פיז'ו צבאית זה וינטג'
המכוניות של ההורים שלכם מהאייטיז הן רכבי אספנות מבוקשים היום. אלו הדגמים החמים שאפשר לייבא לארץ החל מהשנה
לפי החוק הישראלי, כל אחד יכול לייבא לארץ רכב אספנות בן 30 שנה ומעלה. משמעות הדבר היא שמהשבוע אפשר לייבא מכוניות מ־1986, שנה שבימים אלה מכניסה לשוק הווינטג' לא מעט דגמים מיתולוגיים. ההיצע גדול, ורוב המכוניות מציעות לא רק זיכרונות והקשרים תרבותיים, אלא גם אופי וקסם שבדגמים של מכוניות חדשות כמעט כבר אין. אלה חמשת הדגמים הנחשקים ביותר בתחום.
פיז'ו 205 GTI: החמה הכי חמה
זו המכונית הקומפקטית החמה - כלומר, משפחתית בעלת אופי ספורטיבי - הטובה ביותר שהולידו שנות השמונים. היא זוכה לכבוד בעיקר בזכות היגוי מצוין, שיצרנים לא מעטים ניסו לשחזר ללא הצלחה. המנוע של דגמי 1986 צנוע - 1.6 ליטרים, 105 כוחות סוס - אך המשקל, בעידן שלפני כריות אוויר ואביזרי בטיחות, מפצה היטב על היעדר הכוח.
פולקסווגן גולף 16V GTI: מנוע שמשאיר אבק
פולקסווגן היתה הראשונה שהגתה מכונית קומפקטית חמה, כלומר מכונית משפחתית קטנה שדחסו לתוכה מנוע חזק. אחרי שנים עם מנוע של 1.6 ליטרים, ב־1986 התהדרה הגולף הזאת ב־1.8 עם ראש מנוע מיוחד ובו 16 שסתומים — טכנולוגיה נפוצה כיום אך נדירה אז. ההספק, 139 כוחות סוס, והסמל האדום של 16V בקדמת המכונית הבדילו בין הגולף הקיצונית לאחיותיה הפשוטות.
פורשה 955: יוקרה עממית
סמלה הנחשק של פורשה הגרמנית הוצמד באייטיז גם לחרטומם של דגמים עממיים, ובראשם ה־944. המנוע היה צנוע יחסית לחברה, "רק" 2.5 ליטרים שהפיקו 165 כוחות סוס. כיאה לפורשה, ההנעה אחורית, איכות הגימור ללא דופי, והתנהגות הכביש מהנה במיוחד.
פולקסווגן T3 סינכרו: המסעות השתנו
ה"מיקרובוס" של פולקסווגן זכה לתהילת עולם עוד משנות החמישים, אבל ב־1986 הוצגה גרסת ה"סינכרו" 4X4 שלו. מרווח הגחון הוגדל, תיבת ההילוכים שונתה - וההיסטוריה של רכבי המסעות קפצה קדימה. גם אחרי 30 שנה הוא מתאפיין ביכולת גבוהה להתגבר על מכשולים בשטח ובמלאי גדול של חלקי חילוף שמבטיחים נסיעה ארוכה אל העתיד.
טויוטה AE86: גם אמינה, גם סוערת
טויוטה של האייטיז לא ייצרה מכוניות מסעירות, חוץ ממכונית הספורט הקומפקטית הזו. עם הנעה אחורית, מראה ייחודי, ביצועים מצוינים, אמינות מיתולוגית והתנהגות כביש מאוזנת, היא הפכה כיום לפריט מבוקש בקרב אספנים.
6 תגובות לכתיבת תגובה