אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק: על מה שמעבר לשורה התחתונה

ניתוח כלכליסט

פייסבוק: על מה שמעבר לשורה התחתונה

כניסה לעומק הדוחות הכספיים מלמדת על כוחה של פייסבוק, על עוצמת המובייל ועל הפוטנציאל של הרשת החברתית בהמשך הדרך

28.01.2016, 14:17 | נמרוד צוק

מהשורה התחתונה בדו"ח הרבעוני של פייסבוק שפורסם אמש (ד') עולה תמונה חיובית מאוד, אבל גם מעוטת הפתעות: גידול של 52% בהכנסות ושל 46% ברווחים (בהשוואה לרבעון האחרון של 2014), ומספר משתמשים חודשי שממשיך לצמוח בכ-50 מיליון ברבעון המדווח. הנתונים היכו את תחזיות האנליסטים והזניקו את מניית פייסבוק (ואיתה את שוויו האישי של מארק צוקרברג) בכ-12%.

כדי להפיק תובנות מעניינות ומשמעותיות יותר לגבי החברה והמשך דרכה צריך לחפור בנתונים ובהצהרות צוקרברג ובכירי החברה האחרים בעקבות הדו"ח.

נקודה מרכזית אחת היא עוצמת המעבר למובייל: 80% מההכנסות מגיעים כעת מפרסום במובייל, לעומת 69% ברבעו ןהמקביל - אבל זה אינו הנתון הדרמטי ביותר. מספר המשתמשים המתחברים לפייסבוק מהנייד בלבד, ללא כל גישה מהמחשב, עמד ברבעון האחרון על 823 מיליון מתוך 1.59 מיליארד משתמשים חודשיים - הפעם הראשונה שבה הוא עובר את ה-50% וקרוב לפי 3 ממספרם לפני שנתיים. כבר עכשיו הופכת גרסת הווב של פייסבוק למוצר נלווה ותו לא לאפליקציות המובייל שמצויות במוקד הפעילות של החברה, ומגמה זו צפויה להמשיך להתעצם..

נקודה מרכזית נוספת שעולה מהוח ההתמקדות של החברה בתחום הוידאו בחודשים האחרונים וההשפעה שלה על הנתונים העסקיים: היקף הצפיה בוידאו ברשת החברתית הגיע ל-100 מיליון שעות ביום היא מתכננת להמשיך להרחיב את דריסת הרגל בתחום הזה.

צוקרברג הצהיר כי בקרוב היא תציע "מרחב ייעודי לצפיה בוידאו" (ייתכן כי הכוונה לפיד הוידאו הנסיוני שהופץ לאחרונה לחלק ממשתמשי גרסת האייפון של פייסבוק) ודיבר על פיצ'רים חדשים כגון הצעת סרטונים רלבנטיים נוספים למשתמשים שצפו בסרטון. החברה אינה מצהירה על הנתח מהכנסותיה שמגיע מפרסומות וידאו אבל ברור למדי שמדובר במוצר הפרסום החשוב ביותר כרגע מבחינת החברה ובסוג התוכן המרכזי עבורה.

נקודה משמעותית אחרת היא הפער העצום בין המקומות מהם מגיעים המשתמשים החדשים של החברה לבין המדינות שמכניסות לה כסף: בעוד ההכנסה השנתית למשתמש אמריקאי וקנדי עומדת על 13.54 דולר, ההכנסה למשתמש אירופאי היא 4.5 דולר בלבד, למשתמש במדינות אסיה היא 1.59 דולר ובשאר העולם - 1.22 דולר בלבד.

צוקרברג, צילום: בלומברג צוקרברג | צילום: בלומברג צוקרברג, צילום: בלומברג

בשעה שהגידול במספר המשתמשים בארה"ב וקנדה מצויה בסטגנציה ועומד על קצב ממוצע של כ-2-3 מיליון משתמשים חדשים ברבעון, באסיה ובמדינות המתפתחות מדובר על מספרים דו ספריים - 18 מיליון ברבעון האחרון באסיה, 17 מיליון בשווקים המוגדרים תחת "שאר העולם".

כאשר מסתכלים על גרף ההכנסות בחלוקה גאוגרפית מקבלים תמונה שונה לחלוטין - יותר ממחצית ההכנסות (2.95 מיליארד מתוך 5.84 מיליארד) מגיעות עדיין מארה"ב, הכנסה שצמחה ברבעון האחרון ב-31% לעומת הרבעון הקודם, כאשר ההכנסה ממדינות אירופה (שגם בה מספר המשתמשים צומח בקצב איטי יחסית) עלתה ב-32%. המסקנה העיקרית היא כי בפני פייסבוק עומד עדיין פוטנציאל כלכלי עצום מחוץ לארה"ב ואירופה שהחברה רק מתחילה לממש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות