אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

סלינגר חושפת: "נתערב בזהות חברי ועדות ההשקעה של גופי הפנסיה"

המפקחת על הביטוח חשפה בוועידת התחזיות של "כלכליסט", כי תדאג שלחברי ועדות ההשקעה שלהם כח אדיר ביחס לכספי הפנסיה לא תהיה זיקה לבעלי השליטה. סלינגר הוסיפה: "נטפל בריכוזיות בשוק הפנסיה למרות שזה לא קל"

30.12.2015, 12:00 | רחלי בינדמן

"חדשות לבקרים אני שומעת שצריך להפחית רגולציה ואני מסכימה עקרונית אך התנאים עוד לא בשלו לכך בשל פערי מידע בין הצרכן לחברות הביטוח שהם כמו דוד וגולית", כך אמרה המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, בוועידת התחזיות שמתקיימת בתל אביב.

"ההתפתחויות האחרונות בענף הביטוח הם גידול בנכסים ועלייה במספר הלקוחות. יש זרימה אדירה של כספים לשוק. היקף ההפקדות לגופי הפנסיה הוא 80 מיליארד שקל בשנה והמספרים הולכים וגדלים. מדובר בהיקף כספים אדיר שזורם לגופים המוסדיים. לצד זה בעקבות פנסיית חובה, שיווק אגרסיבי והגדלת המודעות מביא גם הרבה לקוחות חדשים", הוסיפה.

"יש היום השקעות אלטרנטיביות כמו נדל"ן וקרנות השקעה שבהם המוסדיים משקיעים אך מדובר כרגע רק ב-5% מהתיק. ההשקעה בתחומים אלה תלך ותגדל וגופי הפנסיה יכנסו גם לתחום מימון עסקים קטניים. המוסדיים דרך גופי הפנסיה יכנסו גם לתחום האשראי הצרכני. אנחנו כפיקוח לא מתערבים בהחלטות ההשקעה אך רוצים לראות תהליך נכון של קבלת החלטות ואנליזה. אנחנו עוקבים גם אחר השקעה במכשירים היברידים שהם הון בתחפושת של חוב שצריך לדעת לתמחר. כדי לגוון את ההשקעות נכון שהמוסדיים יצאו להשקיע בחו"ל. אז אני שומעת שיש שטוענים שמדובר בבריחת השקעות לחו"ל אבל זה דבר נכון כי השוק המקומי קטן לגופי הפנסיה. אנחנו מצפים מגופי הפנסיה להתמקצע בהשקעה בחו"ל ולא להשקיע רק דרך תעודות סל", פירטה סלינגר על ההתפתחויות בהשקעות גופי הפנסיה.

דורית סלינגר , צילום: נמרוד גליקמן דורית סלינגר | צילום: נמרוד גליקמן דורית סלינגר , צילום: נמרוד גליקמן

"בכוונתנו להתערב בנציגי ועדות ההשקעה תוך ביטול כל זיקה שלהם לבעלי השליטה" הכריזה סלינגר לראשונה.

סלינגר הוסיפה כי "נטפל בריכוזיות בשוק הפנסיה למרות שזה לא קל. פרסמנו על הקמת קרן פנסיה ברירת מחדל לחוסכים לא מאוגדים כדי להביא שחקן נוסף לשוק הפנסיה". לדבריה, "חשוב שגופי הפנסיה יתנו מענה ללקוח, שיכירו את הלקוח ולשים אותו במרכז העשייה. חייבים לשפר את שירות הלקוחות. לנושא השירות יש חשיבות גדולה לנו כרגולטור. נרצה להביא את הענף למאה ה-21 ולייצר יותר דיגיטציה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות