צפייה ישירה: חברת הדירוג נילסן תקרא את הפוסטים שלכם בפייסבוק
הרשת החברתית תעניק לחברת מדידת הרייטינג גישה יוצאת דופן גם לפוסטים שמוגדרים פרטיים כדי שהאחרונה תוכל למדוד נתונים על העניין שמעוררות תוכניות טלוויזיה שונות
20.01.2016, 17:33 | נמרוד צוק
מדידת היקף השיחה ברשתות חברתיות על תוכניות וסדרות פופולריות הפכה לסוגיה חמה בשנים האחרונות בענפי התוכן הטלוויזיוני והפרסום, אבל עד כה נותרה פייסבוק במידה רבה מחוץ למשחק בשל מדיניות הפרטיות שהופכת רבים מהפוסטים ללא פומביים. כעת עומדת הרשת החברתית להכריז על מהלך משותף עם חברת מדידת הרייטינג נילסן שישנה את התמונה.
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
קראו עוד בכלכליסט
החברה צפויה להציג היום (ד') מערכת מדידה חדשה בשם Social Content Rating, שתשלב ניטור של היקפי השיחות על תוכניות טלוויזיה בטוויטר עם אלו שמתרחשות בפייסבוק. הרשת החברתית תתיר לנילסן גישה יוצאת דופן גם לפוסטים פרטיים המוגדרים "לחברים בלבד" כדי לספק תמונה מדויקת יותר.
נילסן זכתה לביקורת רבה בשנים האחרונות מצד בכירי תעשיית הטלוויזיה הבינלאומית בשל חוסר יכולתה ליישר קו עם השינויים בהרגלי הצפיה שגרמה המדיה הדיגיטלית, למשל הכניסה של נטפליקס לשוק. החברה אינה מצליחה כרגע, לטענת רבים מהם, לספק נתוני צפיה המשקפים את המספר האמיתי של הצופים. עד כה, נילסן אספה מידע מרשת טוויטר, בה רוב הנתונים ציבוריים. המערכת החדשה שהחברה תפתח תשלב בין מדידה של מספר הצופים בערוצים המסורתיים והדיגיטליים, יחד עם מדידות של היקפי השיחה על התוכניות ברשתות החברתיות. היכולת של נילסן לנטר גם פוסטים פרטיים מעלה חשש לפגיעה בפרטיות המשתמשים, אבל לטענת פייסבוק הנתונים שיועברו יכללו סטטיסטיקה כללית בלבד, ללא זיהוי פרטני של משתמשים ספציפיים.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה