אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טסט אחרי שלוש שנים? משרד התחבורה שגה בעדכון הרשומות צילום: אוראל כהן

טסט אחרי שלוש שנים? משרד התחבורה שגה בעדכון הרשומות

לכלכליסט נודע כי למרות הודעת משרד התחבורה על שינוי בשיטת הרישוי, טעות טכנית גורמת לכך שכלי רכב חדשים עדיין מוזמנים לטסט שנתיים לאחר עלייתם לכביש

21.01.2016, 08:19 | תומר הדר

בתחילת החודש הודיע משרד התחבורה על שינוי שיטת הרישום לכלי רכב חדשים, כך שיידרשו להגיע למבחן הרישוי השנתי (טסט) שלוש שנים אחרי העלייה לכביש במקום שנתיים. למרות זאת, ל"כלכליסט" נודע כי בשל שגיאה ברישום התקנה כלי הרכב עדיין נדרשים להיבחן לאחר שנתיים.

בשל אותה שגיאה גם השינוי בשיטת הרישום של מכוניות הליסינג עדיין לא נכנס לתוקפו. במסגרת שינוי זה היו אמורות מכוניות הליסינג להידרש להגיע למבחן הרישוי השנתי שנתיים אחרי עלייתן לכביש, במקום המצב שהיה נהוג עד כה, בו נדרשו להגיע לאחר שנה.

ישראל כץ שר התחבורה, צילום: אוראל כהן ישראל כץ שר התחבורה | צילום: אוראל כהן ישראל כץ שר התחבורה, צילום: אוראל כהן

הסיבה לכך היא כאמור שגיאה ברישום התקנה ברשומות. על פי הנוסח שפרסם משרד התחבורה, תיכנס התקנה לתוקף רק בתחילת שנת 2017. שגיאה זאת היא שמונעת מלקוחות פרטיים שמקבלים את רכבם השנה לזכות לשלוש שנות רישוי.

בתוך כך, הארכת תוקף הרישוי לחברות הליסינג משנה לשנתיים אינו מספק את החברות. בעת האחרונה פנו נציגי איגוד חברות הליסינג אל משרד התחבורה בבקשה להאריך את תוקף הרישוי למכוניות ליסינג.

נציגי האיגוד ביקשו בפנייתם להשוות את תוקף הרישוי לשלוש השנים שניתנות למכוניות שנמכרו ללקוחות פרטיים. בפניית נציגי האיגוד צוין בין היתר כי תחזוקתן של מכוניות הליסינג אינה נופלת מזו של המכוניות הנמכרות ללקוחות פרטיים.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "כל רכב פרטי שעלה על הכביש החל מ־1 בינואר 2016 יידרש לבצע את מבחן הרישוי השנתי הראשון לרכב כעבור שלוש שנים, במקום שנתיים כיום. התקנה תפורסם ברשומות בימים הקרובים לאחר שטעות ההקלדה תוקנה".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
צריך רפורמה בכל מה שקשור לרכב!!
לדעתי בלי קשר לרכב חדש... משרד הרישוי צריך לעשות צדק ולהזמין את כלי הרכב לטסט כל שנתיים ולא כל שנה.. זה יוזיל בהוצאה הענקית של 1100 ש"ח לשנה על טסט!! כולה אפשר לחשוב מה בודקים... מי בכלל עומד את כל המחירים הגזלניים הללו?? תגידו 500 ש"ח גם מטופש לדעתי אבל 1100 שח מוגזם מאוד! לדעתי טסט לרכל רכב פרטי צריך לעלות לא יותר מ 250-300 ש"ח ולרכבים גדולים יותר 450 ש"ח ולמשאיות 600 ש"ח! מתי יבוא הצדיק שישנה את ההערכות הכספיות הגזלניות והבלתי צודקות!! זה ממש תג מחיר עבור הציבור לעשוק אותם בקביעת מחירים לא חברתיים לצרכן! אותו דבר בביטוח רכב... הממשלה צריכה לקבוע שביטוח חובה לא יעלה על 1000 ש"ח לשנה וביטוח מקיף יוזל בעוד 1000 ש"ח לפחות! אותו דבר לגבי הדלק..בכל המדינות בעולם הנפש צונח הלדק יורד ורק בארצנו הקטנטונת הכל נשאר כאילו אנחנו מנותקים מהעולם... דלק לא צריך לעת יותר מ 3.5 - 4ש"ח לליטר!! בנוסף, אותו הדבר ברכישת רכב, למה מדינות שמייבאות רכבים ממרחקים עצומים (מיפין לקנדה או לאירופה) עדיין הרכבים עולים זול יותר? האם הפיתרון הוא לבנות כאן בארץ מפעלים של חברות מכוניות שונות בכדי שיוזלו מחיריהן ב 30-40%????? להמ לא עושים את זה? למה לא מקימים פה חברות מפעל לייצור מכוניות במקום לייבא מחו"ל? אולי הגיע הזמן שישדרגו ויבנו מחדש את הסוסיתא הישראלית שתהיה רכב חזק איכותי ומודרני וזול יחסית ששוה לקנות...חצי-היברידי ונוח למשתמש...
מאור , תל אביב  |  23.01.16
לכל התגובות