אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קריאה אחרונה: אלטשולר שחם עלו לאחזקה של יותר מ-5% באל על צילום: עמית שעל

קריאה אחרונה: אלטשולר שחם עלו לאחזקה של יותר מ-5% באל על

בית ההשקעות בניהולם של גילעד אלטשולר ורן שחם רכש אתמול בבורסה 1.2 מיליון מניות אל על תמורת 3.5 מיליון שקל

28.01.2016, 15:07 | אורן פרוינד

בית ההשקעות אלטשולר שחם מאמין בחברת התעופה הישראלית אל על. בית ההשקעות שמנוהל על ידי גילעד אלטשולר ורן שחם רכש אתמול בבורסה 1.2 מיליון מניות אל על (0.2% מהון המניות של אל על) בתמורה לסכום של 3.5 מיליון שקל. אלטשולר שחם מחזיק כעת 5.1% ממניותיה של אל על, ששוות נכון להיום 70 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

אלטשולר שחם הוא הגוף המוסדי היחידי שהינו בעל עניין באל על. גופים מוסדיים נוספים שמחזיקים במניית אל על אולם אינם נחשבים כבעלי עניין (אחזקה מעל 5%) הם: קופות הגמל של הפניקס, עם אחזקה של 4% שנרכשה בתחילת 2015; קופות הגמל של כלל, עם אחזקה של 4% שנרכשה ברבעון הראשון של 2015; וקופות הגמל של אנליסט, עם אחזקה של 0.3% שנרכשה לפני קצת יותר משנה. מחזיקות נוספות הן קרנות הנאמנות של אקסלנס (1.3%), קרנות הנאמנות של אי.בי.אי (1.38%) וקרנות הנמאנות של מור עם אחזקה של כ-1%.

מניית אל על הייתה אחת הפופולריות בקרב המשקיעים בשנת 2015 לאחר שרשמה עלייה יוצאת דופן של 400% בשנה כשהיא רוכבת על הירידה במחיר הנפט. אולם בשבועיים האחרונים מחזורי המסחר במניה ירדו בצורה משמעותית. אם בשנת 2015 מחזור המסחר הממוצע במניה עמד על 31 מיליון שקל ביום, הרי שהיום המחזורים במניה חזרו לרמה של 5 מיליון שקל ביום.

האנליסט נעם פינקו מבית ההשקעות פסגות העניק לפני חודש מחיר יעד של 4.5 שקלים למניית אל על - פרמיה של 60% על מחיר הפתיחה היום (ה').

אל על אל על אל על

כל ירידה של 1 סנט בדלק מפחיתה כ־2.4 מיליון דולר מהוצאות הדלק

 הצי של אל על כולל 41 מטוסים —27 בבעלות והשאר חכורים — שאחראים ל־30% מהיקף הנוסעים בנתב"ג. יותר מ־90% מהכנסות החברה מקורן בהובלת נוסעים והובלת מטענים במטוסי נוסעים, וה־10% הנותרים נובעים מהובלת מטענים במטוסי מטען והכנסות אחרות.

לדברי פינקו, כל ירידה של 1 סנט במחיר של גלון דלק סילוני מפחיתה כ־2.4 מיליון דולר מהוצאות הדלק של החברה (לא כולל הוצאות גידור). בעקבות ירידת מחיר הנפט ירד בשנה האחרונה מחיר הדלק הסילוני, המתואם עם מחיר הנפט, מ־2.3 דולר לגלון ל־1.2 דולר, ולכן ירד שיעור ההוצאה לדלק מתוך הכנסות החברה מ־34% ל־24% — חיסכון שנתי הגבוה מ־200 מיליון דולר.

אולם, פינקו התקשה להסביר מדוע מניית אל על רשמה עליות שערים של מאות אחוזים בעוד המניות של אותן חברות מקבילות רשמו, במקרה הטוב, עליות של עשרות אחוזים על פני אותה תקופה. כך, למשל, בזמן שאל על רשמה עלייה של כ־400% בשנת 2015, פינאייר רשמה עלייה של 110% בלבד, אייר ניו זילנד רשמה עלייה של 13.5% בלבד, והאוויאן רשמה עלייה של 27%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות