אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה חותך מחירים: עוד לפני 0% מע"מ - התחבורה הציבורית תוזל בינואר צילום: הילה ספאק

משרד התחבורה חותך מחירים: עוד לפני 0% מע"מ - התחבורה הציבורית תוזל בינואר

בסוף השבוע תיכנס לתוקף רפורמה להוזלת תעריפי הנסיעה הציבוריים בעד 40%, דרך חלוקה לשלוש רמות מחיר עם אפשרות מעבר בין אזורים בעזרת כרטיס חכם

27.12.2015, 07:10 | עמרי מילמן וליאור גוטמן
הפחתה משמעותית בתעריפי התחבורה הציבורית צפויה להתרחש כבר בסוף השבוע הקרוב - הרבה לפני שמשרד האוצר והשר אריה דרעי יסיימו להתכתש על הפטור ממע"מ. בתחילת ינואר תיכנס לתוקף רפורמה של משרד התחבורה להוזלת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בעד 40%, דרך חלוקה לשלוש רמות מחיר עם אפשרות מעבר בין אזורים בעזרת כרטיס חכם.

קראו עוד בכלכליסט

משרד התחבורה משיק רפורמה בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית ב־1 בינואר, כדי לאחד ולפשט את התעריפים הנהוגים כיום ולהפחית אותם משמעותית. בשלב הראשון תחול הרפורמה רק על כרטיסי "חופשי" השונים - יומיים, שבועיים וחודשיים, ובחודשים הקרובים יעודכנו גם תעריפי נסיעות יחידות (כולל כרטיסייה וערך צבור).

מבנה התעריפים החדש יופעל תחילה במטרופולינים של חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע, שגבולותיהם הורחבו. כך למשל ישתרע מטרופולין חיפה מראש הנקרה בצפון, כרמיאל ונצרת במזרח ועד זכרון יעקב בדרום. מטרופולין תל אביב יכלול גם את נתניה, אשדוד ומודיעין.

אוטובוס אגד, צילום: נמרוד גליקמן אוטובוס אגד | צילום: נמרוד גליקמן אוטובוס אגד, צילום: נמרוד גליקמן

כל מטרופולין יחולק לשלוש טבעות, עם רמות תעריף שונות: טבעת מרכזית הכוללת את העיר הראשית וסביבותיה, וטבעות משנה הכוללות אזורים מרוחקים. כך למשל מנוי חודשי משולב אוטובוס־רכבת בין תל אביב לאשדוד שעולה כיום 574 שקל, יעלה 350 שקל - הנחה של כ־40%. מחירו של מנוי משולב בין רחובות לתל אביב יירד ב־42%, מ־491 שקל ל־285 שקל.

במשרד התחבורה מדגישים שהשינוי היחיד הוא בשיטת התעריפים, כי אין שום שינוי במסלולי ומספרי הקווים וכי התשלום ימשיך להתבצע באמצעות כרטיס הרב־קו.

לפי מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מאיר חן, כ־1.6 מיליון נוסעים משתמשים מדי יום בתחבורה בציבורית בישראל ומבצעים כ־2.4 מיליון נסיעות ביום באוטובוס וברכבת. כ־70% מנוסעי האוטובוס וכ־50% מנוסעי הרכבת נוסעים בעיקר במרכזי הערים.

תקציב הרפורמה הוא כ־120 מיליון שקל בשנה, ובהתאם לסיכום בין שר התחבורה ישראל כץ לבין האוצר הוא לא ייכלל בתקציב משרד התחבורה.

תגיות