מיליון צופי טלוויזיה צפו במונדיאל הנשים שנערך השנה בקנדה, שיא לטורניר הדגל לנשים של פיפ"א שמדגישים את ההצלחה של האירוע בשנה פורצת דרך עבור כדורגל הנשים

20.12.2015, 21:49 | שירות כלכליסט

מעל מיליארד אוהדים צפו בגמר המונדיאל ב-2014, כך לפי הנתונים של פיפ"א.

קראו עוד בכלכליסט

הניצחון של גרמניה 1-0 על ארגנטינה משך קהל של 695 מיליון צופים בבית שעקבו אחר 20 דקות או יותר מהמשחק, עלייה של 12% לעומת גמר המונדיאל של 2010. כלל הצופים בגמר, כולל נתוני צפייה בבית ומחוץ לבית, של אנשים שצפו לפחות בדקה אחת, עמד על 1.013 מיליארד איש.

התחרות הגיעה לקהל של 3.2 מיליארד צופי טלוויזיה – דומה לנתונים של 2010 – בעוד ש-280 מיליון אנשים צפו בכיסוי הטורניר באינטרנט או דרך מכשיר סלולרי.

ערוצי השידור שידרו 89,087 שעות של משחקים מברזיל, עלייה של 36% לעומת 2010.

נבחרת גרמניה עם גביע העולם, צילום: רויטרס נבחרת גרמניה עם גביע העולם | צילום: רויטרס נבחרת גרמניה עם גביע העולם, צילום: רויטרס

על-פי פיפ"א, בישראל נחשפו 3,132,038 תושבים ל-20 דקות לפחות משידורי גביע העולם 2014. סך הכיסוי של הטורניר בארץ - בתוכניות אולפן, מגזין ושידורים חיים עמד על 257 שעות ו-34 דקות טלוויזיוניות.

מונדיאל הנשים שבר שיאים

פיפ"א חשפה גם את הנתונים, שהתקבלו מחברת המחקר קנטאר מדיה ומדו"ח קהל הטלוויזיה החדש של הארגון עבור מונדיאל 2014.

במקביל, מעל 750 מיליון צופי טלוויזיה צפו במונדיאל הנשים שנערך השנה בקנדה, שיא לטורניר הדגל לנשים של פיפ"א שמדגישים את ההצלחה של האירוע בשנה פורצת דרך עבור כדורגל הנשים.

על פי הנתונים, 764 מיליון צופים בבית עקבו אחר דקה אחת לפחות מאחד המשחקים בקנדה. 555.6 מיליון אנשים צפו בשלוש דקות לפחות, עלייה של יותר משליש לעומת הנתונים ממונדיאל הנשים שנערך בגרמניה ב-2011.

הערוצים שידרו סכום כולל של 7,781 דקות משחק, עלייה של 31% לעומת כמות התכנים ששודרה בתחרות של 2011. נתוני הצפייה שוברי השיאים במונדיאל הנשים, פירושם שהטורניר הוא כעת השני הנצפה ביותר של פיפ"א לאחר מונדיאל הגברים. נתוני הצפייה העולמיים מרשימים אף יותר בגלל הפרשי הזמנים.

מספר מוערך של 86 מיליון אנשים ברחבי העולם צפו במשחקים דרך האינטרנט או מכשירים ניידים, הוכחה לכך שהצופים מגוונים את הדרכים שבהן הם צורכים ספורט.

מונדיאל הנשים בקנדה שבר שיאי צפייה בשורה של שווקים מרכזיים ברחבי העולם, כולל בארה"ב, בצרפת וביפן. משחק הגמר בין ארה"ב ויפן היה משחק הכדורגל הנצפה ביותר – מבחינת כדורגל נשים וגברים – בהיסטוריה של ארה"ב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות