אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רמי שביט מציג: ביקושי יתר לאג"ח ד' של המשביר צילום: מיקי נועם אלון

רמי שביט מציג: ביקושי יתר לאג"ח ד' של המשביר

לאחר הדיינות חריגה עם רשות ני"ע בקשר לשווי הבטוחות, החברה זכתה בשלב הציבורי לביקוש בהיקף של 20.5 מיליון שקל, לעומת 19 מיליון שקל שנדרשו להשלמה הגיוס; סה"כ גיוסו 92 מיליון שקל בריבית 7.75%

11.01.2016, 20:28 | רעות שפיגלמן

השלב הציבורי בהנפקת אג"ח סדרה ד' של המשביר, בבעלותו של רמי שביט, שנסגר אתמול לקראת שעות הערב. זכה לביקושי יתר בהיקף של 20.5 מיליון שקל, לעומת 19 מיליון שקל שנדרשו להשלמת הגיוס.

קראו עוד בכלכליסט

שביט הצליח לגייס בסה"כ 92 מיליון שקל בריבית מקסימאלית של 7.75% שקלית (לא צמודה). בסיכום ההנפקה של השלב הציבורי, נרשמו הביקושים לאג"ח בהיקף של 19 מיליון שקל. החתם שריכז את ההנפקה הוא פועלים איי.בי.איי.

רמי שביט בעלי המשביר לצרכן, צילום: מיקי נועם אלון רמי שביט בעלי המשביר לצרכן | צילום: מיקי נועם אלון רמי שביט בעלי המשביר לצרכן, צילום: מיקי נועם אלון

בשלב המוסדי שהתקיים שבוע לפני כן, נרשמו ביקושים לאג"ח בהיקף של 73 מיליון שקל מתוך היקף מקסימאלי של 75 מיליון שקל. לכן, הוגדלה מסגרת הגיוס, ב-20% נוספים שהוקצו לרוכשים בשלב הציבורי.

נציין כי באוקטובר 2014, לפני קצת יותר משנה, נכשלה קבוצת המשביר בגיוס אג"ח בהיקף של כ-50 מיליון שקל בשל היענות דלה של המוסדיים, כשהסיבה העיקרית הייתה שהאג"ח שהוצעו היו ללא ביטחונות ועם ריבית גבוהה של 8%.

הפעם, שביט גייס את החוב עם בטוחות בשווי של 469 מיליון שקל, אחרי הדיינות חריגה שלו אל מול רשות ני"ע בקשר לגובהם, כאשר האחרונה התערבה באופן חריג כשדרשה משביט לבצע מספר תיקונים בהערכות השווי שביצע שמהן נגזר שווי הבטוחות.

תחילה דרשה הרשות לבסס את שווי הבטוחות על פי שווי ההון העצמי של המשביר בתי כלבו ושל רשת ניו פארם, ולאחר מכן דרשה גם להציג את הערכות השווי לאותו מועד, מה שלא בוצע מלכתחילה.

בפעם השלישית, ובאופן חריג מאוד, התערבה הרשות בשיעורי ההיוון ודרשה להעלות אותם בגלל הנחות אופטימיות מדי, לטענתה, לגבי הצמיחה ופרמטרים נוספים עליהם התבססו הערכות השווי.

הריבית המקסימאלית בגיוס משקפת ככל הנראה את הסיכון שהשוק מגלם לקבוצת המשביר, שהציגה ירידה בהכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2015, כמו רשתות קמעונאיות אחרות.

בשנים האחרונות קבוצת המשביר התמודדה עם כמה אתגרים עסקיים לא פשוטים. ההשקעה ברשת הסופרמרקטים קוסט 365 שלא צלחה וההפסדים מרשת הציוד המשרדי אופיס דיפו שנמכרה.

כאשר לצד אלו, ביצעה הקבוצה כמה מהלכים לחיזוק פעילותה. מתחילת 2015 ועד לתום הרבעון השלישי בה עמדו הכנסות המשביר לצרכן בתי כלבו ורשת ניו פארם על 1.25 מיליארד שקל - ירידה של 5% ביחס לתקופה המקבילה (ב-2014).

תגיות