אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל העבירה מספרי משתמשים שגויים לשותפות התוכן שלה

אפל העבירה מספרי משתמשים שגויים לשותפות התוכן שלה

מאז השיקה את אפליקציית החדשות שלה בספטמבר, ענקית הטכנולוגיה העבירה למו"לים ולמפרסמים מספרים נמוכים יותר מסך המשתמשים האמיתי בגלל טעות בחישוב

11.01.2016, 12:17 | נמרוד צוק
מבוכה לאפל: החברה טעתה בחישוב מספר משתמשי אפליקציית החדשות החדשה שלה, ומאז יציאתה לשוק בספטמבר העבירה למו"לים שהפיצו דרכה את תכניהם נתונים שגויים ונמוכים יותר מהמספרים האמיתיים, כך חשף אתמול "הוול סטריט ג'ורנל". לטעות היתה, כפי הנראה, השפעה מסוימת על יכולתם של חלק מהמו"לים לגייס מפרסמים לפלטפורמה.

קראו עוד בכלכליסט

החברה אישרה את פרטי המקרה אבל סירבה לחשוף עד כמה גדולה היתה הסטיה, מה גרם לתקלה ומתי היא תתוקן. "אנו בתהליך של תיקון הבעיה, וכרגע לא יודעים מהם הנתונים הנכונים", הבהירה אפל. אדי קיו, סגן הנשיא בחברה האחראי על המוצר אמר כי המספר הכולל האמיתי של המשתמשים שעשו בה שימוש כלשהו מאז יציאתה הוא 40 מיליון.

אפל ניוז. הושקה כבר בספטמבר אפל ניוז. הושקה כבר בספטמבר אפל ניוז. הושקה כבר בספטמבר

אפליקציית החדשות אפל ניוז יצאה כחלק מ-iOS 9, בשלב זה עבור משתמשים בארה"ב, בריטניה ואוסטרליה בלבד, כאשר שורה של כלי תקשורת וגופי תוכן מובילים כגון "הניו יורק טיימס", "הוושינגטון פוסט", "האטלנטיק", מגזין Vice ו"טיים" בחרו לפרסם בה כתבות ותכנים אחרים. השימוש בפלטפורמה אינו כרוך בשלב זה בתשלום לאפל, כאשר המו"לים יכולים לפרסם לצד התכנים פרסומות באופן עצמאי ולהשאיר בידם את כלל ההכנסה או לבחור בפרסומות המובנות של אפל עליהן החברה לוקחת עמלה של 30%.

מלבד תקלת המדידה, לחלק מהמו"לים היו טענות בנוגע לאפקטיביות הפלטפורמה. "הטראפיק היה צנוע עד כה, יחסית לבסיס המשתמשים העצום של iOS", אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" נשיא "ביזנס אינסיידר". מו"לים ומפרסמים אחרים לא אהבו את ההכרח להשתמש ב-iAds, מערכת הפצת המודעות של אפל, כדי להציג פרסומות באפליקציה, ואמרו כי היו מעדיפים להשתמש בכלים מוכרים ובשלים יותר כמו אלו של גוגל. לצדם היו גם כאלו ששיבחו את אפל, כגון אנשי "הוושינגטון פוסט", שאמרו כי "אנחנו שמחים מאוד הן על הטראפיק שקיבלנו מהאפליקציה והן על מערכת היחסים עם אפל".

כחלק מהנסיון לתקן את בעיית הדיווח על הטראפיק, שינתה אפל את מדיניותה ומעתה היא מאפשרת למו"לים לשלב באפליקציה את כלי האנליטיקה של חברת קומסקור. קודם לכן הנתונים היחידים שהיו ברשותם הועברו להם באמצעות גליונות אלקטרוניים שנשלחו באימייל, במקום מערכת לשימוש עצמי כנהוג בענף.

ובנושא דומה, אתמול (א') דיווחו באפל על כך שהגיעו ל-10 מיליון משתמשים בתשלום בשירות המוזיקה החדש שלהם, אפל מיוזיק, מה שמעיד על קצב של משתמש חדש כל 2 שניות. אם המספרים הללו אכן נכונים, ואין כאן טעות נוספת בספירה, הרי שבאפל מתחילים לצמצם את הפער מול ספוטיפיי. ענקית המוזיקה הוותיקה הכריזה על 20 מיליון משתמשים ביוני האחרון, אבל לה זה לקח למעלה מ-5 שנים, בעוד שאפל מיוזיק פעילה פחות משנה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות