אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נמל אשדוד יוציא לפרישה מוקדמת כ־200 איש בכ־2 מיליון שקל לעובד צילום: אריאל שרוסטר

נמל אשדוד יוציא לפרישה מוקדמת כ־200 איש בכ־2 מיליון שקל לעובד

בנמל מועסקים היום 1,300 איש, הליך הפרישה המוקדם של עובדי דור א' נעשה בתיאום עם רשות החברות הממשלתיות וההסתדרות כחלק מההכנה להנפקה מתוכננת של מניות מיעוט בנמל. העובדים הנותרים יקבלו רשת ביטחון לעשר שנים

27.01.2016, 06:59 | ליאור גוטמן

נמל אשדוד צפוי להוציא בשנתיים הקרובות כ־200–300 עובדי דור א' לגמלאות. הליך הפרישה המוקדם מתואם עם רשות החברות הממשלתיות ובעלות שנאמדת בין 1.5–2 מיליון שקל לכל עובד.

קראו עוד בכלכליסט

חלק מהעובדים מבקשים לעזוב את הנמל לאור הקמת נמל מתחרה מולם על ידי חברת צ'יינה הארבור הסינית. הנמל החדש אמור להיפתח ב־2020 ולהיות מופעל ל־25 שנה על ידי חברת TIL ההולנדית, אבל ותיקי נמל אשדוד לא רוצים לחכות עד שתפוקת העבודה שם תצנח, ולכן מבקשים לפרוש כבר עכשיו.

המהלך האמור גובש בימים האחרונים מול רשות החברות הממשלתיות וההסתדרות כחלק מהניסיונות להשיג שם הסכם חדש לאחר כ־3 שנות דיונים. הנהלת הנמל הנוכחית, לרבות המנכ"ל בפועל יצחק בלומנטל, לא השתתפו באופן אינטנסיבי במגעים, ומי שניהל אותם היו בעיקר ראשי האוצר, רשות החברות וההסתדרות.

שאר עיקרי ההסכם כוללים את המתווה שהציג שר התחבורה ישראל כץ עוד ב־2013 - מחלקת הים, שכוללת כ־85 איש שמעניקים שירותי גרירה והובלה, תעבור לחברה־בת שתפעיל חברת נמלי ישראל. מדובר גם בציבור הנתבים שאחראי על הכנסת האוניות לנמל. המהלך עשוי למתן ניסיונות לשביתה, אף שבשנים האחרונות כל השביתות שנרשמו שם היו של עובדי הנמל, ולא של הנתבים.

ישראל כץ, שר התחבורה, צילום: ששון תירם ישראל כץ, שר התחבורה | צילום: ששון תירם ישראל כץ, שר התחבורה, צילום: ששון תירם

במקביל, תאפשר המדינה שיפוץ של הנמל שיכלול העמקת קו הרציף, כך שיוכל לקלוט מגה־אוניות – שמכילות יותר מ־14

אלף מכולות, ושדרוג של מערך המנופים. העובדים שיישארו שם – כאלף איש לעומת כ־1,300 כיום – יזכו לרשת ביטחון ממשלתית של כ־70% מהפרמיות שלהם לתקופה של עשר שנים, כדי להגן עליהם מפעולת הנמל החדש.

נושא נוסף שהמדינה הסכימה להתפשר עליו הוא הוצאת הרעיון להפריט עד 49% מהאחזקות בנמל. המדינה רצתה שההפרטה תהיה חלק ממהסכם החדש, אך בלחץ ההסתדרות הוא לא נכלל שם והוא יקודם, אם בכלל, במסגרת אחרת ועתידית.

שווי הנמל נאמד בכמיליארד וחצי שקל, ובכוונת המדינה להכניס שם שותף במהלך של הנפקת מניות מיעוט של בין 25–49% מהאחזקות. טיוטת התשקיף לנמל כבר הוכנה פעמיים, אך ללא ההסכם החדש מול העובדים הוא לא היה יכול להתקדם.

תגיות