אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות "תחקיר המאכער": דני נוימן התנצל בפני שר התחבורה ישראל כץ צילום: אילן ספירא

בעקבות "תחקיר המאכער": דני נוימן התנצל בפני שר התחבורה ישראל כץ

בתחקיר ששודר בחדשות 2 נחשף כי פרשן הטלוויזיה לשעבר גובה אלפי דולרים מגורמים מסחריים על מנת לקדם פגישות ואינטרסים במוסדות השלטון; נוימן: "מעולם לא דרשתי תשלום עבור ארגון פגישה עם שר התחבורה"

29.12.2015, 23:28 | ליאור גוטמן

כדורגלן העבר, ששימש פרשן הערוץ הראשון, דני נוימן שלח הערב (ג') מכתב התנצלות לשר התחבורה ישראל כץ, זאת לאחר שהאחרון איים להגיש נגדו תביעת דיבה בגין "התרברבות נלוזה ושקרית"; הרקע: תחקיר ששודר הערב בחדשות 2, ואשר תיאר את נוימן כ"מאכער" שמסוגל לסדר פגישות עם צמרת משרד התחבורה, ועם השר עצמו, בעבור תשלום כסף - והכל כדי לקדם אינטרסים של חברות פרטיות במשק.

בתחקיר של חיים ריבלין ומיכל פעילן תועד נוימן מציע את קשריו האישיים והמפלגתיים כדי לקדם אינטרסים מסחריים של גופים שלא ידע כי הם פיקטיביים. מצלמה נסתרת תיעדה אותו טוען בפני תחקירנים סמויים כי "תגידי לעוזי (יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, ל"ג) שזה בהול, אם צריך נקבע פגישה גם עם ישראל (כץ, שר התחבורה, ל"ג)".  

נוימן, ששימש בעבר ככדורגלן בית"ר ירושלים וכפרשן הכדורגל הבכיר של ערוץ 1, הפך לאורך השנים לאדם שיש לו לכאורה גישה למסדרונות השלטון, כא/שר התחקיר הציג אותו כמתווך ישירות למנכ"לי משרדים ממשלתיים בעבור שכר טרחה של אלפי דולרים.

ישראל כץ, צילום: אוראל כהן ישראל כץ | צילום: אוראל כהן ישראל כץ, צילום: אוראל כהן

נוימן תועד אומר כי "אני, לשמחתי הרבה, שייך למפלגה הנכונה, מבחינה עסקית. אני מקושר מאוד מאוד לכמה משרדי ממשלה, משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, התחבורה, העבודה והרווחה, הפנים, האנרגיה, כל השרים היועצים והעוזרים הם חברים אישיים שלי. אני מאוד חזק ומאוד מקושר, אני עושה הכל בצניעות, הכל ביושר, מעולם אין אצלי מעטפות, הכל אצלי על השולחן, אני משתף את האנשים. אני יקרן, זה נכון, אבל אני מספק את הסחורה. אתם בטח רוצים שאני אהיה בפגישה, בוודאי, אחרת זה לא...אה...מה אני אגיד לך...5,000 דולר, אני לא רוצה להגיד 10,000 כמו שלקחתי לחברה אחרת שדאגתי להם בנושאים של יבוא אוטובוסים".

במהלך התחקיר ניסה ריבלין לבחון האם ניתן לקדם תקנה שתחייב כל רכב להחזיק לצד משולש ואפוד זוהר גם אורות אזהרה ("צ'קלקה"), למקרה של עצירה בשולי הכביש. בתוך זמן קצר נקבעה פגישה עם מנכ"ל המשרד עוזי יצחקי שהציע לבחון את המוצר.

כץ מאיים, נוימן מתנצל

מי שרתח על הפרסומים היה שר התחבורה כץ, ששלח הערב מכתב לנוימן באמצעות בא כוחו עו"ד נבות תל צור. כץ ציין במכתבו שהדברים שנאמרו על ידי נוימן בתחקיר, לרבות ההבטחות, הם "שקר בוטה, אין בהם שמץ של אמת והם מהווים דברי לשון הרע ודיבה חמורה ביותר כלפי שר התחבורה, המוצג בהם כמי שפועל על פי גחמות של מאכער".

דני נוימן, צילום: אילן ספירא דני נוימן | צילום: אילן ספירא דני נוימן, צילום: אילן ספירא

כץ דרש את התנצלותו של נוימן, ושעות ספורות לאחר שיגור המכתב היא אכן הגיעה. בתגובת נוימן נכתב ש"ראשית, אינני מאכער. איני פועל בדרכים מפוקפקות ולא מקובלות, אלא אך ורק במסגרת החוק. הנני עורך דין, ובין עיסוקיי אני מלווה פרויקטים, מקדם ומייעץ".

לטענת נוימן, התחקירנית יצרה עמו קשר טלפוני, "והציגה את עצמה כנציגת חברת יורוליינס האירופית (חברת אוטובוסים לכאורה, ל"ג) בישראל. התרשמותי היתה שמדובר בחברה אירופית בסדר גודל מאוד רציני. וסברתי שלאור זאת שישראל נמצאת במצב מדיני לא פשוט עם כל החרמות, יהיה מצוין אם חברה כזו תשקיע בישראל. בקשתה היתה, אם אוכל לארגן פגישה עם מנכ"ל המשרד יחד עם מנהליה הבכירים של החברה שהיו אמורים להגיע לארץ. השבתי לה שאוכל לארגן פגישה כזו. שאלתה הבאה היתה, 'האם נציגי החברה יוכלו להיפגש גם עם השר?' עניתי לה שקודם כל יעברו את משוכת המנכ״ל ואם יתחילו להשקיע בארץ סביר להניח שהשר יאות לפגוש חברה בסדר גודל כזה".

לטענתו, "מעולם לא דרשתי תשלום עבור ארגון פגישה עם השר, ואם אכן כך הובן הרי שדברים הוצאו מהקשרם. שכר טרחתי שנקבע מראש הוא עבור הפגישה המקדימה, לימוד החומר נוכחות בפגישות אם ייקבעו והמשך ליווי וייעוץ. יתרה מכך, מעולם לא פגשתי את שר התחבורה בלשכתו ומעולם לא ביקשתי מאומה לא עבורי ולא עבור מי מלקוחותיי".

לסיכום, נוימן "מכחיש כי דרשתי תשלום עבור סידור פגישה עם השר. לאור העובדה כי שמו של השר שורבב לסיפור, הריני מצר על כך ומתנצל". 

תגיות