אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל יצרנית הרכב קורוס הישראלית-סינית התפטר לאחר חצי שנה בתפקיד צילום: יצרן

מנכ"ל יצרנית הרכב קורוס הישראלית-סינית התפטר לאחר חצי שנה בתפקיד

את מקומו של פיל מורטאו יתפוס יו"ר קורוס אנינג צ'ן ואילו לצידו יכהן דן כהן, שמונה לפני מספר שנים לתפקיד מנכ"ל בטר פלייס

06.01.2016, 13:50 | תומר הדר

קורוס, מיזם הרכב הישראלי-סיני אישרה לפני שעה קלה כי פיל מורטאו, מנכ"ל החברה יפרוש בסוף החודש "מסיבות אישיות". את מקומו של מורטאו יתפוס יו"ר קורוס אנינג צ'ן ואילו לצידו יכהן דן כהן, שמונה לפני מספר שנים לתפקיד מנכ"ל בטר פלייס, לאחר פרישתו של אוון ת'ורנלי האוסטרלי.

קראו עוד בכלכליסט

בהודעת קורוס נאמר כי החברה "מודה למר מורטאו על מאמציו בתקופה קריטית בפיתוח העסק". קורוס מדגישה כי בתקופת כהונתו של מורטאו הוצג רכב הכביש שטח קורוס 5והמכירות עלו ב170 אחוזים, תוך צמצום בעלויות התפעול של החברה.

עוד מדגישה החברה כי כעת תתמקד בכיוונים חדשים: בעיקר יצור של רכבים ידידותיים לסביבה, ושימוש בטכנולוגיות נהיגה אוטונומית. לשם כך מקימה החברה צמד חטיבות – חטיבת "רכבי אנרגיה חדשה" וחטיבת מוביליות.לפי הודעתה של קורוס: "חטיבות אלה יסייעו להבטיח את עתידה של קורוס בעידן של תנודות אדירות בתעשיית הרכב".

לדברי צ'ן, המנכ"ל החדש, :"תעשיית הרכב נמצאת על סף זעזוע – וקורוס, שהיא בעלת תרבות של חסרת סטארט אפ, בעלת הנהלה חזקה, עצמאות גבוהה ורצון לשתף פעולה עם גורמים חיצוניים, ממוקמת היטב בעולם של מוביליות, רכב חשמלי וטכנולוגיות נהיגה אוטונומית". 

רכב של קורוס, צילום: יצרן רכב של קורוס | צילום: יצרן רכב של קורוס, צילום: יצרן

קורוס, שהוקמה בשנת 2007 ידעה בעת האחרונה תהפוכות רבות. רק בשלהי השנה שעברה הודיעה החברה, שלעת עתה אינה מצליחה להגיע לנתוני מכירות משמעותיים בשוק הרכב הסיני על עזיבתו של מנהל המכירות האיטלקי סטפאנו וילנטי.

רק אתמול הודיעה החברה לישראל על הזרמה של 40 מיליון דולר נוספים לחברת הבת קנון - חברת האחזקות שפוצלה מהחברה לישראל בשנת 2014. סכום זה עבר לקורוס.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
חברת סטארט-אפ ?!
למה נופלים שוב לבור כמו בטר פלייס ?! חברה לייצור כלי רכב איננה חברת סטארט אפ ! ייצור ושיווק כלי רכב היא עסק מסורתי, כל היצרנים בעולם (למעט טסלה ...) פועלים באותה השיטה וזו הדרך. רכב הוא מוצר תעשייתי בעל חיי מדף ארוכים יחסית, בניגוד למוצרי הייטק. חברות סטארט אפ עוסקות בפיתוח טכנולוגיות או מוצרים חדשים המציגים תפיסת עולם חדשה, קורוס מייצרת כלי רכב ויצרנים רבים עשו ועושים את זה כבר למעלה ממאה שנים. תתחילו להתמקד בייצור ושיווק ברחבי העולם ותפסיקו להתנשא ... אגב, הווטו של מר עופר על שיווק רכבי קורוס בישראל לא מובן, בניגוד לבטר פלייס, זה דווקא יכול להצליח כאן.
דודי , ירושלים  |  07.01.16