נחתם הסכם הרפורמה בנמל אשדוד
עובדי הנמל יקבלו רשת ביטחון לשכרם וכמו כן מיליארד שקל יושקעו בשדרוג הנמל, לקראת התחרות מול הנמל הפרטי שיוקם ב-2021
לפני שעה קלה נחתם רשמית ההסכם שנותן למשרד התחבורה אור ירוק מטעם ועד העובדים להקים רציפי נמל פרטי בצמוד לאלו של הנמל הממשלתי. שר התחבורה ישראל כ"ץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן חתמו היום על הסכם הרפורמה בנמל אשדוד. ההסכם קובע כי כמיליארד שקל יושקעו בשיפוץ ושידרוג נמל אשדוד לקראת התחרות מול הנמל הפרטי שיוקם ב-2021 והעובדים יקבלו רשת ביטחון לשכרם.
קראו עוד בכלכליסט
נמל חיפה בחוץ, בינתיים
מי שנותר מחוץ לחגיגה הוא נמל חיפה. עובדי הנמל מתעקשים להסדיר כבר עכשיו לא רק את שדרוג התשתיות אלא את הבטחת שמירת קרקעות הנמל כפי שהן, בין השאר בשל מחלוקת עם עיריית חיפה על העברת חלק משטח הנמל לשימוש מסחרי. סביר להניח שההפרד ומשול שנוצר בין אשדוד לחיפה לא יפגע בתנאים הכספיים שיקבלו עובדי הנמל הצפוני, ולו משום שהתנאים שקיבלו עובדי נמל אשדוד הם סבירים ואף מינימליים.יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר היום ל"כלכליסט", כי "זו רפורמה שמראה שאפשר לעשות דברים בשיתוף והתוצאה האופטימלית והנכונה ביותר היא זו שמתקבלת כתוצאה מעבודה בשיתוף ואז יש איזונים בין כל הצדדים. מודל השיתוף עבד ומוכיח שזה המודל הנכון".
שר התחבורה ישראל כץ הוסיף, כי "היום ניתנה החותמת הרשמית להוצאתה לדרך של הרפורמה בנמלים - היום בנמל אשדוד ובעוד זמן קצר גם בנמל חיפה. הרפורמה בנמלים היא חשובה ונכונה משום שהיא משרתת קודם כל את אזרחי ישראל. היא תוביל להרחבת הפעילות הימית במדינת ישראל, ולהוזלת המוצרים עבור אזרחי המדינה. כמו כן, היא תאפשר לנמלים הקיימים להתמודד ולהתחרות בתנאים שווים, וכך עושים רפורמה מוצלחת".
תגובה אחת לכתיבת תגובה