אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טייסי אל על: "המשבר נוצר כי החברה חוכרת מטוסים"

טייסי אל על: "המשבר נוצר כי החברה חוכרת מטוסים"

לטענת הטייסים : "טייס ממוצע באל על עובד כבר למעלה משנה ב-150% משרה ואף למעלה מכך"; גורמים בחברה: "הטייסים הם שמקשים על קליטת טייסים נוספים שיפחיתו את העומס"

21.12.2015, 17:34 | תומר הדר

"זוהי חוצפה ועזות מצח מצד הנהלת אל על להאשים את טייסי החברה בעיצומים ושיבושי טיסות",כך הודיע היום ועד טייסי אל על, לאחר שבבוקר גרמו טייסים לשיבושי טיסות.

היום נאלצה החברה לבצע שינויים בטיסות בוקר לברצלונה, ניו יורק ובריסל, לאחר שטייסים שזומנו לטיסות לא התייצבו לעבודתם. לטענת הטייסים, למרות שהם מועסקים באופן מלא, החברה עדיין בוחרת לעתים לחכור מטוסים – ולהשתמש בשירותי חברות זרות.

לפי ועד הטייסים: "טייס ממוצע באל על עובד כבר למעלה משנה ב-150% משרה ואף למעלה מכך. כל טייסי אל על מתייצבים לטיסות שקבועות להם ומבצעים גם טיסות רבות נוספות. העובדה שהנהלת החברה החליטה לחכור מטוסים זרים על חשבון הטייסים והנוסעים מעיקה כבר חודש על הנוסעים ועל עובדי החברה. ההחלטה בשבוע שעבר להוסיף מטוס חכור נוסף ולפגוע עוד יותר בטייסים ובנוסעים הביאה למשבר הקיים, בו אל על לא הצליחה היום לאייש מספר קטן של טיסות.

דלפקי אל על בנתב"ג (ארכיון), צילום: שאול גולן דלפקי אל על בנתב"ג (ארכיון) | צילום: שאול גולן דלפקי אל על בנתב"ג (ארכיון), צילום: שאול גולן

"אנו דורשים מהנהלת אל על למצוא פתרון מיידי. ברור שסיום החכירות ייטיב עם הנוסעים ויאפשר לאייש את כל הטיסות,

גם אם צריך לוותר על מנוחתנו. אנו מצידנו נמשיך לטוס ככל יכולתנו תוך שמירה על חוקי המנוחה והקפדה על עבודה עברית, מקצועית ובטוחה". עוד הוסיף ועד הטייסים כי: "מהבוקר ברור שהפסקת הפעלת מטוסים חכורים תביא לסיום המשבר והפגיעה בלקוחות".

לדברי גורמים באל על, דרישתם של הטייסים אינה מקובלת על החברה. כיום בחברה פעילים כ-580 טייסים העובדים 85 שעות בחודש. על שעות טיסה שאינן מצויות בתכנון השעות הראשוני מקבלים הטייסים תוספת שכר.

לטענת אותם גורמים, הטייסים עצמם הם המשבשים את פעילות החברה מאחר והם מקשים על קליטת טייסים נוספים שיפחיתו את מידת העומס. באשר לחכירת המטוסים מציינים אותם גורמים כי החברה חכרה מטוסים מאחר וטייסי החברה טענו שאינם מסוגלים לקחת טיסות נוספות מעבר למכסת שעות עבודתם. במידה והטייסים ימשיכו לסרב לבצע טיסות, ציינו בחברה, יתעורר צורך בחכירה של מטוסים נוספים.

תגיות