אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פיאט תבצע בארה"ב שדרוגים בכמה דגמים בשל רמת הזיהום שהם גורמים צילום: בלומברג

פיאט תבצע בארה"ב שדרוגים בכמה דגמים בשל רמת הזיהום שהם גורמים

כך דווח בארה"ב; בשונה מפולקסווגן ורנו, מכוניות פיאט-קרייזלר אינן מזהמות יותר מכפי שדיווח היצרן – אלא פולטות מלכתחילה כמויות גבוהות של מזהמים

20.01.2016, 17:33 | תומר הדר

מאז חשיפת פרשת "דיזלגייט" של פולקסווגן בספטמבר האחרון, יצרני הרכב הגדולים נאלצים להתמודד עם פניות חוזרות ונשנות מצד הרגולטורים בנושא פליטת מזהמים.

היום דיווחו אמצעי תקשורת בארה"ב שפיאט-קרייזלר נדרשת לבצע במספר דגמים של החברה שדרוגים יקרים, כדי לעמוד בתקנות הזיהום האמריקאיות. בשונה מפולקסווגן ורנו, מכוניות פיאט-קרייזלר אינן מזהמות יותר מכפי שדיווח היצרן – אלא פולטות מלכתחילה כמויות גבוהות של מזהמים. 

הרשויות בארה"ב מדרגות את כל יצרני הרכב, ויצרנים שרכביהם פולטים כמות גבוהה של מזהמים, מוזהרים על ידי הרגולטור.

ואכן, לפי דיווחים בארה"ב, פיאט-קרייזלר קיבלה זה 4 שנים רצופות לציון גרוע בדירוג של ה-EPA  - הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה, לא מעט הודות לעובדה שחלק ניכר מרכבי הקונצרן, במיוחד חטיבת ג'יפ וחטיבת RAM (זרוע הטנדרים של קרייזלר), הם רכבי שטח, או טנדרים גדולים הפולטים כמויות גבוהות של מזהמים.

 , צילום: Volkswagen צילום: Volkswagen  , צילום: Volkswagen

כיום קבוע בחוק האמריקאי תאריך יעד: שנת 2025, בו יצטרכו רכבים הנמכרים בארה"ב לעמוד בדרישה שבמסגרתה יעמוד שיעור פליטת המזהמים הממוצע לרכב על 163 גרם של פחמן דו חמצני למייל, זאת ביחס ל-428 גרם למייל שפולטות כיום, בממוצע לרכב, מכוניות מתוצרת פיאט-קרייזלר.

דרישה לפיצוי מפולקסווגן גם באירופה

בתוך כך, באירופה נשמעות דרישות לפיצוי הולם ללקוחות קונצרן פולקסווגן, בשל פרשת "דיזלגייט", בדומה ללקוחות פולקסווגן בארה"ב, שלאחרונה הודיעה על הענקת פיצויים. השבוע ציינה אליזבתה ביינקובסקה, נציבה באיחוד האירופי, כי על פולקסווגן לפצות לקוחות אירופים שנפגעו מן הפרשה באופן דומה לדרך בה נהגה פולקסווגן בארה"ב.

ביינקובסקה אף פנתה אל מנכ"ל פולקסווגן מתיאס מולר בדרישה לקבלת נתונים אודות מספר הרכבים שנפגעו, על מנת להעניק ללקוחות באירופה פיצוי דומה ללקוחות החברה בארה"ב, שקיבלו כרטיסי אשראי טעונים בזיכויים על סך מאות דולארים. שר המשפטים הגרמני הייקו מאאס ציין השבוע כי אופן הפיצוי של לקוחות בארה"ב לעומת היעדר הפיצוי ללקוחות באירופה הוא "בלתי מתקבל על הדעת".

תגיות