אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נחתם הסכם הרפורמה בנמל אשדוד צילום: אריאל שרוסטר

נחתם הסכם הרפורמה בנמל אשדוד

עובדי הנמל יקבלו רשת ביטחון לשכרם וכמו כן מיליארד שקל יושקעו בשדרוג הנמל, לקראת התחרות מול הנמל הפרטי שיוקם ב-2021

31.01.2016, 17:48 | מיקי פלד

לפני שעה קלה נחתם רשמית ההסכם שנותן למשרד התחבורה אור ירוק מטעם ועד העובדים להקים רציפי נמל פרטי בצמוד לאלו של הנמל הממשלתי. שר התחבורה ישראל כ"ץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן חתמו היום על הסכם הרפורמה בנמל אשדוד. ההסכם קובע כי כמיליארד שקל יושקעו בשיפוץ ושידרוג נמל אשדוד לקראת התחרות מול הנמל הפרטי שיוקם ב-2021 והעובדים יקבלו רשת ביטחון לשכרם.

קראו עוד בכלכליסט

עוד הוסכם, כי נמל אשדוד יעבור חפירה שתאפשר לו לקלוט אוניות משא גדולות, בנפח של עד 18 אלף TEU, נפח כפול מהאוניות שהנמל יכול לקלוט כיום. כמו כן יושקעו כספים גם במנופים חדשים, מסוע גרעינים חדש ועוד. חלק מעניין אחר בהסכם הוא העברת 100 עובדי מחלקת הים, ביניהם נהגי גוררות ונתבים, לעבוד תחת חברת בת של חברת נמלי ישראל הממשלתית שתיתן שירותי גרירה והסעה לרציפים גם לנמל הממשלתי וגם לפרטי.

נמל אשדוד במהלך עיצומים (ארכיון), צילום: אבי רוקח נמל אשדוד במהלך עיצומים (ארכיון) | צילום: אבי רוקח נמל אשדוד במהלך עיצומים (ארכיון), צילום: אבי רוקח

הנקודה הרגישה ביותר מבחינת העובדים היתה רשת הביטחון שהם דרשו וקיבלו בצורה חלקית. על פי ההסכם, במידה ונמל אשדוד לא יעמוד בצפי המכולות השנתי, שנאמד ב-2,9 מיליון מכולות, תיכנס לתוקף רשת ביטחון כלכלית שתגן על 70% אחוז מהפרמיה של עובדי הנמל למשך 10 שנים ממועד הקמת הנמל הפרטי. נושא ההנפקה בבורסה, שעליו הוסכם בין המדינה להסתדרות עוד בשנת 2005, יידון במשא ומתן נפרד.

נמל חיפה בחוץ, בינתיים

מי שנותר מחוץ לחגיגה הוא נמל חיפה. עובדי הנמל מתעקשים להסדיר כבר עכשיו לא רק את שדרוג התשתיות אלא את הבטחת שמירת קרקעות הנמל כפי שהן, בין השאר בשל מחלוקת עם עיריית חיפה על העברת חלק משטח הנמל לשימוש מסחרי. סביר להניח שההפרד ומשול שנוצר בין אשדוד לחיפה לא יפגע בתנאים הכספיים שיקבלו עובדי הנמל הצפוני, ולו משום שהתנאים שקיבלו עובדי נמל אשדוד הם סבירים ואף מינימליים.

שר התחבורה ישראל כץ, צילום: ששון תירם שר התחבורה ישראל כץ | צילום: ששון תירם שר התחבורה ישראל כץ, צילום: ששון תירם

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר היום ל"כלכליסט", כי "זו רפורמה שמראה שאפשר לעשות דברים בשיתוף והתוצאה האופטימלית והנכונה ביותר היא זו שמתקבלת כתוצאה מעבודה בשיתוף ואז יש איזונים בין כל הצדדים. מודל השיתוף עבד ומוכיח שזה המודל הנכון".

שר התחבורה ישראל כץ הוסיף, כי "היום ניתנה החותמת הרשמית להוצאתה לדרך של הרפורמה בנמלים - היום בנמל אשדוד ובעוד זמן קצר גם בנמל חיפה. הרפורמה בנמלים היא חשובה ונכונה משום שהיא משרתת קודם כל את אזרחי ישראל. היא תוביל להרחבת הפעילות הימית במדינת ישראל, ולהוזלת המוצרים עבור אזרחי המדינה. כמו כן, היא תאפשר לנמלים הקיימים להתמודד ולהתחרות בתנאים שווים, וכך עושים רפורמה מוצלחת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות