סוכני הדואר יקבלו פיצוי בסך 3.7 מיליון שקל
השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן כתבה בפסק הדין: "עולה תמונה מטרידה למדי של ארגון שלא היה מוכן להפנים את התמורות הדרמטיות שעברו על שוק הדואר
בינואר 2008 הגישו ארגון סוכני הדואר והסוכנים את התביעה ודרשו פיצוי של 34.18 מיליון שקל, שלטענתם משקף את הנזק מסגירת הסוכנויות ומביטול הסכמי ההתקשרות. הדואר לעומת זאת תבע פיצוי על הנזקים שנגרמו לו, לטענתו, עקב "הפרה קולקטיבית וגסה" של ההסכמים. תביעת הדואר כללה בקשה לפיצוי של 7 מיליון שקל לצורכי אגרה. הבירור המשפטי נגע בשאלות של הפרת התקשרויות וגם של תום לב והגינות המתחייבים ממערכת היחסים החוזית בין הצדדים. "עולה תמונה מטרידה למדי של ארגון שלא היה מוכן להפנים את התמורות הדרמטיות שעברו על שוק הדואר", כתבה השופטת בהתייחסה לתובעים והוסיפה: "האם יש סיבה לנקוט צעדים חמורים, במכוון ובאופן מתגרה, כשהצדדים מצוים בעיצומו של משא ומתן?". אגמון־גונן הוסיפה: "לשיטת התובעים עמדה להם זכות קנויה להמשיך ולספק את השירותים גם אם אין בהם עוד צורך". וגם הדואר ספג ביקורת: "חלק מהסוכנים קיבלו הודעת ביטול טלפונית, במקרים אחרים פשוט ניתקו את תקשורת המחשבים באמצע יום העבודה. במקרים רבים פירוק הסוכנות נעשה בצורה משפילה ומיידית". השופטת אף הדגישה את החומרה שבשלילת זכות השימוע: "רק קביעת פיצוי על הפרת זכות השימוע תעביר מסר ברור בדבר חשיבות הזכויות החוקתיות". אגמון־גונן זיכתה את הסוכנים בפיצוי ממוני ובלתי ממוני (פגיעה בכבוד, עוגמת נפש) בסכומים שבין 50 ל־150 אלף שקל, והם מסתכמים בכ־3.7 מיליון שקל.
2 תגובות לכתיבת תגובה