אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחממים את היחסים: פיז'ו תשוב לייצר רכבים באיראן

מחממים את היחסים: פיז'ו תשוב לייצר רכבים באיראן

חברת הרכב הצרפתית צפויה לייצר באיראן החל ב-2017 כ-200 אלף רכבים בשנה. בין הדגמים פיז'ו 208 ופיז'ו 301

28.01.2016, 12:38 | תומר הדר

פיז'ו תשוב לייצר מכוניות באיראן, בשיתוף עם יצרנית הרכב המקומית 'איראן חודרו', כך מדווחים אמצעי תקשורת באירופה.

קראו עוד בכלכליסט

במסגרת הסכם נחתם היום בין שתי החברות, במהלך ביקור של נשיא איראן חסאן רוחאני בצרפת, והוא בהיקף של 400 מיליון יורו.

עפ"י ההסכם, ב-2017 יחל ייצורן של מכוניות פיז'ו באיראן. בכך צפויה פיז'ו להיות יצרנית הרכב המערבית הראשונה שתשוב לייצר באיראן לאחר הסרת הסנקציות על המדינה.

בפועל צפויה פיז'ו (והחברה האחות סיטרואן) לייצר באיראן כ-200 אלף רכבים בשנה. בין הדגמים פיז'ו 208, פיז'ו 2008 ופיז'ו 301. מפעלי פיז'ו באיראן, שיצרו בעבר בין היתר את ה-505 נסגרו בשנת 2012.

כפי שפורסם השבוע ב"כלכליסט", גם רנו הביעה עניין בייצור מכוניות באיראן לנוכח הסרת הסנקציות - ואילו אאודי הגרמנית הודיעה כי היא בוחנת חדירה לשוק האיראני.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
רק לצורך מידע - פזו מעניקה רשיון יצור לרכביה ליצרנים איראניים
למעשה לא היה חרם מצד פזו. פזו לא יכולה היתה להקים מפעלים בעצמה אז היא העניקה רשיונות יצור לחברות איראניות. השיטה נפוצה מאוד. תעשיית הרכב היא האיראנית היא השניה בגודלה במזרח התיכון (אחרי טורקיה). איראן מייצרת מליון כלי רכב בשנה. החברות הבינלאומיות שנותנות רשיונות ותוכניות רכב ליצרנים איראניים הם: פזו סיטרואן, רנו-ניסאן, מאק (במקור חברת משאיות אמריקאית), וולבו (כיום היא חברה סינית) ...
אמיר  |  30.01.16
לכל התגובות