אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'וני ווקר הטביע על ראשו של עומרי כספי צילום: איי אף פי

ג'וני ווקר הטביע על ראשו של עומרי כספי

הכדורסלן חשב שישתתף בקמפיין חברתי והופתע לגלות את שמו בשלטי קידום מכירות של הוויסקי. החברה המרכזית למשקאות, שמייבאת את המותג: "המילה בחסות נשמטה בשל טעות הגהה"

22.12.2015, 08:35 | אורנה יפת

שחקן ה־NBA עומרי כספי הופתע לראות את שמו מקושר לפעילות לקידום מכירות למשקה הוויסקי ג'וני ווקר, כך נודע ל"כלכליסט".

במכתב ששיגר לפני כמה ימים עורך דינו של כספי, עו"ד ערן שמעוני ממשרד צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי, צפריר, טולדיאנו ושות' למנכ"ל החברה המרכזית למשקאות (קוקה־קולה ישראל) רוני קוברובסקי, הוא טוען להטעיה מצד חברת האלכוהול IBBLS, חברת האלכוהול של החברה, שהחתימה את הטאלנט על חוזה ההשתתפות בפרויקט. במכתב נדרשת החברה לחדול באופן מיידי מכל שימוש בשמו של כספי לקידום המשקה.

 

מסע העצמה אישית במדפי ג'וני ווקר

 

הסיבה לעימות שנוצר הוא מהלך קידום מכירות שמעלה בימים אלה חברת IBBLS למשקה הוויסקי הפופולרי. בשבוע האחרון הוצבו שלטי קידום מכירות למותג ג'וני ווקר בנקודות המכירה, ובהם סניפי רשת שופרסל, שבהם מוזכרים כספי, שחקן קבוצת סקרמנטו קינגס ונבחרת ישראל בכדורסל, וכן זוכה מדליית הזהב באולימפיאדת הנכים, טייס חיל האוויר לשעבר נועם גרשוני. ברשת שופרסל לדוגמה הופיעו שלטים לצד מדפי המותג תחת הכיתוב: "Enjoy The Journey - גם אתם יכולים לזכות בפגישה אישית עם עומרי כספי, הישראלי הראשון ב־NBA. היכנסו לאתר רשת ותגלו איך מגיעים רחוק יותר, כשנהנים מהדרך". באותה נקודה מופיע גם כיתוב של מיני סייט שפתחה רשת לצורך הפעילות וכן "האיש הצועד" מהלוגו של ג'וני ווקר לצד כדורסל מוזהב.

מימין: השלט שהוצב בנקודת המכירה, עומרי כספי וג מימין: השלט שהוצב בנקודת המכירה, עומרי כספי וג'וני ווקר | צילומים: אוהד רומנו, יערית בניזרי מימין: השלט שהוצב בנקודת המכירה, עומרי כספי וג

כספי חשב שנרתם לטובת קמפיין העצמה אישית שבו משתתפות דמויות ישראליות מצליחות בתחומים שונים, והופתע לראות את שמו מוצג בהקשר לקידום מכירת מותג אלכוהול. הן כספי והן גרשוני הם טאלנטים מצליחים בתחומם, ובפעילות קידום המכירות נקראים הלקוחות להיכנס לאתר של רשת ולשוחח עם הטאלנטים על הצלחתם. אלא שנראה שכל השלטים בנקודות המכירה הם בצבעי המותג ג'וני ווקר - שחור וזהב, הלוגו של ג'וני ווקר מוצג בגאווה, הבקבוקים של המותג עומדים על המדפים לצד הסטנדים המעוצבים, והאזכור לאתר של רשת הוא מזערי יחסית.

פגיעה בתדמיתו הספורטיבית של כספי

במקרה של כספי, מדובר בבעיה מורכבת אף יותר. מלבד העובדה שהוא כוכב NBA והשתתפות בקמפיין לאלכוהול פוגעת בתדמיתו הספורטיבית, בחמש השנים האחרונות כספי גם מוביל קמפיין למותג קורנפלקס תלמה של יוניליוור, תחת הסלוגן "קורנפלקס של אלופים". קשה להניח שביוניליוור שבעי רצון מהזיהוי של הפריזנטור האלוף עם מותג אלכוהולי.

נשיא החברה המרכזית למשקאות, רוני קוברובסקי. השלטים נאספו, צילום: אוראל כהן נשיא החברה המרכזית למשקאות, רוני קוברובסקי. השלטים נאספו | צילום: אוראל כהן נשיא החברה המרכזית למשקאות, רוני קוברובסקי. השלטים נאספו, צילום: אוראל כהן

טענת עורכי דינו היא כי לפני כספי הוצגו מצגי שווא של הפרויקט, והוצג לפניו כי זהו פרויקט חברתי שבו יופיעו דמויות מובילות שהגיעו להישגים בתחומם וישתפו את הצופים בדרך שעברו עד הגעתם לפסגה.

בפועל, טען עו"ד שמעוני, הפרסום בנקודות המכירה מחבר בין כספי ובין ג'וני ווקר והופך את כספי לפרזנטור של מותג האלכוהול בניגוד להסכמתו. זאת כאמור, בסתירה לאורח חייו ובפגיעה בתדמיתו הספורטיבית של הכדורסלן.

"אמצעי הנראות של הפעילות נאספו"

בחברה הציגו סיפור אחר. "באמצעי נראות שונים שהופצו בנקודות המכירה לקראת הפעילות Enjoy The Journey של הזכיינית רשת, בה משתתף גם עומרי כספי, היה צריך להופיע הכיתוב 'אירוע בחסות ג'וני ווקר'", נמסר מחברת IBBLS, "בשל טעות הגהה המילה 'בחסות' נשמטה. מיד לאחר שנתגלתה הטעות נאספו אמצעים אלה מהשוק". יש לציין כי הטאלנטים התקשרו חוזית מול IBBLS ולא מול רשת.

מחברת יוניליוור נמסר: "עומרי כספי הוא פרזנטור תלמה מזה כחמש שנים, ואנו גאים על שיתוף הפעולה המוצלח עמו המוכיח את עצמו משנה לשנה. כספי מביא עמו ערכים של מצוינות, ספורטיביות ואורח חיים בריא, התואמים את ערכי המותג".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות