אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נטפליקס הכתה את תחזיות האנליסטים: מספר המשתמשים צמח ל-70 מיליון איש

נטפליקס הכתה את תחזיות האנליסטים: מספר המשתמשים צמח ל-70 מיליון איש

ענקית הסטרימינג רשמה רווח של 10 סנט למניה לעומת תחזיות ל-2 סנט ברבעון האחרון של 2015. ההכנסות בשנה שעברה צמחו ל-6.8 מיליארד דולר. החברה צופה כי ברבעון הבא תרשום רווח של 3 סנט למניה בלבד, בעיקר בשל העלויות של התרחבותה הגלובלית

19.01.2016, 23:44 | הראל עילם
עיני האנליסטים נשואות הערב (ג') לנטפליקס, חברת סטרימינג הווידיאו הגדולה בעולם, שפרסמה את הדו"ח הרבעוני והשנתי שלה ל-2015. החברה אומנם רשמה ירידה ברווחיות אבל הצליחה לעקוף את התחזיות שלה ותחזיות האנליסטים בשורת הרווח, וכתוצאה מכך המניה זינקה ב-12% בסחר המאוחר, לאחר שרשמה עלייה נוספת של 3.7% במהלך יום המסחר עצמו.

קראו עוד בכלכליסט

האנליסטים והחברה חזו רווח בגובה 2 סנט למניה עבור נטפליקס ברבעון הרביעי של 2015, ירידה דרסטית לעומת 19 סנט למניה ברבעון המקביל בשנת 2014. למרות שהחברה רשמה אחוז צמיחה נמוך מהצפוי בהכנסות - שעמדו ברבעון האחרון של 1.8 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות - החברה הצליחה לשמר את רוב הרווח שלה, שעמד על 10 סנט למניה.

החברה גם הצליחה לשמר את שיעורי הצמיחה של שירות הסטרימינג שלה, שמחזיק כעת ב-43 מיליון משתמשים משלמים בארצות הברית ו-27 מיליון מחוצה לה - מעבר לתחזיות האנליסטים, שצפו שנטפליקס תגיע רק ל-25 מיליון מנויים מחוץ לארצות הברית. לשם השוואה, לפני כשנתיים לנטפליקס היה פחות מ-40 מיליון מנויים בכלל. גם החלק היחסי של ארצות הברית מהכנסות החברה ירד בשנתיים האחרונות מ-83% ל-71%. בהתחשב בקצב הצמיחה של נטפליקס מחוץ לארצות הברית והפתיחה של השירות ל-130 מדינות נוספות, בהחלט יתכן שכבר ב-2016 נטפליקס תהפוך לחברה עם יותר לקוחות בינלאומיים ממקומיים.

נטפליקס. נכנסה ל-130 מדינות החודש נטפליקס. נכנסה ל-130 מדינות החודש נטפליקס. נכנסה ל-130 מדינות החודש

את שנת 2015 נטפליקס סיימה עם הכנסות בגובה 6.8 מיליארד דולר ורווח נקי של 122 מיליון דולר - לעומת הכנסות בגובה 5.5 מיליארד דולר ורווח נקי של 266 מיליון דולר ב-2014. מגמת הירידה ברווח צפויה גם להמשיך, לפי נטפליקס, שחוזה כי ברבעון הראשון של 2016 היא תרשום רווח למניה בגובה 3 סנט בלבד. הסיבה לכך, ניתן להניח, היא העלויות המשמעותיות בהתרחבות הבינלאומית של החברה.

נטפליקס הייתה אחת מהחברות המשגשגות והמצליחות בעולם ב-2015: המניה שלה רשמה זינוק של 130% במהלך השנה האזרחית. אבל אלו היו דווקא הימים הראשונים של 2016 ששפכו אור על התוכניות האגרסיביות של החברה. בתערוכת CES בלאס וגאס נטפליקס הודיעה שהיא הופכת לשירות גלובלי ובינלאומי, שכעת זמין גם בישראל, בנוסף להכפלת כמות התוכן המקורי שהחברה הולכת לייצר השנה והכרזת מלחמה - כנראה סימבולית בלבד - על שירותי VPN. החברה מקווה להוסיף 6 מיליון מנויים משלמים חדשים מ-130 הטריטוריות שאליהן נכנסה כבר ברבעון הקרוב, אבל לא חשפה את כמות המשתמשים שנרשמו לשירות במדינות אלו.

שינויים בהרגלי הצריכה

ההצלחה האדירה של נטפליקס ב-2015 באה בעקבות שינוי מרחיק לכת בהרגלי הצריכה: בזמן שיותר ויותר אמריקאים מעדיפים להתנתק מחברות הכבלים והלווין ומעדיפים את שירותי הסטרימינג השונים, חברות הטלוויזיה עצמן אינן נחות על זרי הדפנה: רק השבוע פרסמה רשת NBC את התוצאות של מחקר ממומן, שמראה כי שיעורי הצפייה בתוכניות נטפליקס נמוך יחסית. הסדרה המצליחה ביותר של נטפליקס בשנה האחרונה, ג'סיקה ג'ונס, שלאחרונה הוכרז שהיא תזכה לעונה שנייה, נצפתה רק על ידי 4.8 מיליון מנויי נטפליקס.

סמנכ"ל התוכן בנטפליקס, טד סרנדוס, אמר כי נתוני המחקר "מוטים" וציין כי רשת הסטרימינג אינה מתעניינת בנתוני הצפייה של סדרה זו או אחרת, אלא לשמר את המנויים על ידי מבחר של תוכניות מעניינות שמתאימות לטעמם האישי. "בהתחשב בשיעורי הצמיחה שלנו, זה ברור שאנשים מוצאים ערך בתוכן שאנחנו יוצרים. אם הם יצפו בו עכשיו או עוד שנה, זה לא באמת משנה. אם לא היה להם במה לצפות, הם היו נוטשים. את נטפליקס אפשר לנטוש בלחיצת כפתור אחת - נראה אתכם מצליחים לעשות את זה בחברת כבלים".

המטרה - לכבוש את סין

אבל לנטפליקס יש כיום תחרות הולכת וגואה גם בתחום הסטרימינג - יוטיוב הודיעה על RED, ערוץ תוכן מקורי איכותי שייוצר על ידי יוצרי יוטיוב ותיקים עבור בעלי מנוי פרימיום, ואילו אמזון ממשיכה לחזק את מעמדה כמתחרה ראויה - במיוחד לאור ההצלחה המשמעותית שלה עם סדרת המקור "האיש בטירה הגבוהה".

התחרות הגדולה בין כל שירותי התוכן כעת היא על המעוז הבלתי חדיר - סין. ריד הייסטינג, מנכ"ל החברה, התייחס במפגש המשקיעים לנושא ואמר שלחברה יש עוד "לא מעט עבודה ואי וודאויות" לפני שתוכל לפעול שם. "אנחנו בונים קשרים, מנסים להבין את השוק. הציפיות שלנו הן צנועות וארוכות טווח. יתכן ונוכל להתחיל לעבוד שם כבר ב-2016, ויתכן וזה ייקח יותר זמן. הפוקוס שלנו הן על המדינות החדשות המצטרפות".

תגיות