אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
400 מיליון דולר גויסו לסטארט־אפים ישראליים בשלושה שבועות צילום: בלומברג

400 מיליון דולר גויסו לסטארט־אפים ישראליים בשלושה שבועות

כמו בשנות התשעים או תחילת שנות האלפיים, הטרנד המרכזי בהשקעות בסטארט־אפים מאז תחילת השנה לא נוגע לאפליקציות לאייפון או לרשתות חברתיות, אלא לחברות תוכנה ארגונית וסטארט־אפים שצמחו במהירות ומספקים שירותים מבוססי ענק לארגונים גדולים

21.01.2016, 06:51 | אסף גלעד

סטארט־אפים ישראליים גייסו בשלושת השבועות האחרונים כ־400 מיליון דולר. רק אתמול גויסו כמעט 100 מיליון דולר, כש־90% מסכום זה גויסו על ידי חברות בוגרות יחסית: JFrog גייסה 50 מיליון דולר ו־BlueVine גייסה 40 מיליון דולר.

כמו בשנות התשעים או תחילת שנות האלפיים, הטרנד המרכזי בהשקעות בסטארט־אפים מאז תחילת השנה לא נוגע לאפליקציות לאייפון או לרשתות חברתיות, אלא לחברות תוכנה ארגונית וסטארט־אפים שצמחו במהירות ומספקים שירותים מבוססי ענק לארגונים גדולים.

אייל ליפשיץ מנכ"ל bluevine אייל ליפשיץ מנכ"ל bluevine אייל ליפשיץ מנכ"ל bluevine

במילים אחרות, מדובר בלחם והחמאה של ענף ההייטק הישראלי, בדומה לחברות הענק צ'ק פוינט, אמדוקס וקומברס.

הכסף שגייסה JFrog מיועד לפיתוח תשתית לניהול, אחסון, והפצת קוד תוכנה עבור עדכוני תוכנת הענן שלה.

הכסף שגייסה BlueVine מיועד לפיתוח שירות הניכיון הטכנולוגי שלה שבו משתמשים עסקים קטנים. החברה פעילה בארה"ב ומאפשרת לכל עסק קטן לנכות חשבונות בשיטת שוטף פלוס, והוא בתמורה מספק לה עמלה של 0.4%–1% בשבוע.

יום לפני שני הגיוסים האלה גייסה ג'יגה ספייסס, שמספקת פלטפורמות וירטואליזציה וניהול אפליקציות עבור שירותים קריטיים של חירום וגיבוי, כ־12 מיליון דולר.

לפני שבוע גייסה Sisense, שמספקת שירותי אחסון בענן לארגונים גם כן, כ־50 מיליון דולר.

באותו השבוע גייסה Zetro — שמאפשרת לארגוני ענק כמו בנקים, חברות ביטוח ותקשורת לגבות את כל היישומים שלהם שמבוססים על ענן — 50 מיליון דולר גם כן.

תגיות