אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסומת או חסות? עומרי כספי ממשיך לפרסם צילום: עוז מועלם

פרסומת או חסות? עומרי כספי ממשיך לפרסם

למרות חילוקי הדעות שהיו לשחקן ה־NBA עם קוקה קולה, קמפיין ג'וני ווקר בכיכובו עלה לאוויר, מה שמעמיד למבחן את חוק פרסום האלכוהול

29.12.2015, 07:56 | אורנה יפת

קמפיין ההעצמה האישית ובו שם המותג ג'וני ווקר, בהשתתפות הטאלנטים עומרי כספי, נועם גרשוני וחברי להקת אינפקטד משרום, עלה לאוויר השבוע בזמן השידור של רשת בערוץ 2. כמו שנחשף ב"כלכליסט", בין כספי ל־IBBLS, חברת האלכוהול של החברה המרכזית למשקאות ומייבאת הוויסקי, היו כמה אי־הסכמות בנוגע לקמפיין. בשבוע שעבר שלח עורך דינו של כספי ערן שמעוני מכתב ל־IBBLS וטען בו כי כספי לא נתן את הסכמתו להיות פרזנטור מותג הוויסקי הפופולרי. שמעוני טען להטעיה מצד IBBLS, שהחתימה את הטאלנט על חוזה ההשתתפות בפרויקט, ודרש מהחברה לחדול מיד מכל שימוש בשמו של כספי לקידום המשקה.

בתשדירים הטלוויזיונים של הקמפיין, וקשה שלא להבחין שמדובר למעשה בפרסומת למותג ג'וני ווקר, בוודאי כשבעלת המותג העולמית מריצה בחודשים האחרונים קמפיין דומה בארה"ב ובאירופה. על המסך של ערוץ 2 הופיעה פרסומת לפרויקט העצמה אישית בהשתתפות כוכב הכדורסל, והמרקע היה צבוע בצבעי מותג הוויסקי - שחור וזהב. לאחר מכן הופיעה פרסומת אחת חיצונית, ואחריה הופיעה שקופית של ג'וני ווקר, שכביכול נותנת את החסות לפרויקט.

עומרי כספי ובקבוק הג עומרי כספי ובקבוק הג'וני ווקר | צילום: עוז מועלם עומרי כספי ובקבוק הג

אותה פעילות ההעצמה האישית היא פרויקט של חברת Diageo העולמית, בעלת המותג ג'וני ווקר. בעולם החלה החברה את הפרויקט כחלק מקמפיין למותג האלכוהול לפני כחצי שנה, ומשתתפים בו טאלנטים שונים ובהם השחקן ג'וד לאו, האשה שבנתה את כלי הרכב החשמלי המהיר בעולם אווה הקנסון, ההרכב המוזיקלי OK Go ועוד. הנושא בשני הפרויקטים זהה, והסיסמה המלווה אותם משתמשת באותו רעיון ובמילים דומות המשדרות אותו מסר של העצמה אישית והצלחה.

לכאורה, אם מדובר בפרסומת לג'וני ווקר בהשתתפות סלבס, יש כאן עבירה על חוק פרסום האלכוהול. לפני כשנה וחצי נכנס לתוקפו החוק שחוקק ח"כ דני דנון המגדיר כיצד אפשר לפרסם מותגי אלכוהול. החוק חוקק, בין היתר, כדי למנוע הפצת פרסומים המעודדים צריכת אלכוהול בקרב בני נוער, ומפרט איסורים ומגבלות של פרסום אלכוהול בכל אמצעי המדיה ובכלל זה טלוויזיה ואינטרנט. החוק מגדיר כמה וכמה דברים שאפשר להציג בפרסומת לאלכוהול, וכל דבר מלבדם אסור. החוק אינו מתיר לטאלנטים להשתתף בפרסומת מסוג זה, והפרתו מהווה עבירה פלילית.

מ־IBBLS: "מדובר בפרויקט של רשת כפי שמופיע ומקודם באתר של רשת, בחסות מותג הוויסקי ג'וני ווקר, תחת השם Enjoy the Journey".

מרשת לא נמסרה תגובה.

תגיות