אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק המשומשות 2015: יותר ביקוש למשפחתיות, ירידה ברכבי היוקרה

שוק המשומשות 2015: יותר ביקוש למשפחתיות, ירידה ברכבי היוקרה

הירידה במחירי הדלק גרמה לישראלים לזנוח את המכוניות הקטנות שהיו הכוכבות של 2014 ולחזור למשפחתיות. אבל הלהיט האמיתי הם הג'יפונים שנמכרים סביב מחיר המחירון שלהם ומושכים את מחירי המשפחתיות מטה

22.12.2015, 08:29 | תומר הדר

עלייה בביקושים למכוניות משפחתיות, צניחה במחירים של רכבי היוקרה והתעניינות גוברת ברכבי כביש־שטח רכים (ג'יפונים) - אלו המגמות העיקריות העולות מסיכום 2015 בשוק המכוניות המשומשות, כפי שעולה מנתוני טרייד מוביל ואוטו דיל שנמסרו ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

בנוסף, חלה ירידת חדה במחירי כלי הרכב במחירון הרכב "הרשמי" של השמאי לוי יצחק, לאחר שנים שבהן נמכרו כלי הרכב בפער גדול ממחיר המחירון. עם זאת, בשוק המשפחתיות עדיין קיימים פערים בין מחירי המחירון למחיר בפועל. אחת הסיבות לכך היא שהלקוחות מעדיפים ג'יפונים, מה שגורם לרשתות להתפשר על מחירי המכוניות המשפחתיות.

מנכ"ל אוטו דיל תומר דותן ציין כי "הירידות הגדולות ניכרו בשוק רכבי היוקרה. יבואני רכבי היוקרה החדשים הפכו לאגרסיביים יותר, הורידו מחירים, והפכו את רכישתה של מכונית יוקרה משומשת ללא כדאית".

קטנות ויוקרתיות

יעקב דיין, מבעלי טרייד מוביל, מציין כי מחירון לוי יצחק הוסיף השנה מאפיינים המעלים את מחיר הרכישה ברשתות הסחר לעומת מוכר פרטי. כך, ברכישה בטרייד־אין של דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, נדרשת תוספת במחיר בשל אחריות.

לאחר שב־2014 נרשמו ירידות בביקושים לכלי רכב משפחתיים, השנה המגמה התהפכה. דותן ודיין מסבירים הירידה במחירי הדלק הובילה להתמתנות הביקוש למכוניות קטנות, גם בעלות תיבות הילוכים ידניות, לטובת המכוניות המשפחתיות.

עם זאת, באזורים עירוניים וצפופים כמו מרכז תל אביב, נמשך הביקוש למכוניות קטנות, אך בעלות מנועים חזקים ורמת גימור גבוהה. "הלקוחות באזורים אלה מעדיפים כלי רכב קטנים ברמת פאר גבוהה", מציין דותן. "לקוח שהורגל למכונית מנהלים מפנקת וכעת עובר למכונית עירונית, יעדיף את הדגם המפואר שלה, כמו אאודי S3 הספורטיבית".

באוטו דיל מדגישים שמחירי הרכבים שמשחררות חברות הליסינג לשוק המכוניות המשומשות נמוכים במידה ניכרת ממחיר המחירון, ואף מאלו המומלצים לרכישה מחברת מליסינג. לפי החברה, דגמים משפחתיים פופולריים כמו יונדאי I35 או מאזדה 3 נמכרים בכ־25% מתחת למחיר המחירון. שברולט קרוז שהגיעה מחברת ליסינג יכולה להימכר גם בכ־40% מתחת למחיר המחירון.

הקורולה נשארת פופולרית

הנתונים שריכזו טרייד מוביל ואוטו דיל נוגעים ל־22 דגמים פופולריים מבעלות פרטית. הרשתות משמשות גם מערך טרייד־אין רשמי של יבואנים: אוטו דיל של צ'מפיון, היבואנית של פולקסווגן ואאודי, וטרייד מוביל של סוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית סובארו ופיאט.

טויוטה קורולה, הדגם שצפוי להירשם השנה כמכונית הנמכרת בשוק הרכב החדש, נמכרת באוטו דיל בכ־8% מתחת למחיר המחירון, ובטרייד מוביל נמכרת ב־2% מעל המחיר. קיה פיקנטו, הנחשבת למכונית הקטנה הנמכרת ביותר בישראל, נמכרת בטרייד מוביל בכ־3% מעל למחיר המחירון, ובאוטו דיל ב־8% מתחת למחיר המחירון. בתחום היוקרה נרשמה כאמור ירידה, ואאודי Q7 למשל נמכר באוטו דיל ב־5% מתחת למחיר המחירון, ובטרייד מוביל ב־9% מתחתיו.

שתי הרשתות מציגות נתונים המעידים על הפופולריות הגבוהה בשוק הג'יפונים ורכבי הכביש־שטח הרכים. סובארו VX נמכר בטרייד מוביל בכ־2% מעל למחיר המחירון הרשמי, וסובארו פורסטר במחיר המחירון (שניהם לא נמכרים בטרייד מוביל). מאזדה CX5 נמכר באוטו דיל במחיר של כ־3% מתחת למחיר המחירון, ובטרייד מוביל ב־3% מעל המחיר. הרכב שנמכר במחיר הנמוך ביותר בהשוואה למחיר המחירון הוא שברולט קרוז: 22% מתחת למחירון באוטו דיל, ו־14% מתחת למחירון בטרייד מוביל.

תגיות