אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת החשמל לא נענתה לבקשת האוצר לקצץ בפרסום

חברת החשמל לא נענתה לבקשת האוצר לקצץ בפרסום

דירקטוריון החברה הותיר את תקציב הפרסום על כנו למרות בקשת האוצר. יחד עם זאת הוחלט לשנות דגש ולהתמקד בהסבר על שינויי האקלים והשפעותיהם על חשבון פרסומות "שקע ותקע"

10.01.2016, 21:10 | ליאור גוטמן

חברת החשמל הודיעה בסוף השבוע כי לא תקצץ בתקציב הפרסום של החברה, אף שרשות החברות הממשלתיות שבמשרד האוצר ביקשה לבחון זאת בעת האחרונה. עלות תקציב הפרסום של החברה, ובכלל זה קמפיין "שקע ותקע", נעה בין 14–16 מיליון שקל (כולל מדיה חברתית) בשנה שעברה — סכום שלא כולם בטוחים שיש בו צורך לחברה ממשלתית שהיא מונופול.

קראו עוד בכלכליסט

עם זאת החליט דירקטוריון החברה על שינוי אסטרטגיית הפרסום של החברה, בשל מה שמכנים שם "שינויי מזג האוויר הגלובליים וההשפעה שלהם על אירועי מזג האוויר בישראל".

שינויים אלו, כמו סופות שעלולות להשבית את אספקת החשמל ליותר מרבע מיליון איש, הובילו את חברת החשמל למסקנה ש"נדרשת פעילות פרסום אשר תכוון להכנת הציבור להשלכות פגעי מזג האוויר".

לא ברור מדוע לא נקטה חברת החשמל פעילות מסוג זה עד היום, על חשבון שתי בובות הפרווה, ולא תגברה את מערך 103 שקרס בזמן הסופה האחרונה באוקטובר למשל. אורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה בחברת החשמל, טען בהודעת החברה ש"תבוצע התאמה באסטרטגיה שמנחה אותנו ובתוכניות העבודה הנגזרות ממנה, לרבות בתחום הפרסום. לשינויי האקלים יש השלכה ישירה על איתנותה של מערכת החשמל. אנו עוקבים אחרי התמודדות משק החשמל בעולם כולו עם פגעי האקלים".

דירקטוריון החברה קבע ש"החברה תמקד את מאמציה בפעילות פרסומית המשרתת באופן ישיר את ציבור הלקוחות תוך הדגשת שירותים חדשים, נושאים תפעוליים ונושאי בטיחות. במסגרת זו ייכללו קמפיינים פרסומיים שיתמקדו בהיערכות למזג אוויר חריג, במגוון אמצעי הקשר אותם מעמידה החברה לרשות לקוחותיה בשגרה ובמיוחד בחירום; בשדרוג שירותים קיימים ובהפעלת שירותים חדשים". בחברה אישרו ש"הדיון התקיים על רקע פנייה של רשות החברות אשר ביקשה לבחון מחדש את מדיניות הפרסום של החברה". 

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
זה לא מזג האוויר שגורם להפסקות, אלא הזנחה וחוסר תכנון.
וואלק, אני גר פה כבר 7 חודשים בבריטניה. ירד פה בטח פי 50 גשם מבישראל. בינואר פברואר הטמפרטורות צונחות חופשי מתחת לאפס ויש פה רוח מטמטמת שכל שגורמת לזה להרגיש עוד יותר קפוא. הפלא ופלא, לא היתה פה הפסקת חשמל אחת. ולמה זה? כי היה להם את השכל לקבור את התשתית מתחת לאדמה. אמנם החשמל פה יקר תחת, אבל לפחות זה מגיע קבוע. (כן, אני מודע לעובדה שלא ברור מה בדיוק הולך בצפון המדינה שהוצפה) בכל אופן, שחברת חשמל תבזבז עוד 14-16 מיליון שקלים שאין לה (חוב של 74 מיליארד לא מספיק?) ותמשיך לפרסם פרסומים שקריים בשביל להשכיח מהישראלים שחרא בישראל והכל מוזנח.
חלחיתצמתצמ  |  11.01.16
1.
יכול להיות שמישהו מקבל שוחד מחברת הפרסום?
מצד אחד הם מפטרים 140 עובדים ובקרוב יפטרו עוד 600. מצד שני הם מתעקשים על תקציב פרסום מנופח למרות שבמצב המונופוליסטי של חברת החשמל ממש לא צריכים את זה. הגיון כלכלי אין כאן. חייבת להיות סיבה אחרת שבחברת החשמל מתעקשים לשמור על תקציב פרסום גבוה כזה. איפה הרגולטור כשצריך אותו?
הכלכלן  |  11.01.16