אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המיזוג בין ישראייר לסאן־דור לקראת סגירה

בלעדי לכלכליסט

המיזוג בין ישראייר לסאן־דור לקראת סגירה

ל"כלכליסט" נודע שפירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג החלה בהכנת הערכת שווי לחברה הממוזגת. עפ"י המתווה המסתמן תחזיק חברת הבת של אל על ב־60% ממניות החברה הממוזגת, וישראייר בכ־40%

07.01.2016, 07:19 | גולן חזני

המיזוג בין אל על וישראייר להקמת חברת לואו קוסט יוצא לדרך.

ל"כלכליסט" נודע כי המו"מ בין חברות התעופה נכנס להילוך גבוה, ופירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג החלה בהכנת הערכת שווי לחברה הממוזגת. במאי האחרון דיווח "כלכליסט" לראשונה על המגעים בין החברות.

על פי המתווה המסתמן תחזיק אל על ב־60% ממניות החברה הממוזגת, וישראייר בכ־40% הנותרות. אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בישראייר מקבוצת אי.די.בי פתוח, נתן ברכתו למהלך ומצד אל על מוביל את המהלך המנכ"ל דוד מימון. החברה שתוקם תהיה מיזוג של ישראייר וסאן־דור, החברה־הבת של אל על הפועלת בתחום טיסות השכר. את החברה ינהל אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. העסקה דורשת אישור מהממונה על הגבלים.

עוד נודע ל"כלכליסט" כי אי.די.בי דחתה הצעה של קבוצת אנשי עסקים ישראלים הפעילים באפריקה לרכוש את ישראייר תמורת 50 מיליון דולר.

מטוס ישראייר, צילום: exm company  p. masclet מטוס ישראייר | צילום: exm company p. masclet מטוס ישראייר, צילום: exm company  p. masclet

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
אוקיי, אבל למה עוד לואו-קוסט?
האם אל על מתכוונת לצמצם את UP? הרי לחברה משותפת, סאן-דור וישראייר, יש לא מעט יתרונות - אין הגבלה לטוס בשבתות (או לפחות חשש מחרם), יש אפשרות להשתמש ב-Time slots של שתי החברות למגוון יעדים, מערך האחזקה והקייטרינג יכול להיות משותף ולהוזיל עלויות וכו'. אז מה הייחוד של UP יהיה לעומת הלואו-קוסט החדש? האם באל על בונים על גידול כללי בשוק זה? מהלך מעניין... העיקר - כצרכנים יהיה לנו זול יותר, וזה כבר מצוין.
יגאל  |  07.01.16