אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענקית המתכות אלקואה משקיעה 10 מיליון דולר בפינרג'י מלוד צילום: יובל חן

בלעדי לכלכליסט

ענקית המתכות אלקואה משקיעה 10 מיליון דולר בפינרג'י מלוד

החברה הישראלית מייצרת סוללות לכלי רכב חשמליים המגדילות מאוד את טווח הנסיעה ללא צורך בטעינה. אלקואה, יצרנית האלומיניום הגדולה בעולם, הכריזה כי פוטנציאל השוק למוצרים המשותפים עומד על כ־20 מיליארד דולר

07.01.2016, 07:20 | מאיר אורבך

יצרנית האלומיניום אלקואה משקיעה 10 מיליון דולר בפינרג'י הישראלית (Phinergy) לפי שווי שוק של 280 מיליון דולר, כך נודע ל"כלכליסט". ההשקעה היא חלק מסיבוב גיוס של 50 מיליון דולר שמבצעת פינרג'י בימים אלו. 

קראו עוד בכלכליסט

פינרג'י מייצרת סוללות לכלי רכב חשמליים המבוססות על טכנולוגיה שהתחילה את דרכה באוניברסיטת בר־אילן ומשלבת אלומיניום, חמצן ומים. החברה נוסדה ב־2008 ומעסיקה 40 עובדים במשרדיה בלוד ובקדימה. מייסד החברה ובעל המניות המרכזי הוא אביב צידון, המשמש גם מנכ"ל החברה.

אלקואה היא בין יצרניות האלומיניום הגדולות בעולם. היא נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי שוק של 12.7 מיליארד דולר ומעסיקה 59 אלף עובדים בעולם. 

קלאוס קליינפלד, מנכ"ל אלקואה, צילום: בלומברג קלאוס קליינפלד, מנכ"ל אלקואה | צילום: בלומברג קלאוס קליינפלד, מנכ"ל אלקואה, צילום: בלומברג

שיתוף הפעולה בין פינרג'י לתאגיד הענק החל ב־2013, ובתחילת 2014 חתמו שניהם על הסכם לשיתוף פעולה טכנולוגי. במסגרת ההסכם השלימו שתי החברות פיתוח של מנוע המיועד לכלי רכב חשמליים ומבוסס על הסוללה של פינרג'י הפועלת על אוויר ועל אלומיניום. שתי החברות ערכו ניסוי בקנדה, שבו נסע רכב חשמלי הכולל סוללה של פינרג'י וסוללת ליתיום איון רגילה כ־1,000 ק"מ. השילוב של סוללת האלומיניום עם הסוללה החשמלית של החברה מאפשר לראשונה לכלי רכב חשמליים נסיעה מעבר לטווח המקובל כיום של כ־200 ק"מ ללא טעינה.

פליטת פחמן מינימלית

במצגת שהציגה אלקואה למשקיעים בעת האחרונה היא הכריזה על ההשקעה בחברה הישראלית וציינה שפוטנציאל השוק שרואה החברה למוצרים שהחברות מפתחות יחד עומד על כ־20 מיליארד דולר בשנת 2020. אלקואה היא הספקית הבלעדית של פינרג'י לכל מוצרי האלומיניום, ועל פי המצגת אלקואה ופינרג'י נמצאות במהלכים לשילוב הסוללות של פינרג'י בשבע חברות שונות בתחום תשתיות החשמל והרכב כיום. היצרניות מגיעות מאירופה, מסין ומצפון אמריקה.

בידיעה לעיתונות שהוציאו שתי החברות לרגל שיתוף הפעולה הטכנולוגי ביניהן אמר מרטין ברייר, נשיא אלקואה קנדה, שהפתרון של פינרג'י מציע לראשונה פתרון שניתן למחזור מלא עם פליטת פחמן דו־חמצני מינימלי.

בדרך למיינסטרים

אביב צידון מייסד החברה אמר באותו אירוע שאימוץ כלי הרכב החשמליים אטי בגלל הפחד של נהגים ממוגבלות מרחקי הנסיעה. "עם הטכנולוגיה של פינרג'י והמנהיגות התעשייתית של אלקואה אנו רואים הזדמנות להעביר את כלי רכב החשמליים לזרם המרכזי".

לפני כמה חודשים הודיעה חברת אלקואה כי תתפצל לשתי חברות עצמאיות שייסחרו בנפרד בבורסה של ניו יורק. המהלך צפוי להיות מושלם במחצית הראשונה של 2016.

לצד פעילותה בתחום הרכב החברה משקיעה מאמצים גם בתעשיית האנרגיה העולמית. על פי ההערכות החברה משתפת פעולה עם יצרניות חשמל ברחבי העולם לפיתוח של ייצור חשמל על בסיס אלומיניום, שיכול לחסוך במידה ניכרת בפליטת חמצן דו־פחמני ובעלויות החשמל.

פינרג'י

  • מייסד ומנכ"ל: אביב צידון
  • טכנולוגיה: סוללת אלומיניום אוויר
  • גיוסים: 50 מיליון דולר
  • משקיעים: משקיעים פרטיים ובעיקר המייסד אביב צידון
  • עובדים: 40
  • מרכז החברה : לוד ורמלה

תגיות