אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממשלה דנה במע"מ אפס; חילוקי דעות בין דרעי לכחלון צילום: עומר מסינגר, דוברות הכנסת

הממשלה דנה במע"מ אפס; חילוקי דעות בין דרעי לכחלון

דרעי דורש מעל מיליארד שקל למימון תוכניתו למע"מ אפס על תחבורה ציבורית ומים, ואילו באוצר מסכימים להקצות רק כ-650 מיליון שקל

27.12.2015, 13:31 | רוני זינגר
חילוקי דעות במהלך ישיבת הממשלה המתקיים עתה (א') בין השרים אריה דרעי ומשה כחלון על גובה הסכום שדורש יו"ר ש"ס למימון תוכניתו למע"מ אפס על תחבורה ציבורית ומים.  

קראו עוד בכלכליסט

בעוד שדרעי דורש מעל מיליארד שקל למימון התוכנית, באוצר מסכימים בשלב זה להקצות כ-650 מיליון שקל.

המקור למחלוקת הוא בהחלטת הממשלה בליל אישור התקציב לקצץ את ההסכמים הקואליציוניים ב-40%. מלכתחילה העריכו פקידי האוצר כי עלות התוכנית של דרעי - לפטור ממע"מ את התשלומי החשמל, המים והתחבורה הציבורית לשכבות החלשות - עומדת על 1.2 מיליארד שקל. דרעי מצידו מתנגד לקיצוץ הזה, שחל על ההוצאות של ההסכמים הקואליציוניים.

אילוסטרציה, צילום: ענר גרין אילוסטרציה | צילום: ענר גרין אילוסטרציה, צילום: ענר גרין

דרעי העלה היום את הצעת החוק לאחר שלא הגיע להסכמות עם כחלון לגבי הפטור ממע"מ. בעוד שכחלון ופקידי האוצר מעדיפים שההנחה תינתן דרך המחיר עצמו ולא דרך המע"מ דרעי מתעקש על המע"מ כדי לעמוד בהבטחת הבחירות

שלו, ומשום שהוא יודע, שבזה, גם אם המהלך יכשל, באוצר לא יוכלו לגעת. מנגד באוצר מתעקשים שלא לפגוע במערכת המס, שכן הפטורים שניתנו עד כה לא הוכיחו את עצמם, ולא הגיעו לקהל היעד שלהם, ולמרות זאת, הפוליטיקאים חוששים לבטלם.

ההחלטה שתעלה היום לממשלה, בעקבות לחצו של דרעי, למעשה ממשיכה החלטת ממשלה מאמצע נובמבר שקבע כי כחלון ודרעי יוסמכו ליישם את החלטת הממשלה מתחילת אוגוסט שקבעה כי יהיה מימון להחלת מע"מ אפס לתחבורה ציבורית, למים ולחשמל למיעוטי יכולת עד תחילת 2016.

מאז החלטת הממשלה דרעי לא הרפה ודרש לקבל את מה שנתניהו הבטיח לו בהסכמים הקואליציוניים-  פטור מלא ממע"מ לשכבות החלשות על שלושת המוצרים. בתחילת חודש אוגוסט, בעקבות החלטת הממשלה, הוקמה ועדה שהייתה אמורה להמליץ על יישום הפטור על חשמל מים ותחבורה ציבורית בתוך 30 יום, אולם הוועדה עדיין לא הגיעה להחלטות.

תגיות