אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיריית נתניה מפרסמת מכרז זכויות שם לאצטדיון העירוני צילום: באדיבות אתר ההתאחדות לכדורגל

עיריית נתניה מפרסמת מכרז זכויות שם לאצטדיון העירוני

המהלך נועד לצמצם את ההפסדים מאצטדיון הכדורגל שעלות תחזוקתו נאמדת ביותר מ-6 מיליון שקל בשנה

29.01.2016, 13:24 | אוריאל דסקל

עיריית נתניה הוציאה היום (ו') מכרז פומבי לקבלת זכות חסות ומיתוג (Naming rights) לאצטדיון שעלות בנייתו נאמדה ביותר מ-250 מיליון שקל. עלות מעטפת המכרז היא 2,000 שקלים בלבד ולפי העירייה אין מחיר מינימום ואין מחיר מקסימום. המהלך יסייע לעיריית נתניה לשאת בעלויות התפעול והאחזקה של האצטדיון. עלות הבנייה הכוללת של האצטדיון, שמכיל 13,800 מקומות, הסתכמה בכ-250 מיליון שקל - 80% הגיע ממימון העירייה.

קראו עוד בכלכליסט

על פי הודעת העירייה: "המכרז יעניק זיכיון על שם האצטדיון לתקופה של 8 שנים". העירייה הוסיפה: ש"מעבר להענקת שם האצטדיון והחשיפה הגדולה לה יזכה הזוכה, תינתן לזוכה חבילת תמורות עשירה אשר תפורט במסמכי המכרז ותכלול, בין היתר, שילוט האצטדיון, תא צפייה פרטי, אפשרות לקיים באצטדיון אירועים פרטיים, אזכור שם הזוכה בפרסומי האצטדיון ועוד".

אצטדיון נתניה. הכנסות של 3 מיליון שקל בשנה, ההוצאות כפולות, צילום: אורן אהרוני אצטדיון נתניה. הכנסות של 3 מיליון שקל בשנה, ההוצאות כפולות | צילום: אורן אהרוני אצטדיון נתניה. הכנסות של 3 מיליון שקל בשנה, ההוצאות כפולות, צילום: אורן אהרוני

האצטדיון שנפתח לפני שלוש שנים לאחר הליך בנייה ארוך מהמצופה מפסיד בינתיים כסף ובעירייה מקווים שזכות השם תסייע בצמצומי הנפסדים. על-פי נתוני עיריית נתניה, שהתפרסמו בשנת 2015, עלות ההוצאות על מתחם האצטדיון נאמדו בסכום של כ-6 מיליון שקל, בעוד שההכנסות עמדו על כ-3 מיליון שקל. בעירייה מקווים כי השכרת השטחים המסחריים סביב האצטדיון, מכירת זכות השם והכנסות מהשכרת האצטדיון יאפשרו איזון הוצאות מול הכנסות.

יש לציין שב-2012, כתגובה לתחקיר של "כלכליסט" על הוצאות תחזוקת האצטדיון, מסרו מעיריית נתניה כי עלות תחזוקתו "לא תעלה על 3.3 מיליון שקל בשנה". כמו כן, יש לציין שעיריית נתניה מעבירה סכום של כ-2.5 מיליון שקל למכבי נתניה, קבוצת ליגת העל של העיר.

כמה תכניס העירייה?

כמה עיריית נתניה עשויה להכניס ממכירת זכויות השם? כיום קיימים בישראל שלושה מתקנים משמעותיים שזכויות השם שלהם נמכרו בשנה האחרונה על-ידי העיריות לתקופות זמן מוגבלות: שמו של היכל "שלמה" בת"א, ביתה של הפועל ת"א בכדורסל, נמכר לקבוצת שלמה עבור 12.4 מיליון שקל לשמונה שנים; היכל "מנורה מבטחים" (לשעבר "נוקיה") ביד אליהו בת"א, נמכר לחברת הביטוח עבור 20 מיליון שקל לשמונה שנים; והיכל הספורט ברוממה בחיפה, שאיש העסקים ממיאמי, רענן כץ, קנה את שמו עבור סכום של כ-700 אלף שקל בשנה.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות