אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בריטניה: יוניליוור מצטרפת למלחמה בהשמנה, הצרכנים ישלמו יותר צילום: shutterstock

בריטניה: יוניליוור מצטרפת למלחמה בהשמנה, הצרכנים ישלמו יותר

החברה הודיעה כי אריזות הגלידות שלה יוקטנו כדי שלא יכללו יותר מ-250 קלוריות. החברה צפויה לספוג ביקורת על כך שהמחיר לגרם יעלה

23.01.2016, 10:30 | שירות כלכליסט

יוניליוור מתכוונת להקטין את אריזות הגלידה שלה בבריטניה, כולל של מותגים כמו מגנום, קורנטו ובן אנד ג'ריס, וזאת במטרה שלא יכללו מעל 250 קלוריות. החל מהאביב הקרוב, אריזות הגלידה של בן אנד ג'ריס הנמכרות בממלכה יוקטנו ב-33% מ-150 מ"ל ל-100 מ"ל. עם זאת, המחיר יופחת ב-26% בלבד מ-2.04 ליש"ט ל-1.50 ליש"ט. בדומה, האריזה של מגנום קלאסיק תוקטן מ-120 מ"ל ל-110 מ"ל.

קראו עוד בכלכליסט

ביוניליוור מסרו עוד, כי כמה ממוצרי הגלידה שלה - ענף שמכניס לה 5.4 מיליון ליש"ט בשנה במכירות בבריטניה - יבוטלו לגמרי, ביניהם מגנום אינפיניטי שוקלד וכרמל, שכולל 274 קלוריות וקורנטו Choc ’N’ Ball. בחברה טענו כי השקיעו 18 חודשים וסכום משמעותי של כסף במחקר כדי להשיג את המטרה להפחית את הקלוריות של האריזות הבודדות לפחות מ-250. "השקנו את מגבלת ה-250 קלוריות כדי לעזור ללקוחות שלנו לקבל החלטות מושכלות ובריאות כשהם נהנים מהגלידות האהובות עליהם כחלק מאורח בריא מאוזן", מסר נואל קלארק, מנהל בניית המותג בחברה."היה לנו חשוב לא לפגוע בטעם או באיכות, ועמדנו בכך".

עם זאת, החברה ככל הנראה תספוג ביקורת על כך שהעלתה את המחיר לגרם תחת מעטה הבריאות, אך קלארק אמר שבסופו של דבר הוא מאמין שהקונים "יעריכו את מה שאנחנו מנסים לעשות... ויקנו יותר".

הקלוריות יירדו, המחיר גם, אבל לא מספיק, צילום: shutterstock הקלוריות יירדו, המחיר גם, אבל לא מספיק | צילום: shutterstock הקלוריות יירדו, המחיר גם, אבל לא מספיק, צילום: shutterstock

יוניליוור מצטרפת בכך לחברות מזון נוספות שהקטינו את גודל החטיפים בעקבות המאמצים של הממשלה לבלום את תופעת השמנת היתר. קדבורי לדוגמה, התחייבה לפני 18 חודשים להפסיק לייצור ולמכור בבריטניה חטיפי שוקולד המכילים יותר מ-250 קלוריות. בהתאם, המשקל של שוקולד דרי מילק הופחת ל-45 גרם מ-49 גרם. אולם גם במקרה הזה השינוי לא בהכרח התבטא גם במחיר.

מוריס לודיק מבית הספר למנהל עסקים קאס אמר לעיתון הגרדיאן, כי קרוב לוודאי שיוניליוור לא תחווה התנגדות מצד הלקוחות. "אנשים לא יעשו את החישוב, והמחיר פחות מעניין אותם. הם יתמקדו בעובדה שיש פחות קלוריות. אם יש עניין מוסרי פה הוא שפחות קלוריות עלולות להוביל אנשים פשוט לקנות יותר גלידות מבעבר".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות