אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות המיסים החליטה: מס קנייה מופחת על רכב חשמלי עד 2017 צילום: אוראל כהן

רשות המיסים החליטה: מס קנייה מופחת על רכב חשמלי עד 2017

שר האוצר חתם על צו שנועד להמשיך ולעודד את השימוש בכלי הרכב החשמליים באמצעות מס מופחת של 10%; ב-2018 יעלה המס ל-30%

24.12.2015, 10:32 | תומר הדר

שר האוצר, משה כחלון, חתם לאחרונה על צו שנועד להמשיך ולעודד את השימוש בכלי רכב חשמליים באמצעות קביעת שיעור מס קנייה מופחת של 10% עד לסוף שנת 2017.

קראו עוד בכלכליסט

רשות המסים מצאה כי למרות שניתנת הטבת מס לרכב חשמלי, כבר משנת 2009 שמוארכת מעת לעת, עדיין היקפי השימוש בכלי רכב אלו מצומצמים ביותר, הן בשל העובדה שהטכנולוגיה טרם הגיעה להבשלה מלאה בכל הנוגע למגבלות טווח הנסיעה וזמן טעינת הסוללה, והן בשל פריסה מצומצמת של נקודות הטעינה ומחירים יקרים בשל עלות הסוללה החשמלית. לפיכך, הצו מאריך עד לסוף שנת 2017 את מס הקנייה המופחת על רכב חשמלי, כפי שנקבע בחקיקה לגבי רכב היברידי ורכב פלאג-אין וכן מעמיד את שיעור מס הקנייה על רכב חשמלי בשנים 2018 – 2020 על 30%.

רנו פלואנס חשמלית, צילום: בלומברג רנו פלואנס חשמלית | צילום: בלומברג רנו פלואנס חשמלית, צילום: בלומברג

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
שיאפשרו יבוא קל ופשוט של רכבים חשמליים
בלי לשנות את כבל הטעינה לשיטה הישראלית המגוכחת. בטר פלייס לחצו על הממשלה שיהיה ניתן לטעון רק במטען יחודי כדי שהם יכלו לגבות כסף על הטעינה ועכשיו אי אפשר ליבא כמט רכבים חשמליים כי יש תקן של מכון התקנים שאומר שצריך מטען מיוחד שעומד בתקן הישראלי. יבואן אחד הצליח להוכיח שהמטען שלו "בטוח" ונתנו לו אבל שאר היבואנים גוררים רגליים ואנחנו מקבלים אפס מכוניות חשמליות. במקום לתת אפס אחוז מס על רכב חשמלי הם נותנים 10 אחוזים כל עוד אי אפשר ליבא. אני בטוח שיאריכו עוד ועוד כל עוד אי אפשר ליבא אבל ברגע שיסירו את חסמי בטר פלייס יעלו את המס. תחשבו על ליבא טסלה מודל 3 בשלושים וחמישה אלף דולר פלוס מע"מ עם טווח של כ 330 קילוטר כך שניתן לסוע באר שבע תל אביב או חיפה תל אביב ותראו כמה מהר כל הרכבים החדשים הופכים להיות חשמליים. תראו איך חברות יתחילו לרשת את המדינה בעמדות טעינה ותוך 5 שנים רמת הזיהום בתוך הערים תגיע לרמת נשימה בריאה. לא כדאי? לא עדיף לחסוך בהוצאות בריאות? אם יאפשרו מעבר מהיר לרכבים חשמליים אולי הממשלה תגבה פחות מיסים אבל ההוצאות שלה ירדו גם כן.
חם או יפת  |  14.09.17
7.
בעלים של פלואנס ואאוטלנדר PHEV חשמליים
מתי אנשים יבינו שחשמל הרבה יותר זול ? המיצובישי עושה כ40 ק"מ על הסוללה בעלות של פחות מ 8 ש"ח בחודשי כ 1000 ק"מ בתוך חיפה כ150 ש"ח בחודש נכנס לתחנת דלק פעם ברבעון משלם 100 ש"ח וזהו (או לפני נסיעה לאילת) חיסרון - המחיר 225K ולכן קניתי משומש 0ק"מ ב 190K - עדיין יקר... אבל מתקזז עם הדלק הפלואנס עושה כ 80 ק"מ בעלות של כ12 שח ובחודשי כ1600 ק"מ חיפה כרמיאל וחזרה כל יום יוצא כ 250 שח בחודש
שחר , צפון  |  30.12.15
5.
רכב חשמלי? אפשר לספור על אצבעות יד אחת מה שמוכרים בשנה שלמה (אולי עכשיו יקנו ותר בגלל הרכבים
החשמליים לתנועה בתוך העיר שהוכרז עליהם בתל אביב). לרועי מתגובה 2, רכב היברידי תמיד יקר יותר כבר במקור מרכב בנזין יותר כיוון שהוא מסובך יותר ומכיל רכיבים נוספים יחסית לרכב בנזין (סוללות נוספות מיוחדות מנוע חשמלי וכו'). גם כמות היצור שלהם עדיין נמוכה יחסית לרכב מקביל ולכן גם בגלל עלות הפיתוח וגם בגלל סדרת היצור הקטנה יחסית מחירם גבוה יותר. נכון שהיבואן בישראל מנסה ומצליח לקבל מחיר גבוה מאד עליו אבל ממשלת ישראל כאילו מעודדת את השימוש ברכבים אלה ולכן יקרה את שווי השימוש לרכבים אלה ב 10% בטענה שהממוצע של המס על רכבים היברדיים וחשמליים נשאר אלה שכאמור רכבים חשמליים שנמכרים בישראל בכמות אפסית מול מספר אלפים של רכבים היברידיים.
ליאור , דרום  |  27.12.15
לכל התגובות