אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בוש וקונטיננטל יתחרו במכרז של 1.5 מיליארד שקל על מערכות בטיחות חכמות לרכבים צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

בוש וקונטיננטל יתחרו במכרז של 1.5 מיליארד שקל על מערכות בטיחות חכמות לרכבים

הפרויקט נועד לממן התקנת מערכות המתריעות מפני סכנות בכביש, ולפי הערכות בענף גם מובילאיי הישראלית צפויה להשתתף בו. משרד התחבורה טרם הגדיר מועד למכרז

24.12.2015, 07:00 | תומר הדר

שתי חברות גרמניות, בוש וקונטיננטל, הודיעו למשרד התחבורה כי בכוונתן להשתתף בתוכנית לעידוד התקנת מערכות בטיחות בכלי רכב שאושרה בממשלה בתחילת נובמבר, כך נודע ל"כלכליסט".

התוכנית שיזם שר התחבורה ישראל כץ כוללת התקנת שלוש מערכות: מערכת בקרת סטייה מנתיב, המתריעה מפני "היסחפות" של הרכב מנתיב הנסיעה בלי שהנהג ישים לב; מערכת ניטור מרחק מלפנים, המתריעה מפני קרבה יתרה אל המכונית שמקדימה; ומערכת לזיהוי הולכי רגל.

קראו עוד בכלכליסט

המערכות יותקנו בכלי רכב משנתון 2000 ומעלה במימון מלא של המדינה, כך הודיע בשעתו משרד התחבורה.

עד היום טרם גובשה אסטרטגיה למימון מערכות הבטיחות האמורות, העשויות להגיע לעלות של 1.5 מיליארד שקל. בין היתר נבחנת במשרד התחבורה אפשרות להשתתפות חלקית של חברות הביטוח במהלך. כמו כן טרם הוגדר מועד למכרז.

מערכת הבטיחות של קונטיננטל נחשבת למודולרית וניתנת לשדרוג באמצעות הוספה של מצלמות משוכללות יותר וחיישנים נוספים המאפשרים שליטה בפונקציות שונות, כגון התראה על קרבה לרכב שמקדימה.

המערכת של בוש מבוססת גם היא על עיקרון של מצלמה המותקנת בחזית הרכב ושימוש בחיישני מדידת מרחק; אך עם זאת, "בוש" מצהירה במפורש שמדובר במערכת שיעילותה המרבית מושגת באמצעות התערבות פיזית בפעילותו של הנהג, כלומר באמצעות מצב שבו הרכב "משתלט" ומבצע בעצמו את הסטת ההגה.

אחת החברות הבולטות בתחום מערכות הבטיחות לכלי רכב היא מובילאייהישראלית, המיועדת אף היא להשתתף במכרז לפי הערכות. בדיווח של החברה לבורסה לפני כחודשיים ציינה החברה כי יש עניין הולך וגובר מצד יצרנים, צרכנים ורגולטורים במערכות הבטיחות של החברה.

תגובתה של לדיקו, נציגת בוש בישראל: "לבוש יש מערכות שעונות עקרונית על דרישת משרד התחבורה – סטייה מנתיב ושמירת מרחק מרכב. עם פרסום המפרט העבירה החברה למחלקת הפיתוח בבוש את טיוטת המפרט לבדיקת התאמת המערכות למפרט הנדרש בישראל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
זה לא כסף של המדינה, זה כסף של האזרחים
מאז שהתגלה שחברות הביטוח גבו סכומים גבוהים מדי על פוליסות רכב, הן מנסות, יחד עם החברים שלהן בממשלה, למצוא דרך לא להחזיר את הכסף לאזרחים. הכסף ילך לחברים של השרים במקום להוזלה ישירה של הפוליסות - העיקר לא ליצור תקדים שבו חברות ביטוח נענשות על עושק אזרחים (מי מכיר שיטת מצליח?) ולגבי המערכות: אם למדינה באמת היה איכפת מבטיחות היו אוכפים מניעת שימוש בפלאפון בנהיגה במקום להוסיף עוד גאדג'ט אלקטרוני שיצפצף, יסיח את הדעת ויתקלקל.
אסף , צפון  |  26.12.15
1.
החלטה תקציבית כל כך גדולה לא יכולה להתקבל באופן הזה
איפה הכנסת שתפקח? איפה משרד המבקר? מה פתאום שהמדינה תתקין על חשבונה מערכות לבעלי רכבים? האם זוהי דרך לסבסד את מעמד הביניים על חשובן שאר הציבור? ולמה אדם עשיר שמחזיק 5 רכבים יקבל מתנה כפול 5 מהאזרח הממוצע? זה נשמע כמו שוד של הקופה הציבורית לטובת עסקה מפוקפקת ומסריחה משחיתות.
איפה בג"ץ?  |  24.12.15