אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שרונה תילחם בהאטה עם "עסקיות" באופנה צילום: רמי זרנגר

שרונה תילחם בהאטה עם "עסקיות" באופנה

החנויות בשרונה שמתקשות למשוך קונים יתמקדו בקהל שמגיע לאכול צהריים ויציעו הנחות בין 12:00 ל־17:00. בעל עסק שלא מרוויח: "האוכל עובד טוב, אבל המקום לא בוננזה למסחר"

25.01.2016, 19:57 | אורנה יפת

החנויות במתחם שרונה יוצאות במהלך שיווקי חדש בניסיון למשוך קונים בשעות הצהריים. כנהוג בענף המסעדנות, שבו מוצעות ארוחות עסקיות, מציעות מעתה גם החנויות מבצעי הנחות בשעות 12:00–17:00 במטרה למשוך את הקהל שמגיע לאכול צהריים.

קראו עוד בכלכליסט

את ההנחות מממנים בעלי החנויות, והנהלת שרונה נותנת את המעטפת השיווקית והפרסומית בהשקעה של 200 אלף שקל. בשרונה פועלות 47 חנויות בתחום המסחר שאינו מזון, אך רק 27 בתי עסק הצטרפו למהלך. עם החנויות נמנות כאלה שמחירן ההתחלתי גבוה יחסית כגון FURLA, נפפירי, קפלאוף, נורת' פייס ובלנדסטון. מי שלא הצטרפו למהלך הן קסטרו, ללין, טומי הילפיגר, ליוויס, G-STAR, חנות המעצב פרד פרי, חנות הנעליים שופרא, צומת ספרים ועוד. גורמים שמכירים את קסטרו טוענים כי לרשת אין בעיה במכירות בצהריים, ולכן החליטה לא להשתתף.

מתחם שרונה בתל אביב, צילום: החברה לניהול שרונה מתחם שרונה בתל אביב | צילום: החברה לניהול שרונה מתחם שרונה בתל אביב, צילום: החברה לניהול שרונה

נראה שמרבית העסקים שאינם משתתפים במהלך לא הציגו אותו כלל בפני בעלי החברות או המנכ"לים, וברובם היוזמה נפסלה כבר בדרג השיווקי. המיזם הצרכני נועד להעלות את הפדיונות בבתי העסק שפועלים בשרונה, שחלקם עדיין לא הגיעו לרווחיות. בשעות הצהריים אנשי עסקים ועובדים מהמשרדים הסובבים באים לאכול במתחם, ובשרונה מנסים להכניס את הסועדים גם לחנויות הבגדים. נראה שדווקא חנויות שעברו לרווחיות אינן ממהרות להשתלב במהלך. שי לוי, היבואן של מותג הג'ינסים G-STAR, הוא אחד מהן. "המהלך לא רלבנטי למותג", אמר לוי ל"כלכליסט". "החנות שלנו עובדת מצוין, ופתיחת שרונה מרקט עזר עוד יותר לגידול במכירות. הקהל שלנו זה לא קהל שבא לאכול צהריים ועל הדרך נכנס לחנות".

לעומת זאת, לדברי בכיר בענף הקמעונאות ששוכר חנות שאינה רווחית במתחם, "יש בעייתיות במקום פתוח שאין בו מרכז שכולם חייבים לעבור בו. זה לא כמו בקניון שעוברים בו דרך רוב החנויות. בתי האוכל עובדים מצוין, אבל קשה לי להאמין שאי פעם זה יהיה בוננזה למסחר. המקום כולו צריך להיות מתחם בילוי ולא של קמעונאות, וזה יקרה בשלב כלשהו. אין שם היתכנות לחנות כזו גדולה של קסטרו או של טומי הילפיגר". הוא עצמו עדיין לא הצטרף למהלך, כיוון שלא עודכן עליו.

החנויות בשרונה כוללות בתי עסק בקומת הקרקע, ששכר הדירה בהם עומד על כ־300 שקל למ"ר, וקומות עליונות ומרתפים שבהם שכר הדירה נמוך בממוצע ב־30%. לדברי מנכ"לית מתחם שרונה איריס ראור־ברץ "מחודש לחודש יש עליות של 30% בפדיונות. בדצמבר האחרון טומי הילפיגר הגיעה למכירות של מיליון שקל, וקסטרו פדתה סביב 700 אלף שקל. הפתיחה של שרונה מרקט חד־משמעית תרמה לנו, גם עזריאלי שרונה שייפתח בעתיד הוא אבן שואבת. המטרה של המהלך היא מצד אחד למנף את התנועה בשעות הצהריים שנוצרת בזכות המשרדים באזור והחיילים שמשרתים בקריה, ומצד שני למנף את התמהיל של שרונה של מגוון רחב של בתי עסק מסוגים שונים".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
שכר הדירה שהעבדים משלמים ,בקרוב קניונים כמפלצות בטון שוממות !!!!!!!!!!!
הנהנים העיקריים והמרווחים הם בעלי הנכסים שמשכירים אותם לעבדים,שעל מנת לא למות גובים מחירים מופקעים, רק שחווית הקנייה כבר לא מדברת לצרכן,אותו מוצר שנמכר בשרונה ועזריאלי נמכרים בכל שוק בארץ בשליש מחיר, לשרונה ולקניונים אין שום יתרון !!!!!!!!! מרחם על מי שפותח עסק בשכר דירה מופקע ,עובד כמו חמור,וכל היום עסוק איך לשרוד את נחודש,ואיך לא לפשוט רגל, שיטה דפוקה !!!!!!! הצרכן מזמן כבר לא שם,מקסימום ביקור נימוסים לשם חווית הטיול !!!!!!!!!!!!!!!!
בבר  |  26.01.16