אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
AOL מת, יחי AOL החדש, איך שלא יקראו לו

AOL מת, יחי AOL החדש, איך שלא יקראו לו

במותג הוותיק יודעים שאמריקאים רבים מקשרים את שמם לשירות ארכאי ויקר ומבטיחים שבמהלך 2016 החברה תנסה להמציא את עצמה מחדש

18.01.2016, 14:58 | הראל עילם
ב-AOL רוצים להיפטר מהתדמית השלילית שדבקה בהם. אלי קליין, סמנכ"לית השיווק של חברת האינטרנט האמריקאית, אמרה בראיון לאתר Business Insider כי החברה שוקלת ברצינות מיתוג מחדש, כולל האפשרות של חיסול המותג הותיק.

AOL הוא אחד המותגים הוותיקים ביותר בעולם המחשבים והאינטרנט. עבור אמריקאים רבים, AOL הייתה ספקית האינטרנט הראשונה, הפורטל שלהם לעולם האינטרנט, הפלטפורמה כללה מייל, דפדפן ותוכנה יעודית. זמן קצר לפני פקיעת בועת הדוט-קום, מחצית מכל בתי האב עם חיבור אינטרנט בארצות הברית היו לקוחות AOL.

תדמית שלילית שלא מצליחים להיפטר ממנה, צילום: בלומברג תדמית שלילית שלא מצליחים להיפטר ממנה | צילום: בלומברג תדמית שלילית שלא מצליחים להיפטר ממנה, צילום: בלומברג

בשנת 2000, AOL התמזגה עם טיים-וורנר ויצרה את אחת מהחברות השנואות ביותר במדינה: עם תעריפים יקרים, מהירויות גלישה איטיות וטקטיקות שיווקיות ברוטאליות. ב-2009 טיים-וורנר ביצעה ל-AOL ספין-אוף ובמשך שנים החברה ניסתה להתנער מהמוניטין השלילי שדבק בה ולהמציא את עצמה כחברת מדיה ותוכן, ללא הצלחה.

"אני לא חושבת שזאת תהיה החלטה רעה, אם נחליט לוותר על המותג" אמרה קליין, שהסבירה כי כיום AOL מחזיקה בלא מעט מותגי תוכן מוכרים ופופולרים – כגון האתרים הפופולריים "האפינגטון פוסט" ו"טק-קרנצ'" – אבל בעיני הציבור עדיין נתפסת כחברה מיושנת וארכאית. "אם תשאל אותי מחר, יתכן ואגיד לך בבטחון שכן, אנחנו צריכים שם חדש".

סאם וילסון, מחברת היעוץ וולף אולינס, שניהל את המיתוג מחדש את AOL ב-2009, אמר גם הוא בראיון: "למותג AOL יש לא מעט שיוכים שליליים, שאנשים מתקשים לשכוח. המיזוג הכי גרוע בהיסטוריה או חיוב של נשים זקנות על חיבור מודם". הוא הוסיף שהחברה צריכה ליצור מותג חדש, אם היא רוצה "להיות השחקן הגדול בעולם התוכן והפרסום שהיא מתיימרת להיות".

קליין הוסיפה כי החברה ערכה מחקר שוק מקיף בנושא, אבל כי התוצאות אינן חד-משמעיות. היא הבטיחה כי ב-2016 החברה הולכת להשקיע בהרבה מאוד במיתוג, וכי היא אינה פוסלת ארגון מחדש – בדומה לגוגל, שבנתה את עצמה מחדש כתאגיד אלפבית. "זאת היה שנה מאוד אגרסיבית עבורינו" אמרה קליין.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות