אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות פרשת דיזלגייט: פולקסווגן נפטרת מהסלוגן היהיר צילום: Volkswagen

בעקבות פרשת דיזלגייט: פולקסווגן נפטרת מהסלוגן היהיר

יצרנית הרכב הגרמנית מתמודדת עם הפגיעה בתדמיתה והחליטה לוותר לעת עתה על הסלוגן DAS AUTO שמשמעותו "המכונית" במטרה לשדר צניעות

22.12.2015, 18:31 | תומר הדר

פרשת דיזלגייט במסגרתה התגלה כי יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן עיוותה את נתוני פליטת המזהמים של כ-11 מיליון מכוניות בעלות מנועי דיזל, פוגעת בתדמית החברה קשות וכעת היא נערכת לשינוי תדמית. המהלך הראשון צפוי להיות ויתור על הסלוגן שליווה את החברה בתשע שנים האחרונות: DAS AUTO, לפחות במהלך הקמפיינים הקרובים שתפרסם החברה.

קראו עוד בכלכליסט

הסלוגן, שהושק בשנת 2007 תחת שלטונו של המנכ"ל שפרש מרטין וינטר קורן הוגדר בשעתו כסלוגן שמשדר פשטות ואמינות גרמנית: משמעות השם DAS AUTO, בגרמנית, פירושו "המכונית". עם זאת, בהנהלת החברה הועברה לאחרונה ביקורת על הסלוגן ככזה שאינו מיישר קו עם התדמית החדשה שפולקסווגן מנסה לבנות: כזו שאמורה לשקף ענווה לנוכח המשבר.

הסלוגן של Das Auto. מבקשים לשדר צניעות נוכח המשבר, צילום: Volkswagen הסלוגן של Das Auto. מבקשים לשדר צניעות נוכח המשבר | צילום: Volkswagen הסלוגן של Das Auto. מבקשים לשדר צניעות נוכח המשבר, צילום: Volkswagen

לפי דובר החברה: "כאשר הסלוגן שלנו יופיע בעתיד, תופיע לצידו המילה "פולקסווגן". הקמפיין החדש, שהוצג לראשונה בפני 2,000 בכירים בהנהלת פולקסווגן נועד למחוק את תדמיתה הקודמת של פולקסווגן, שמותגה במכוון כמותג יהיר. כעת, לנוכח עלויות גבוהות שצפויה לשאת החברה כתוצאה מריקולים וקנסות (כפי שנחשף ב"כלכליסט" השבוע, רשות המיסים דורשת מיבואנית פולקסווגן קנס בגובה משוער של כ-100 מיליון שקלים) מעוניינת פולקסווגן להציג, מלבד ענווה, גם את שאיפותיה של החברה להתקדמות טכנולוגית שמיועדת לסייע לחברה בהפחתת מזהמים, לדוגמה באמצעות הטמעה של טכנולוגיות הנעה לרכבים חשמליים.

יצוין שמדובר בסלוגן בו משתמשת פולקסווגן הן באירופה והן בארה"ב, אך היבואנית הישראלית, צ'מפיון מוטורס, אינה עושה בו שימוש בשוק הרכב הישראלי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות